Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Laser gesneden en snijden

Gestart door ToThePoint, 29 augustus 2011, 11:16:35 AM

MARKLINRIJDER

#45
Hierbij je fiets:



Grtjs,

David

Peter

#46
citaat:
spijlen op gelijkte dikte te krijgen, ziet er echt fantasch uit David


Martintje, die hekkens werden wel door Paul gemaakt en niet door David. (die dat zonder twijfel ook wel kan)
Met vriendelijke groeten
Peter

martintje

#47
Wel apart dan dat die witte deuren, met die fijne spijlen, op de eerste post van pagina 3 in een post staan van David, dus als die van Paul zijn vind ik het wel verwarrend allemaal hoor [:)]

Ik zie nu pas, dat het ook op dat rode hekje van Paul kon slaan, maar het sloeg dus op de witte deuren van DAvid [:I]
Mvg Marty

MARKLINRIJDER

#48
En de deuren zijn voor volgende:


in detail:



Grtjs,

David

Metpetergaathetbeter

#49
David, inderdaad allemaal prachtig[:p] maar wat ik hier steeds mis is een (mogelijkse) duidelijke prijsindicatie[V],  alles heb ik zo ervaren wordt een beetje simplistisch voorgesteld (of wordt toch zo ervaren) als mogelijks toekomstige aan te kopen modellen (of dat ervaren toch heel wat forum-leden) maar steeds mis ik een richtprijs!
Wanneer mensen misschien prijzen zouden horen dan denk ik dat een heleboel mensen de wenkbrauwen zullen fronsen ! Of ben ik verkeerd ?
Groeten Peter[;)]

MARKLINRIJDER

#50
Peter,

Prijsindicatie van een laser graveertoestel?

Kijk, je hebt al een toestel in huis voor 4900?.

Wil je echter wat meer kan je gaan in stappen tot 25000? en meer.

Op het toestel zit alles op en aan en goed bruibaar voor de hobby.

Prijsindicatie voor een model?

Hobbytijd is onbetaalbaar.

De meeste dingen die ik hier toon zijn niet dadelijk te verwerken in kit vorm,   wat niet is kan uiteraard.  Maar dan moet alles verder doorontwikkeld worden en na een model of 4 is dat ok.

Kostprijs van styreen is te verwaarlozen, als je weet dat een plaatje 300*400mm, 0,5mm dik 1,2? kost.

De prijs van Papier en Karton tevens.

Wat moet dan betaald worden in een laser pakket?  Vooral ontwikkeling en machine uren.

Als je kijkt naar de kit van de langgevel boerderij en Hoeve van C-traccs, kan het zeker om een prijsgunstig kitje samen te stellen.

Echter is het niet zoals, en dat zal het ook nooit worden, zoals spuitgiet werk, het blijft laagjes werk.

Grtjs,

David






Metpetergaathetbeter

#51
Nee David je begreep mij verkeerd ?
Ik (en waarschijnelijk vele anderen) vroeg mij eigenlijk af wat een station zoals je hier voorsteld uiteindelijk zou kosten als ik dat zou bestellen ?
Groeten Peter[;)]

MARKLINRIJDER

#52
Peter,

Alles hangt af van het beschikbaar materiaal voor het maken.

Dit station, tevens een Belgisch, daarvan zijn geen plannen beschikbaar.  
Dus zelf een plan gemaakt op basis van vele foto's en in cad formaat.  Het vergde heel wat pas en meetwerk, daar alles in verhouding moest komen.  Opmeten was ook een optie.
Maar je vergeet al gauw enkele maten te nemen.[:I]

Eens dat alles gevectoriseerd is, gaan we alles op elkaar afstemmen.
Materiaal toevoegen of wegnemen.

De uiteindelijke tekening, bruikbaar voor de machine is dan klaar.

Met deze tekeningen (na een snelle test in karton en aanpassingen), kunnen we 1 of meerdere stations gaan maken.

In de prijs berekening spelen vele factoren mee dus.

1) beschikbaar materiaal(schetsen, foto's, plannen)
2) in kitvorm of gebouwd?
3) detaileringsniveau
4) materialen
......

Als ik even snel reken, dit gebouw zal ongebouwd, in kitvorm rond de 80?/90? komen te liggen.  Kan ik perfect de werktijden en materialen mee dekken.  Wat uiteraard niet min is maar je hebt dan ook waar voor je geld en tegelijkertijd iets unieks.
Gebouwd, dan zitten we in de fase van maquette bouw en spreken we al gauw van 300? tot 500?.

Grtjs,

David







MARKLINRIJDER

#53
Gespoten zien de deuren er zo uit:



En het dak verfraaid:



Grtjs,

David

Paulogic

#54
Nice, Very Nice...

Ik wil dit ook wel eens proberen... iemand een idee voor een station of ander leuk gebouw???
Ik ga de uitdaging in karton proberen aan te gaan !

ijfeltoren en empire state building toestanden vallen al uit de boot... [8D]
mvg,
Paul(ogic)

doomslu

#55
citaat:
Geplaatst door Paulogic

Nice, Very Nice...

Ik wil dit ook wel eens proberen... iemand een idee voor een station of ander leuk gebouw???
Ik ga de uitdaging in karton proberen aan te gaan !

ijfeltoren en empire state building toestanden vallen al uit de boot... [8D]

Aalst of Gent St-Pieters? [:D]

Ok, ik ben al weg.... [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ferre

#56
citaat:
Geplaatst door Paulogic

Nice, Very Nice...

Ik wil dit ook wel eens proberen... iemand een idee voor een station of ander leuk gebouw???
Ik ga de uitdaging in karton proberen aan te gaan !

ijfeltoren en empire state building toestanden vallen al uit de boot... [8D]



Wij zoeken een model van het station van Schaarbeeck [:D]

misschien een uitdaging voor jouw Paul ? [;)]

MARKLINRIJDER

#57
Paul,

Het Station Schaarbeek is 1 van de mooiste stations van ons land, naar mijn idee.

En je zal ongetwijfeld even bezig zijn.[:D]

Grtjs,

David


argilla

#58
Voor diegene onder ons , die aan scratsh-building doen, heb in de catalogus van micro-Mark een handig stukje gereedschap gevonden. Het is een 90? puncher voor hoeken van ramen..deuren enz... mooi haaks uit te ponsen. Na raadpleging van onze US collegas om op -of aanmerkingen over het "tooltje" waren deze unaniem dat het een zeer goed tooltje is.
Het staat onder # 81652 en # 82394 ook op de webstek.

Je steekt dit gewoon in de boormachienstaander en drukken maar ( natuurlijk de boormachiene niet starten, zo te gek zijn). Ja kan er zowel lasser gesneden hout ,karton, of gewoon dunne triples, als plastiks  ponsen.
Daarom heb ik het ook direct bestelt bij Micro-Marks ( en andere dingen)zeker na de positieve evalutie door onze collegas.
Als je wilt scratsh-builden is deze webstek wel heus het bezoeken waard.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

MARKLINRIJDER

#59
Nog wat mogelijkheden met de laser:




Grtjs,

David