Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

foto's van een beginner

Gestart door swarol, 16 augustus 2011, 19:25:13 PM

swarol

thx voor de antwoorden, ja het weggetje is van klei
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

2de straat, moet nog verder bewerkt worden



2de straat heb er een taxi opgezet om  te zien op verhouding

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

weer een dagje verder, heb een natuur-wandelgebied gemaakt, verboden natuurlijk om honden los te laten lopen, maar zoals met zo veel in de echte wereld lappen ze hier ook de wet aan hun laars, maar anderzijds toch schoon volk tegen gekomen (bedoel de honden he [}:)][:D])




ook nog wat verder gedaan aan men kaseiweg

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

men eerst meertje, is ondertussen gevuld met vernis en aan het drogen

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

railman56

flink (bouw)tempo swarol, jammer dat je foto's zo wazig zijn.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

swarol

spijtig van de wazige foto's, mss krijg ik wel iets met kerstmis.daarvoor men excuus

het bouwtempo komt omdat ik heel der dagen tijd heb, moet het huis niet uit om te gaan werken of zo,

enkel is tussendoor naar controle ziekenhuis...mindervaliditeit heeft soms kleine voordelen.

weet niet hoe jullie hierover denken? heb van een oude wagon een schuilplaats gemaakt voor paarden



ook men eerste huisje verlicht... weer wat wazig maar geeft toch een idee.





dus in de toekomst mss betere foto's spijtig dat ik hier geen filmpjes kan plaatsen want daar heb ik wel het nodige voor!
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Klaas Zondervan

Die wazige foto's komen waarschijnlijk omdat je met de camera te dichtbij komt. Je camera kan op zo'n korte afstand niet scherpstellen.

swarol

zijn maar getrokken met gsm, maar zal ze eens wat verder trekken klaas om het resultaat te zien thx voor de tip

kijk heb tom bonen gevonden is die op de grond [:D] is van preiser

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

doomslu

Awel swarol, ik vind dat jij goed bezig bent.
Die wagen als stal is zeker origineel.
We zullen maar wat geduld hebben tot met kerstmis zeker? [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

swarol

dit ook het mooie van deze hobby, heb nog niet zolang geleden dit aangekocht



met deze bus heb ik in het echt gereden (zijn oude opgekochte modellen van duitsland) voor men ongeval,

de nr kloppen enkel aan de achterzijde links zou nog moeten staan de polder + adres. spiegels missen en bordje voor schoolvervoer, binnenkant palen, gele meters voor ticket 3tal en de zetel moeten blauw zijn met geel streepje,

dus moet ik op zoek naar spiegels en mms de gele kasjes boetseren

nu moet ik ze ook nog openen om passagiers en een mollig schauffeurtje (mezelf) te plaatsen, zo zie je maar dat je deel kan uitmaken van je treintafel, ikke in 't miniatuur [:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

D_Loc

De O405 is een heerlijke bus (althans dat vind ik als passagier) met een prachtig geluid! Bij ons in NL rijden ze helaas niet meer maar in Belgi? zie ik ze nog regelmatig rijden.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

swarol

heb er jaren mee gereden, nu worden ze stilaan vervangen, in belgie mogen bussen maar 15 jaar in dienst blijven,

staat wel de lijn op maar is van een pachter (de lijn moet 50% van de bussen uitbesteden) de polder te Merksem.

om mee te rijden zijn ze redelijk, enkel slechte baanligging bij nat weer zeker op kinderkopjes, en lijn 23 had er veel van.

we noemde die lijn " rond de wereld in 40 min", omdat je alle nationaliteiten op 40 min op je bus kreeg.

is ook wat ze noemen een risicolijn, veel agressie.

nu heb ik het model proberen te openen, via onderkant, maar er kwam juist een plaatje los dat de wielen op hun plaats hield.

via daar geraak ik niet aan de zetels want het is een geheel.

heeft mss iemand een idee hoe deze te openen? zonder brute kracht.
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

ben begonnen aan een rondpunt, in de vorm van een standbeeld.

matriaal: een bijgeknipte plug, en een deksel van een tabakspot,

op de plug heb ik een figuur gezet, die figuren had ik een jaar of tien geleden gekocht om een mankette te maken.



nu nog enkele figuren op de bodem, het diepe gedeelte bewerken en vullen met vernis, en een rond muurtje  op de kant met klei maken.

daarrond hoogwaarschijnlijk een ketting spannen, die ik uit een oude koekoeksklok heb gehaald, de ketting ziet er, en is dat ook, verouderd uit
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

marimon

Eenvoudig maar knap gevonden. Ik denk echter dat de schakels van de koekoeksklokketting te groot zullen zijn in vergelijking met de Preisirianen.
Je bent goed bezig hoor.[;)]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner