Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Workshop Brelec op Euromodelbouw in Genk

Gestart door loco, 26 augustus 2011, 17:49:01 PM

loco

Vandaag heb ik Raf van Brelec gezien en hij heeft me verteld dat hij tijdens de komende Euromodelbouw in Genk op 8 en 9 oktober een workshop organiseert voor het inbouwen van frontverlichting in een locomotief of een rijtuig.
Er zijn 6  workshops die ongeveer 2 uur duren (10-12h, 13h-15h en 16h-18h). Eerst de theorie dan de praktijk. Onder begeleiding kunt ge uw wagen of locomotief  ombouwen. Brelec zorgt voor het werkgerief (soldeerbout en tangen) en voor het inbouwmateriaal.
Het aantal plaatsen is beperkt tot 12 per workshop.
En het is GRATIS. Alleen uw inbouwmaterial moet je betalen.
Je kunt u inschrijven via info@brelec.eu

jakke

#1
Zie zo,direct ingeschreven met een loc die al wacht van in Genk 2009 op realistische verlichting op zijn uiteinden .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

itchy

#2
mag je ook drie keer achter elkaar ? [8D]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

loco

#3
Schrijf u drie keer in en wacht de reactie af van de initiatiefnemer. Maar dan heb je waarschijnlijk niet veel van de rest van de beurs gezien, tenzij je twee dagen gaat natuurlijk.

jakke

#4
Ik had voor de workshop ingeschreven met m'n "blauwe roco reeks 20" die ik graag van zijn gele frontseinen had afgeholpen .
Dus in de voormiddag de beurs bezocht en in de namiddag het soldeerwerk.
De opvang op de Brelec-stand was prima,van het ter beschikking gestelde gereedschap , over de mogelijke onderdelen , de begeleiding tot het aangeboden natje en droogje.
Fijn was de kennismaking met forumbezoekers waaronder Eric-de kok .
En daarna terug naar huis met de trein.
Kortom een aangename dag .

Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

ERVIN

#5
@Jakke  ,en heeft je Reeks 20 nu zijn witte lichten gekregen , en is het moeilijk om die gele lichten te vervangen??[:I]

dirkkerckhofs

#6
Ik ben ook op de stand gepasseerd zaterdagnamiddag, maar het zat vol. En drie uur later nog met dezelfde mensen ...

Ik ben een leek qua electronica en had nochtans gehoopt dat ze me eens basically de binnenverlichting voor voertuigen hadden uitgelegd [:(]

Maar een goed initiatief. Ik hoop dat ze het dus nog doen, zodat ik er bij een volgende gelegenheid sneller kan bij zijn [8D]

Dirk

brelec

#7
De workshops hebben idd iets langer geduurd dan verwacht. Zelf heb ik de moeilijkheidsgraad zeer fel onderschat maar desondanks veel van bijgeleerd naar het maken en documenteren van onze producten...

Van de nieuwe producten zal er ook telkens een beschrijving komen met foto's.

Workshops gaan er zeker nog komen. Graag even een mailtje zodat ik even contact kan opnemen.

Raf
 

loco

#8
Misschien een workshop voor de ge?nteresseerden van dit forum?

jakke

#9
citaat:
Geplaatst door ERVIN

@Jakke  ,en heeft je Reeks 20 nu zijn witte lichten gekregen , en is het moeilijk om die gele lichten te vervangen??[:I]



respectievelijk : ja en afhankelijk van je ogenkwaliteit en handigheid .

Je hebt pm
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Michael

#10
Jakke ik heb ook wel interesse in wat meer info betreffende het daadwerkelijk inbouwen en aansluiten, ik heb nl nog enkele setjes van Brelec liggen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ronny-vdv

#11
Kan er afzonderlijk geen workshop voor de ge?nteresseerden georganiseerd worden ? Misschien in groepjes van 10 personen ?

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

deurenkletser

#12
Ben er ook niet geraakt, heb wel interesse om eens eindelijk uniforme verlichting te hebben in al mijn loc's. Zeker die 77'ers moeten dringend fatsoenlijk verlicht worden, dat geel [}:)]