Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

foto's van een beginner

Gestart door swarol, 16 augustus 2011, 19:25:13 PM

swarol

het moet niet altijd ingewikkeld zijn, soms zijn de simpelste matrialen vlak bij de hand, je moet enkel wat fantasie gebruiken.

en niet te vlug iets wegwerpen, dat is mijn moto.

de ketting is in verhouding goed is een zeer fijne schakel,vergelijk dat meestal met de grote van de hand van de figuren.

de straat is verlengt, en de bus rijd door een enkel richtingstraat via het tuincentrum komende van het station. straat moet nog wat bijgewerkt worden met wegmakering, verkeersborden, verouderen, figuren.

spijtig dat de bus niet te openen is om figuren in te plaatsen, zal iets moeten bedenken wat de bus daar leeg doet!





ook wat meer volk in 't park aangekomen



en een ontmoeting aan het einde van het natuurpark, wat voor ontmoeting is zelf in te vullen, maar een sexy popje en een man in een regenjas...kan van alles zijn [8D]



dit alles speelt zich af op 10 vierkante cm van men tafel

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

stap 2 van het ronde punt, heb er 4 spoorarbeiders bijgezet en klei aangebracht.

nu eventjes laten drogen dan kan ik de groeven en beschildering aanbrengen.

de figuren worden bewerkt met wasch



de aanbreng is wat ruw maar is de bedoeling.

nu speel ik met het idee om het te verlichten, langst onder.
dus dat het water lijkt te verlicht te zijn.

heeft iemand hier ervaring mee, als water gebruik ik vernis.
als bodem kan ik, na ik het deksel aan de onderzijde wat heb opengesneden, een cd aanbrengen.

je kent die wel zijn die ronde doorschijnende die dienen als bescherming als je losse cd's of dvd's koopt.

dacht dus van 4 gaatjes te maken met daaronder de cd en dan de verlichting.

of heb een tweede mogelijkheid, heb nog een oude kikker die licht geeft, daar kan ik de moter en verlichting van gebruiken,

er zit een gekleurd glasje op met verschillende kleuren.
zodat je telkens een andere kleur krijgt.
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Paulogic

Dag swarol,

Je kan eenvoudiger een RGB ledje gebruiken. Een simpel ledje dat zelf van kleuren
veranderd (zonder extra besturing). Zo ??n ledje en een weerstand ervoor en je hebt
al het wissellende kleur effect.

Als onderkant kan je inderdaad zo'n beschermd-tje gebruiken maar een stukje plexi
kan dit ook. Misschien het plexi wat grof schuren tot het 'mat' is (gelijk apothekersglas)
en dan wordt het licht mooier verstrooid. Dan uw vernis erboven en je krijgt het
fonteineffect.
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

Ik had nog nooit van apothekersglas gehoord, maar ik begrijp wel wat je bedoeld [;)]
Die bus zou toch open moeten gaan. Ze hebben hem toch in elkaar kunnen zetten ook, h?...
Ik vermoed dat je langs de bodem tussen de "kap" en de onderplaat iets kan openen - misschien wat lijmnaden doorsnijden [?]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

swarol

thx voor het idee van het glas ga het zeker gebruiken,

de bus is in een stuk gegoten zien nergen naden, maar zal het nog eens goed nazien thx
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

haha bus open gekregen is niet via bodem maar langs het dak, als het dak is verwijderd voorzichtig langs de ramen en deuren de lijmwat los maken.
al goed dat ik in de tijd het gereedschap genaamd derde hand had gekocht, dat is nu voor mij een tweede hand





met men spoormonument zijn we ook weer wat verder





nogmaals men excuus voor de onscherpe foto's zal in de toekomst wel eens verbeteren. maar deelde toch graag men vooruitgang.

citaat:
Je kan eenvoudiger een RGB ledje gebruiken. Een simpel ledje dat zelf van kleuren
veranderd (zonder extra besturing). Zo ??n ledje en een weerstand ervoor en je hebt
al het wissellende kleur effect.



kan me iemand zeggen waar die te verkrijgen zijn, ook zou ik graag de bus verlichten, bedankt op voorhand
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Dirky


Michael

Swa je bent er alweer vroeg bij, leuk spoormonument.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

www.leds-buy.nl heeft een behoorlijke keuze en redelijke prijzen. Conrad.nl is gemiddeld duurder voor leds, maar die hebben ook andere dingen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Paulogic

Het vlot inderdaad mooi Swa.
Ik vind u monument een leuk idee... En er zit er toch al ene met zijn tenen in he [:D]
mvg,
Paul(ogic)

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

swarol

alle dagen een beetje he,
citaat:
www.leds-buy.nl heeft een behoorlijke keuze en redelijke prijzen. Conrad.nl is gemiddeld duurder voor leds, maar die hebben ook andere dingen

ga ik zeker eens kijken thx

citaat:
En er zit er toch al ene met zijn tenen in he


dat geeft wat leven en kleur hopelijk ga het niet vriezen anders zit hij er goed

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Paulogic

citaat:
Geplaatst door swarol

dat geeft wat leven en kleur hopelijk ga het niet vriezen anders zit hij er goed




Van goed zitten gesproken... :

Verleden jaar zat mijn schoonmoeder in de winter eventjes buiten in het zonnetje
te breien... Ik ben ze natuurlijk vergeten binnenpakken en tegens 's avonds laat
hing er al een ijskegel aan haar neus. En haar wollenmuts met de breinaalden
was precies een grote frisco.[}:)][:D][:D][:o)]
mvg,
Paul(ogic)

Steam.N

Verstrooide schoonzonen zjn levensgevaarlijk [:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

swarol

troost u ge kan dat ook hebben met echtgenoten, zo reed ik platteband in de tuin waardoor men rolstoel blok vast stond in het mulle zand,

zeg dat tegen men vrouw, waarop zei antwoorde kom direct na dat ik naar de winkel ben geweest,

resultaat er brak een onweer los en de deze zat er als een verzopen kieken.

en wees gerust er zijn meer van die verhalen over mij
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa