Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

foto's van een beginner

Gestart door swarol, 16 augustus 2011, 19:25:13 PM

swarol

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

marc goovaerts

Swa,
Zo ver ik kan zien, ziet het er al heel mooi en sfeervol uit.
Maar misschien kan je volgende keer je foto's wat groter plaatsen ?
Zo'n 400 of 600 pixels breed zou ze veel duidelijker maken.

In welk draadje dit eigenlijk het best kan staan, kan misschien een admins het best bepalen (en het daar dan ook meteen naartoe verzetten)

Gerolf

Je zou die foto's bij je eigen voorstelling ("nieuwe leden") kunnen plaatsen.
Als je de evolutie van je project wil tonen kan het ook bij "ooit zal het klaar zijn" of bij "sporenplannen"

Zoals Marc al schreef: het lijken mooie foto's, maar ze zijn zo klein ... 600 ? 800 pixels breed zou beter zijn [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

swarol

Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

dit is een piepkleindeeldje een tuincentrum met park



dit is een beetje verder een grindweg die over de sporen gaat met wat verder op een taverne op een kleine rotspartij



dit is de beschikbare ruimte, zoals e zie staat het nog echt in de kinderschoenen


Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Gerolf

Dat is een mooie grootte [8D]
Ik heb je posting wat aangepast, om de tekst beter leesbaar tussen de beelden te krijgen (enkele keren de "enter"-toets gebruikt) [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Binco

Het is zeker een goed begin![^]

Zie ik daar nu een 51 staan met 2 erstwagens ...?[:p]

[:)][;)]

swarol

Zie ik daar nu een 51 staan met 2 erstwagens ?
weet nu niet juist wat je bedoeld met 51,maar heb 3 ertstwagens getrokken door een dieseltrein van infrabel,de andere lock is een NL,wat heb ik zo vandaag al gedaan? de plaat gezaagt voor de dubbele brug om het industrie dal te overbruggen & een plaat voor een brug met op en afrit daar naast voor het autoverkeer,ook vier blokken gezaagt voor peilers en bekleed met dunne isemo die een mooi steen motief heeft, morgen schilderen,ook tot de ontdekking gekomen dat men licht rechtstreeks op de sporen kan aansluiten, maar of dit nu een goed idee is???? het gaat over een lantaarnpaal voor aan het spoor,zo ja hoeveel kan je er zo zetten voor het overbelast.ook van een vriend 17 wagons gekregen, ikke tegenslag, is M?rklin, het gaat over oude goederen en korte persoonwagens sommigge zijn zelf met een ijzeren (denk blik)body, kan men die aanpassen voor mijn spoor want natuurlijk veroorzaken ze nu kortsluiting,was zelf een kraan bij volledig uit metaal niks plastik aan ook een 4 assige personenwagon ook uit metaal, met passagiers in en zie er een draad inlopen dus verlichting zal ook aanwezig zijn,mms heeft iemand een tip of anders moet ik ze maar wegdoen, daarbij zaten nog 5 aneloge treinen,1diesel,2met bovenleiding, en 2stoomlokjes met kolen kar, allemaal lima ze rijden maar zou het de moeite zijn ze digitaal te maken, zal morgen eens de foto's hier zetten.nu ben ik nog aan het overwegen om straten te maken(ne kasseiweg)nu had ik hier gelezen met das klei,maar natuurlijk niet te vinden hier in kapellen ook niet in de bart smitht (waar is den tijd dat je zo een speelgoed winkel binnenging en er zelfs treinen kon kopen)flop...plop en die rommel wel maar zo niks dat je zou kunnen zeggen dat kan ik nu eens gebruiken se.soms is een ziekte hebben toch nog bruikbaar, ik ben namelijk suikerziek en moet spuiten,nu die bescherm hoedjes over de naald (zijn er 2)zijn prefect de ene voor lantaarns enkel een paaltje onder zetten en de andere zijn smalle witten en lijken helemaal op de paaltjes langs de weg (vb.waar ze wegtjes mee afsluiten voor auto of als tussen paal voor vangrails).nu had ik hier ergens gelezen op het forum,dat er iemand met trams bezig was, mss kan hij iets doen met deze foto van een tram aan 't schijnpoort (merksem) ook van vrienden heb allemaal foto's aangekregen van alle mogelijke stations van belgie, als iemand intresse heeft laat maar weten dan stuur ik ze u wel door, zo nu stop ik met zagen voordat ik wordt buitengezet [:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

stevend

De aanduiding 51 slaat op het "model", of beter gezegt de reeks.
Iedere loc heeft een nummer van 4 cijfers , de eerste 2 cijfers duiden de reeks aan. De laatste 2 cijfers, de volgorde in de reeks.
Het 4 cijferaanduiding kwam in voege in 1971. Voordien werd er een 6 delige aanduiding gebruikt.
Als de reeks nu meer dan 100 loc bezit ( zoals de reeks 77 ), dan nummeren ze gewoon door . Dat betekent dus (in het geval de reeks 77)dat na het nummer 7799, de 7800, 7801, ... komt.
Vandaar de 2 reeksnummers voor eenzelfde reeks.
Dit kennen we ook voor de reeks 62.
Dit is enkel bij loc's, dus niet voor stellen zoals onze 2tje ,varkensneuzen, duikbrillen, ...

Binco

Inderdaad, ik zag daar rechts een gele lok met 2 bruine (erst)wagons.
Ik dacht dat het een locomotief uit de reeks 51 was maar aangezien hij van Infrabel is zal het een reeks 62 zijn.
Zeker mooie lok !!![;)]

[:)][;)]

swarol

bedankt voor de uitleg, dit is de lock
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

railman56

swa, de loc is inderdaad een van de reeks 62, namelijk met volgnummer 46. zo zijn alle hedendaagse reeksen genummerd (zoals reeds werd vermeld)
je marklin wagentjes kan je (laten) voorzien van gelijkstroomwielen maar om de juiste te vinden???????? waarschijnlijk de moeite niet waard.
je ging toch naar de ruilbeurs in merksem niet? misschien daar proberen te verkopen of te ruilen voor andere?
hetzelfde verhaal waarschijnlijk voor je lima loc's. decoder (laten) inbouwen loont de moeite indien ze nog niet te oud (versleten) zijn. laat maar foto's zien zodat we beter kunnen oordelen.
voor klei kan je misschien terecht in "de bezige bij" in kapellen (vredestraat 2)
hopelijk je hiermee wat verder te hebben geholpen [;)]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Klaas Zondervan

Jammer dat je achtergrond uit bakstenen bestaat.
Zet daar eens lichtblauw geschilderde platen tegen, dat geeft meteen een beter diepte-effect.

swarol

achtergrond komt nog eerst de layout zo kan ik beter zien wat er juist bij past maar toch bedankt voor de opmerking
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

swarol

thx railman winkeltje nu in vakantie, en wist niet dat je kon ruilen op zo een beurs (eerste keer)zal eens foto's neerzetten van de treinen.....dit is men idee, boven het dorp, midden de trein gaat daar lager, onder industrie,waar hij rechts terug naar boven gaat dan over 2 bruggen terug richting dorp   krijg foto niet groter op net weet mss iemand waar je ze gewoon kan uploaden, nu verder dus vanonder moet een rangeer terein komen,maar hoe zou ik het beste het hoofdspoor verlaten, komt later nog draaischijf in (eerst sparen[V][:D])of zouden jullie heel het idee veranderen
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa