Een wisselstraat die onterecht bezet geeft...

Gestart door Johan Poelmans, 20 augustus 2011, 14:09:23 PM

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Huugooke

of gebruik reedcontacten![:D][:D][:D]



Die gebruik men alleen nog in homo wereld
wim

ysbeer

Hou toch eens op.
Als we geen probleem hebben,dan maken we er wel een
HIJ SCHRIJFT

Zonder condensator doet hij het goed.
Doe dan die condensatoren weg.
Als er dan nog ooit storing komt ga dan pas weer zoeken en oplossen.
Een probleem maken dat er niet is........nouja laat maar
wim

Huugooke

citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door Huugooke

of gebruik reedcontacten![:D][:D][:D]



Die gebruik men alleen nog in homo wereld
wim


Ik zou het niet weten. Ben jij daar dan goed bekend?

INFO

Bennie,

En die condensatoren waren toch ook niet op de print aanwezig, die heb jij er zelf opgezet. Gewoon die dingen eraf.
En dat antenne effect ook ik geloof er niet veel van. ;)

Alleen de waarheid ligt in het midden.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door INFO

Bennie,

En die condensatoren waren toch ook niet op de print aanwezig, die heb jij er zelf opgezet. Gewoon die dingen eraf.
En dat antenne effect ook ik geloof er niet veel van. ;)





Helemaal maar dan ook helemaal mee eens.
Ik geloof ook niet in dat antenne effect (al eerder geschreven)

wim

Huugooke

ik wel: zelf ondervonden, en voor een bepaalde schakeling zelfs ge(mis-)bruik van gemaakt

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Ik geloof ook niet in dat antenne effect (al eerder geschreven)

Ik geloof het ook niet, ik weet zeker dat het bestaat.
Door proefnemingen en metingen vastgesteld.

INFO

Ik geloof wel in een ander probleem, lijkt een beetje op een antenne effect, maar is toch anders. En redelijk eenvoudig op te lossen. Hoe dat heb ik al meerdere keren verteld. Ook dit laatste probleem bij Bennie heeft daar mee te maken, en daarbij speelt nog iets anders, waar ik me verder in het openbaar niet over uit ga laten. Als je goed op het web zoekt kun je het vinden.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Steam.N

Wim,  waarom zo raadselachtig?
Kun je dit hier niet toelichten, zodanig dat we er allemaal iets aan hebben?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Huugooke

ik wel: zelf ondervonden, en voor een bepaalde schakeling zelfs ge(mis-)bruik van gemaakt



Werk dan toch met reed contacten,of hadden die ook..............

Hugo ik mag je wel,als ik morgen ontdek dat de aarde plat is zul jij het ontkennen.
Als ik overmorgen zeg dat hij toch rond is,zul jij dat ook ontkennen.  
wim

Bennie

Allereerst wil ik iedereen bedanken die heeft gereageerd.

Gisteren niet op de berichten kunnen reageren omdat ik naar Miniatur-Wonderland in Hamburg ben geweest,erg indrukwekkend allemaal.

Door het plaatsen van de condensatoren had ik gehoopt om in de latere opbouwfase problemen te voorkomen. Nu blijkt dat het plaatsen van die condensatoren op alle ingangen juist problemen gaan veroorzaken, tenminste als men meerdere s88SD16-n printen gebruikt.

De condensatoren worden dus allemaal weer verwijderd.

Blijkt er tijdens de volgende fase, de koppeling met Koploper toch problemen op te treden dan is het misschien verstandig om alleen op die blokken een ontstoorcondensator te plaatsen.

Huugooke

citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door Huugooke

ik wel: zelf ondervonden, en voor een bepaalde schakeling zelfs ge(mis-)bruik van gemaakt



Werk dan toch met reed contacten,of hadden die ook..............

Hugo ik mag je wel,als ik morgen ontdek dat de aarde plat is zul jij het ontkennen.
Als ik overmorgen zeg dat hij toch rond is,zul jij dat ook ontkennen.  
wim


Je begrijpt me verkeerd Wim, ik heb dat "antenne-effect" gebruikt in een heel andere toepassing die met modelspoor niks te maken heeft.
Voor modelspoor blijf ik bij die goeie ouderwetse contacten.

Wat de aarde betreft: er is nog altijd een exclusieve club van "Flat-earthers" die in het plat zijn van de aarde blijven geloven, ondanks de overweldigende bewijzen van het tegendeel. (Geen lid!)
Sommige mensen zijn nu eenmaal moeilijk te overtuigen.[;)]

Bennie

Nogmaals iedereen bedankt voor het reageren.

Hoewel sommige berichten nergens toe hebben bijgedragen, hebben andere mij juist weer geholpen.
Mensen die zeggen 'niet plaatsen als de fabrikant ze niet plaatst', wil ik graag verwijzen naar pagina 4 van dit onderwerp of naar versie 1.5 van de s88SD16-n printen.

Nadat alle condensatoren waren verwijderd en alle s88SD16-n printen weer waren aangesloten, bleek het probleem zich toch nog steeds voor te doen.
Dus alle printen los getest; geen enkel probleem tegen gekomen, totdat ik tijdens het opstarten van de IB2 naar het scherm van de bezetmelders keek.
Tijdens het opstarten van de IB2 gaven de eerste melders even snel een 'bezet melding' af.
Door meer printen aan te sluiten, werd de hersteltijd steeds iets langer en na het aansluiten van de vierde s88SD16-n print werd de bezetmelding niet meer ge-reset.

De conclusie was dus, dat het probleem niet door de condensatoren werd veroorzaakt, maar door het aantal aangesloten s88SD16-n printen.

Daarom maar eens contact opgenomen met Rosoft.
Van Wim kreeg ik een link naar een ander forum, die een vergelijkbaar probleem had.
Wim adviseerde mij dan ook om net, als die persoon, de printen niet meer via de s88-bus op de IB2 aan te sluiten, maar via de s88LN print, om er zo een Loconet netwerk van te maken.
Nadat alle condensatoren weer waren geplaatst en alle printen weer waren aangesloten, bleek alles te werken zoals de maker het had bedacht en ik had gehoopt.
Ondertussen heb ik gehoord dat er wel vaker problemen met de s88-bus van de IB2 te zijn.

Mijn probleem is opgelost door over te stappen van s88 naar Loconet.
Ik hoop dat ik, door het plaatsen van dit bericht, ook andere mensen kan helpen die dit soort problemen met de s88-bus hebben.

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Bennie

Nogmaals iedereen bedankt voor het reageren.

Hoewel sommige berichten nergens toe hebben bijgedragen, hebben andere mij juist weer geholpen.
Mensen die zeggen 'niet plaatsen als de fabrikant ze niet plaatst', wil ik graag verwijzen naar pagina 4 van dit onderwerp of naar versie 1.5 van de s88SD16-n printen.

Nadat alle condensatoren waren verwijderd en alle s88SD16-n printen weer waren aangesloten, bleek het probleem zich toch nog steeds voor te doen.
Dus alle printen los getest; geen enkel probleem tegen gekomen, totdat ik tijdens het opstarten van de IB2 naar het scherm van de bezetmelders keek.
Tijdens het opstarten van de IB2 gaven de eerste melders even snel een 'bezet melding' af.
Door meer printen aan te sluiten, werd de hersteltijd steeds iets langer en na het aansluiten van de vierde s88SD16-n print werd de bezetmelding niet meer ge-reset.

De conclusie was dus, dat het probleem niet door de condensatoren werd veroorzaakt, maar door het aantal aangesloten s88SD16-n printen.

Daarom maar eens contact opgenomen met Rosoft.
Van Wim kreeg ik een link naar een ander forum, die een vergelijkbaar probleem had.
Wim adviseerde mij dan ook om net, als die persoon, de printen niet meer via de s88-bus op de IB2 aan te sluiten, maar via de s88LN print, om er zo een Loconet netwerk van te maken.
Nadat alle condensatoren weer waren geplaatst en alle printen weer waren aangesloten, bleek alles te werken zoals de maker het had bedacht en ik had gehoopt.
Ondertussen heb ik gehoord dat er wel vaker problemen met de s88-bus van de IB2 te zijn.

Mijn probleem is opgelost door over te stappen van s88 naar Loconet.
Ik hoop dat ik, door het plaatsen van dit bericht, ook andere mensen kan helpen die dit soort problemen met de s88-bus hebben.




Of een idee geholpen heeft doet er in weze niet toe.
Dat u uw bevindingen en oplossing post wel.
Een uitzondering doet dit en de eer is volledig voor u.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI