Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

bedankt

Gestart door oldtimmer, 24 augustus 2011, 18:40:29 PM

oldtimmer

bij deze wil ik een ieder bedanken waar ik nee reactie van heb mogen krijgen o a
Michel , Paulogie , Stefanic , Depovero en nog meer maar ik had dat zelf al gezien en ik had daar niet zoveel aan  ik blijf maar de moet in houden ik zal heus eens wat vinden maar nogmaals beste mensen bedankt en een prettige avond nog namens  oldtimmer
Alex

Havoc

Je mag de moed zo snel niet opgeven! Waarom niet eens een berichtje in de afdeling "spoorplannen" plaatsen? Daar ga je misschien meer reacties krijgen. Trouwens, je kan steeds een plan gemaakt voor h0 gebruiken als inspiratie voor je Z baan.

Een goed sporenplan bedenken/vinden is niet simpel en vraagt veel tijd. Zelf heb ik er meer dan 20 jaar over gedaan. En nu al 2 jaar denken hoe het uit te voeren. Gewoon al je eisen op een rijtje zetten en tegen elkaar afwegen is niet eenvoudig. En dan nog inpassen in de plaats die je ter beschikking hebt...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Regelmatig wordt een plan in Modelspoormagazine gepubliceerd.
Daar al eens gekeken? Het zijn misschien niet altijd plannen die je direkt kan overnemen, maar je kan er inspiratie uit halen of stukken van gebruiken bij het maken van een eigen plan.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mahtoska1

Hallo Alex,

Ik heb je wensen eens omgezet in een plan
Daarbij heb ik vermeden om meegebogen wissels te gebruiken. Ik heb hier zeer slechte ervaring mee naar geleiding. Ook durven sommige locomotief types hier op ontsporen.
Ik heb je plan ook een draaiing van enkele graden gegeven. Dit vermijd dat je sporen evenwijdig lopen met de randen van je baan.

https://picasaweb.google.com/lh/photo/h6B9ycSo175syGC-Fm6UBQ?feat=directlink

Dit is de lijst met gebruikte sporen en aantal:
Bill of materials:
8504         2
8500         2
8506         2
8507         2
8505         5
8594         6
8591         2
8520         8
8530         8
8563         1
8562         2
8560         2

Laat maar weten wat je er van vindt;

Beste groeten,

Pieter

Gerolf

Dat is een mooi alternatief van Mahtoska. Hopelijk heeft Alex daar de plaats voor, want het is wel een stuk langer dan zijn eerste schets...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1

citaat:
Hopelijk heeft Alex daar de plaats voor


Afmetingen staan in het eerste draadje van Alex.

Beste groeten,

Pieter