Trainbase verzamelsoftware

Gestart door dikken, 28 augustus 2011, 18:38:29 PM

dikken

Hallo,

Ik ben lang op zoek geweest naar software voor het beheren van mijn verzameling. De meeste software is echter betalend en , in mijn ogen, tamelijk duur. Onlangs ontdekte in urlhttp://www.wdevaal.nl/trainbase/url. Zijn er hier nog mensen die dit programma gebruiken? Hoe tevreden zijn jullie over dit programma?

groeten, bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Gerolf

Ik herinner me precies een dergelijk draadje uit een ver verleden. Eens googlen met als begin "site:www.modelspoormagazine.be trainbase" ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

INFO

Alleen de waarheid ligt in het midden.

dikken

vandaar dat ik graag eens had gepolst naar de tevredenheid van de gebruikers!
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

Gerolf

citaat:
Onlangs ontdekte ik http://www.wdevaal.nl/trainbase
Je eerdere draadje dateert van 2009. Dan is die "onlangs" op zijn zachts gezegd misleidend, h? [}:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

Waarom dan niet in dat andere draadje?
Trouwens, "onlangs" is volgens mij toch hetzelfde als "recent" en echt recent is 2009 nu ook weer niet meer h?. [:D]


Ik heb het programma toen eens geprobeerd, maar 't zal volgens mij toch niet goed geweest zijn want ik heb het al lang van de computer gewist.
Aan het aantal reacties hier op het forum te zien is het toch ook niet echt een groot succes.

Ik heb het programma nog eens geinstalleerd en uitgetest. Overzichtelijk met hier en daar een (voor mij toch) nutteloos vakje. Ik denk dan maar aan "serienummer", "artikel sub nummer",...
In het tabblad "Decoder" kan je het merk en type van decoder ingeven. Nuttig voor 2-railers en zij die het willen weten.
De CV waarden kan je ook per model ingeven, als 3-railer heb ik dit niet nodig, voor 2-railers kan dit handig zijn.
Je kan ook ingeven om de hoeveel maanden je loc een onderhoud nodig heeft en met 1 klik kan je zien hoeveel locs op dit moment een onderhoud nodig hebben. Dat laatste lijkt me overbodig. Het formaat van het slipwiel lijkt me een verkeerde benaming, artikelnummer had beter geweest. Het motortype ken ik niet van mijn locs, voor mij dus overbodig. Het is ook mogelijk om een handleiding en exploded vieuw te laden.
Aankoopdatum kan je ook ingeven samen met de prijs en de plaats waar je het gekocht hebt. Een factuurnummer lijkt me een beetje zinloos want ik krijg zelden een factuur mee. Je kan ook ingeven aan welke prijs je een model verkocht hebt en aan wie. Leuk, maar ik zou de loc gewoon verwijderen uit de database want hij is toch niet meer in je bezit, waarom dan nog die info bijhouden h??
Catalogus: tja, waarvoor dient het catalogusnummer? Is dat niet gewoon het artikelnummer? Cataloguswaarde en verzamelwaarde zijn leuk. Alleen is de cataloguswaarde voorbij en de verzamelwaarde is alleen maar een richtprijs want die zal nooit correct zijn. De Koll-vermelding is alleen van toepassing op M?rklin en altijd overschat!
Tot slot heb je nog het overzicht en daarin moet je dus van links naar rechts schuiven met het schuifbalkje. Je kan het venster niet vergroten wat dus lastig is om alles in 1 oogopslag te kunnen lezen.

Leuk programma voor de fanatiekelingen die echt alles willen weten over een model. Ik houd het op mijn Excell bestandje met een jaar van aankoop, foto, artikelnummer, locnummer, analoog/digitaal, kleurtje, opmerking en prijs.
Dit werkt even goed en ik weet alles wat ik wil weten.

De exacte datum van aankoop houd ik in een apart bestand bij waarmee ik mijn budget in de gaten houd. Waar ik het gekocht heb zie ik wel op het bonnetje en als de garantie om is ga ik gewoon naar de winkel die het dichtste bij is.

Trainbase zal dus opnieuw van de computer verdwijnen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Frank_N

Ik gebruik exel, zelf alles invoeren. Dat kost wel wat tijd maar werkt goed.
Groet van Frank

Jurgen

Aan het aantal reacties hier te zien is het blijkbaar ook een overdonderend succes dat programma. [:D]

Ik weet het niet, maar er staat gewoon veel te veel info in dat programma.
Op den duur ben je meer aan het inventariseren dan dat je met je modeltreinen zelf bezig bent.

Dat is natuurlijk mijn mening h?. Ieder staat vrij een andere mening te uiten. [:)]
Misschien dat ik over een jaar of 30 wel zo'n programma nodig heb om alles bij te houden, maar dat zien we tegen dan wel.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

argilla

Citaat van: Gerolf op 04 september 2011, 10:10:02 AM
Ik herinner me precies een dergelijk draadje uit een ver verleden. Eens googlen met als begin "site:www.modelspoormagazine.be trainbase" ?


De opgevraagde pagina kan niet worden gevonden.Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van uw verzoek.Mogelijk kunt u deze pagina niet bezoeken wegens:een verouderde bladwijzer/favoriet
[/size]
  • een fout getypt adres
  • een zoekmachine heeft een verouderde lijst van deze website
  • u heeft geen toegang tot deze pagina

  • Zoeken[/size]U kunt op de website zoeken of naar de startpagina gaa
    [/size][/color][/font]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Tja, als je zo ver terug gaat ... draadje dateert van dik 4 jaar geleden ...  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PaulC

@ argilla

je vind het nu hier : http://www.wdevaal.nl/trainbase.htm
De man is er ondertussen al wel mee gestopt.


janieburton

Is er dan wel een goede, al dan niet betalend of gratis, software voor het inventariseren van onze modeltreinen?
 

modelbouwpatrick

Database van Dani werkt ook heel goed moet wel acces2010 hebben.Draadje vind ik ook niet dadelijk

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bellejt

gebruik het al jaren en is voor mij prima.Je kan zelf aanpassingen uitvoeren en als er een probleem of iets is wat je zou bijwillen gewoon een mailtje sturen.Gebeurd binnen de korste keren.Heb ook Icollect geprobeerd maar was een te groot gedoe om steeds bij verandering die code te moeten krijgen van de maker.