Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Koeien en andere beesten

Gestart door doomslu, 29 augustus 2011, 20:55:37 PM

doomslu

Omdat ik zo goed gewerkt heb (schilderen dus) mocht ik van mijn vrouw een huisdier hebben. Ik kocht een kudde koeien.

Ik heb ze in de wei gezet, maar vind dat ze er heel plastiekerig uit zien.
Nu heb ik wel enkele idee?n hoe dit proberen op te lossen, maar ik heb er geen ervaring mee. Wie heeft er tips, voorbeelden en/of foto's?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Paulogic

Zet ze enkele dagen in de regen... nadien eventjes met haarlak
over de vuile koeien en... echte koeien. Trucsken van mijne pa
zaliger.
mvg,
Paul(ogic)

Steam.N

Schilder ze paars.  Als ze moeten binnenkomen roep je dan op LEOOOOO [:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

Kan u niet helpen Luc, maar die buitenzettip kan wel eens werken.
Let dan wel op dat het de fermette koeien niet zijn, die dansen creemglace uit hun uiers.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

conducteur

Pas op, ik denk (kan mij ook vergissen, was op in het roycourt/drubeck nog geen dwarsligger)  dat er op de Milka koe in H0 een patent staat geregistreerd op naam van Modelspoorclub de dwarsliggers[;)]. Een of andere dwarsligger moest nodig een milka koe in de wei zetten op roycourt.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Dirky

Ik zou je titel willen veranderen naar koeien en andere Preiserianen e.d. Luc.
Waarom:
Ik ga efkens weer naar die filmpkes van Zwitserland waar je op veel ogenblikken zou durven twijfelen of die al dan niet van een modelbaan zijn. Elk fragment waar een levend wezen in verschijnt neemt de twijfel direct weg. Onze model-wezens zijn allemaal veel te grof. En dus ook de koeien...
Wat je volgens mij best doet is de beesten eerst volledig mat zetten met laagje vernis om ze na het volledig drogen selectief te polieren zodat er op sommige vlakken glans komt. De poten mogen bijvoorbeeld eerder satijnglans vertonen omdat die dan fijner lijken...

Ik heb hier helaas geen modelkoeien in de buurt om mijn theorie te tonen maar het was alvast de manier die ik toegepast heb toen ik vroeger Luftwaffe diorama's bouwde.

Je mag me desnoods een modelstier opsturen om te experimenteren. In het slechtste geval stuur ik die als os weer... [:D]

loebaske

oei oei....onze Luc is weer de duppe...
eerst geen steun/medeleven met zijn schilderwerken thuis en nu nog datte, nog een geluk dat ??n ziel de trukken van zijn pa uit de doeken doet en vind da een goede oplossing...
just hun kont hier en daar wat extra bevuilen [:D] kijk maar in de wei [:)][:)][:)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door loebaske

oei oei....onze Luc is weer de duppe...
eerst geen steun/medeleven met zijn schilderwerken thuis en nu nog datte, nog een geluk dat ??n ziel de trukken van zijn pa uit de doeken doet en vind da een goede oplossing...
just hun kont hier en daar wat extra bevuilen [:D] kijk maar in de wei [:)][:)][:)]

Ik weet het loebaske. Het leven is niet eenvoudig. [:(] [;)][:D]

@Dirky, een koe in de vorm van een mailtje is vandaag verstuurd naar jou...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door loebaske

oei oei....onze Luc is weer de duppe...
eerst geen steun/medeleven met zijn schilderwerken thuis en nu nog datte, nog een geluk dat ??n ziel de trukken van zijn pa uit de doeken doet en vind da een goede oplossing...
just hun kont hier en daar wat extra bevuilen [:D] kijk maar in de wei [:)][:)][:)]



Luc, nu echter te laat ! Had je die koeien eerst gekocht en in je living laten slingeren dan hadden ze meteen natuurgetrouw vervuild geweest zijn van je schilderwerken !

In ieder geval mat vernissen en misschien een eerst drybrushen met wit en zwart !

Groeten Peter

Paulogic

Ik wil u anders wel wat foto's sturen van mijn sch.........[}:)]
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

Vernissen, washen en drybrushen, lijkt me.
Die truc met het polieren (Dirky) kende ik nog niet - het onthouden waard [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

swarol

bij mijn weten, ben geen koeienexpert [:D],zijn koeien mat en die men koopt zijn blinkend mms als je ze wat matter maakt het al een heel andere uitstraling geeft een beetje wash kan ook helpen
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

loebaske

Hoe zit het met je beestjes Luc[?][?]
Staan ze al te grazen in de wei[?][?]

doomslu

citaat:
Geplaatst door loebaske

Hoe zit het met je beestjes Luc[?][?]
Staan ze al te grazen in de wei[?][?]

Ja, maar ze blinken nog steeds! [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *