kleurenfoto's interieur cabine B-stoomlocs

Gestart door Michiel, 23 augustus 2011, 08:57:52 AM

Michiel

Ik ben op zoek naar kleurenfoto's van de cabine van Belgische stoomlocs. Ik denk aan onze museumlocs, zoals het type 64, type 12, type 53,...Ze zouden dienen om de cabine van eigen modelletjes een beetje in de juiste kleur te zetten.

Foto's mogen hier in dit draadje gezet worden, of per email naar me toegezonden worden: mich(@)fbn1920(.)be

met dank bij voorbaat.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Ik heb er in mijn (beperkte) collectie maar twee gevonden:

Type 7:



Type 44:



Leuk initiatief, trouwens [8D] Ik hoop dat er nog volgen, genoeg om dit draadje te verplaatsen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Ah Gerolf! Dat is snel! Aan deze foto's heb ik wat. Perfect! Thanks!

En als er nog mensen zijn met foto's, heel graag! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

trainfreak

Volgens mij heb ik er ook wel een aantal.
Ik zal vanavond ofzo eens kijken op mijn externe schijf.
Spoorse groeten
Dimitri

rixke rail

De 26.101 van tsp :



De 64.045 van het historisch patrimonium van b-rail :



Detailfoto in de 64.169 van tsp (edit) :



Hopelijk ben je er wat mee !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michiel

Schitterend! En of ik er iets mee ben! Ik merk trouwens dat het interieur hier wit is. Was dat gebruikelijk of eerder uitzonderlijk?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Enkele foto's genomen in Leuven in 2007.
Helaas weet ik niet zo goed meer welk type locs deze waren... [:I]











Foto's op groot formaat verkrijgbaar op eenvoudig verzoek. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michiel

Fantastisch! De eerste 2 lijken me het type 64, de oranje lijkt me het type 53, de voorlaatste foto het type 18?, maar de laatste zou ik echt moeten gokken... type 1?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

De laatste foto is denk ik de 1204.
De voorlaatste geen idee... [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dgrr57

citaat:
Geplaatst door doomslu

De laatste foto is denk ik de 1204.
De voorlaatste geen idee... [:I]

Voorlaatste : 18051 [;)]

Gerolf

We krijgen hier stilaan een collectie - tijd om de rubriek te verplaatsen naar "Grootspoor" ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Prima, Gerolf. Gezien de vele spontane reacties lijkt me dat inderdaad een betere plek. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)