Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

eerste poging kolenbelading

Gestart door patatje70, 28 augustus 2011, 18:57:32 PM

loebaske

eens wat verder gedaan....wat denken jullie er van??

een onderhoudsbeurt gekregen, want de buffers waren aan vervanging toe..





voor de verandering eens de bruine..



afdruipend roest en bij de onderhoud niets gemerkt  ;)




B_Modelbouw

Ziet er geslaagd uit ...

Als ik eens veel tijd heb moet ik mijn Fals'en ook maar eens een vervuilbeurt geven.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


chef garde

Citaat van: B_Modelbouw op 15 februari 2015, 18:27:00 PM
Als ik eens veel tijd heb moet ik mijn Fals'en ook maar eens een vervuilbeurt geven.
Smijt u ook eens van een ladder en ge kunt starten!!   ;D

loebaske

idd. heb nu veel tijd, had ik eerder al eens wat tijd ingestoken kan strop het niet allemaal samen, maar ja, men stel zoiets altijd uit...

centauri167

Ziet er goed uit, was ook leuk om te volgen. Persoonlijk vind ik de bruine iets beter gedaan dan de groene, maar dat kan men persoonlijke smaak zijn.

Michael

Eric, mooi verslag van hoe je het hebt aangepakt, jij bent tevreden met het resultaat, dat is het enige wat telt, maar ik heb wel een vraag, heb je een foto van zo'n wagon (groene versie) die er zo uitziet als jij je weathering hebt toegepast? Als ik naar de foto in het begin van je verhaal kijk ziet die er toch heel anders geweatherd uit, nu hoef je niet precies een kopie te maken maar ik zie weinig overeenkomsten.
Ik kan het zeker niet beter dan jij Eric, maar ben nu al een paar pogingen verder, en ik ben met mijn wagons nog steeds niet tevreden, dus ze worden weer schoongepoetst.Van mijn volgende poging zal ik ook foto's maken. Het is altijd makkelijk om commentaar te leveren, maar zelf iets laten zien is al een stuk lastiger, dus binnen kort zal ik met foto's komen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske

Bedoel je foto's van het begin tot het einde ???
wat ik bvb eerst zoal doe?? welke verven ik gebruik??
Je vraag er maar op los...

Ieder wagon is uiteraard anders, basis is bijna het zelfde en bij de afwerking komt er verandering in...

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske

#53
Dat het minder bruin is dan het grootmodel??
Moet toegeven dat ik al een paar pogingen heb gedaan en het stond me helemaal niet aan, ga er wel komen, moet enkel roeien met wat ik in huis heb, heb andere kleuren nodig maar geraak er niet aan, komt nog wel...en met de airbrush  zal het meer korrel achtig uitzicht hebben, voorlopig heb ik de airbrush nog niet...
Heb dan maar men toevlucht gezocht naar andere voorbeelden, met meer zwart tinten....


foto > Erwin Jansens


OlivierV

Ik vind het toch best geslaagd Eric!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

Citaat van: OlivierV op 17 februari 2015, 11:11:23 AM
Ik vind het toch best geslaagd Eric!

+1
Zeker als het een "eerste poging" is  8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske

alle begin is moeilijk, wel her en der wat geprobeerd...

Bedank voor de positieve reactie.

loebaske

Denk dat ik dicht de werkelijk benaderd, een kopie van de echte zal nooit echt het zelfde zijn, hang ook allemaal wat af van de belichting...





reactie of ervaring welkom...

loebaske

Citaat van: centauri167 op 16 februari 2015, 12:58:46 PM
Ziet er goed uit, was ook leuk om te volgen. Persoonlijk vind ik de bruine iets beter gedaan dan de groene, maar dat kan men persoonlijke smaak zijn.

Nu eens de rode van de DB Cargo










reeves

Ik vind ze meer dan geslaagd!
Groet Tom