Workshop landschapsbouw

Gestart door Michael, 21 augustus 2011, 13:50:48 PM

Michael

Op zaterdag 17 september en 29 oktober worden in Dronten twee workshops gegeven door Evan en Erik.

Zie http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=13036
Programma:
Bouw van een diorama, waarbij alle facetten van de bouw aan bod komen.
Hoe maak je een berg, hoe kleur je deze in, welke materialen kan je gebruiken
Hoe maak je een spoordijk, waar moet je rekening mee houden
Een weg een karrenspoor, techniek, vaardigheden etc.
Eenvoudig een boom maken
Verder aankleden van het diorama.

Meer info en aanmelden via PM
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ToThePoint

Super, alleen is dat 210km van hier.
Voor mij een beetje ver.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Kees-Jan

Zeker super!

Jammer dat de agenda het voor mij net niet toelaat. Volgende keer beter[:(!]

Kees-Jan

en ja tothepoint: de man uit Dronten zal ws het zelfde zeggen als er ver weg van hem een ws zal zijn[;)]

Michael

Ach ToThePoint, het is maar net hoe graag je iets wil, vorige expo in Blankenbergen was enkel reis 310km, maar een heel gezellige dag, expo in Mechelen 220 km erg leuk, alleen de catering was minder. En zo kan ik je nog een paar uitstapjes opnoemen, Mol, Antwerpen, allebei met de hobby gerelateerd.
Genk in oktober valt samen met een workshop smd solderen in Den Bosch, ik twijfel nog.
Prioriteiten stellen en keuzes maken.
Afstand is alleen hinderlijk en een goed excuus als je niet echt zin hebt, is mijn idee. Mij houdt het in ieder geval niet tegen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door nmbsverzamelaar

Ach ToThePoint, het is maar net hoe graag je iets wil, vorige expo in Blankenbergen was enkel reis 310km, maar een heel gezellige dag, expo in Mechelen 220 km erg leuk, alleen de catering was minder. En zo kan ik je nog een paar uitstapjes opnoemen, Mol, Antwerpen, allebei met de hobby gerelateerd.
Genk in oktober valt samen met een workshop smd solderen in Den Bosch, ik twijfel nog.
Prioriteiten stellen en keuzes maken.
Afstand is alleen hinderlijk en een goed excuus als je niet echt zin hebt, is mijn idee. Mij houdt het in ieder geval niet tegen.



Zeker, mij zal dat ook nietweerhouden.
Graag gaan ja, maar het uitwerken hier op zolder is nog niet voor direct. Het kan wel wachten en moest er in tussentijd ergens dichter een workshop zijn dan ga ik wel eens piepen.
Andere reden is dat tegen het moment ik dat ooit mss in de praktijk ga brengen ik veel ga vergeten zijn.
Voorlopig kan ik me met de uitgebreide verslagen van Evan me wel behelpen moest het dan toch aan de orde zijn alvorens er een andere workshop is. Het is immers zoals steeds met vallen en opstaan dat men leert. Oefening baart euh...
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

mdvholland

Heb me eind vorige week aangemeld & veel zin er in [:p].
Tnt wel rondjerijden, kits maken en bashen, maar heb schrik voor landschap maken, ik weet ook niet zo goed waarom [:0]. Ik hoop dus wat koudwatervrees af te leggen met zo?n workshop [:)].

groet,
Matthijs

Johan Poelmans

Jammer van de afstand, anders was ik er wel bij willen zijn...
 

Michael

Morgen is het zover, iedereen die er niet bij is die mist een leuke en leerzame workshop.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

swarol

spijtig dat het zo ver is, men stoeltje haalt maar 35KM of met een zeer maar dan zeer lange verlengingsdraad [:D]

voor die moesten gaan veel plezier en mss lezen we er nog iets van
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Michael

Catering bedrijf is klaar, Evan en Erik onderweg, morgen meer.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

zolder

Ik ben daar zaterdag getuigen van geweest.Schitterend zoals Evan en Erik een fraai stukje diorama maakt.En Micha?l de catering was grandioos.
Mvgr Jan van den Berg.

Michael

Een dag later, nog steeds een grote smile op mijn gezicht, wat een geslaagde dag gister, met 20 man echt genoten van het verhaal van Evan en dat meteen in praktijk zien geweldig.
Evan en Erik nogmaals hartelijk dank.
We gaan niet meer zeuren over afstanden, waar je ook woont zorg dat je deze workshops een keer kan meemaken voor iedereen die niet tevreden is over zijn eigen kunnen op landschapsbouw. In ??n woord GEWELDIG
Nog wat foto's met indrukken zie onderstaande link.
https://picasaweb.google.com/102904594572833622861/WorkshopEDaesEnEBlock17Sept2011
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Hoi Michael (NMBSVERZAMELAAR),

Heel graag gedaan.  Het was voor oons ook een waar genoegen[;)]

Groetjes

Evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

He Evan en vandaag weer stiekem verder gewerkt aan het diorama.[:)][:)]
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154