Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Tussendoortje 2.0

Gestart door evan, 15 augustus 2011, 12:44:25 PM

swarol

citaat:
Oei Swa... Dit is verre van af hoor. Onkruid en groen is pas voor het laatste stadium. Dit diorama dient als demo dus moet een iets of wat logische volgorde hebben. Bij het bouwen van een huis begin je ook niet met het dak

De meubelwas moet dan ook wel aangelengd worden met alcohol anders is er niet veel "wash" aan.
Hoe wil je een latje van 1mm bij 1mm met een hamer bewerken?




mijn excuus weer te vroeg gesproken [:I],

dat hout van 1mm kan men bewerken door eerst een groter stuk te nemen waar men dan de 1mm uit haald de dikte speelt geen rol,

en ge moet er ook niet op slagen alsof men een paal in de grond drijft,

is maar een idee dat ik vroeger al eens heb bebruikt bij modelbouw
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Steam.N

Evan,  erg mooi.
Je moet wel het linker achterlicht vervangen, of je krijgt boet [:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske


Metpetergaathetbeter

Evan,

Zoals altijd prachtig ![:p] Het zou  groot nieuws zijn moest het niet zo zijn ![:)]

Groeten Peter[;)]

Michael

Evan waar blijf je? Ik weet dat je erg druk bent geweest dit weekend maar laat nog even de laatste stand van zaken zien.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Dat is voor na morgenavond[;)]

Vanavond doe ik het wat rustig. Morgenvroeg is het mn eerste dag bij Tucrail[:)]

Tot morgen[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Evan succes morgen en ik wacht nog wel een dagje.[:D][:D][:D][:(]
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Durango

Evan, succes.
Tucrail??
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

evan

Thx voor de wensen!  Het was zeker een succes en morgen ook[;)]

@Durango

Om je een idee te geven...maar dan wel voor de dienst bovenleidingen.
http://www.youtube.com/watch?v=HSfAp_WrNOQ&feature=player_embedded
[8D]


Ondertussen heb ik nog sculptamold aangebracht en moet de boel even drogen om dadelijk dan weer verder te kunnen...



Tot later[;)]

EDIT: Het vervolg is voor morgen[:)]  De kleuren zijn reeds aangebracht, maar drogen beter volledig uit voor het aanbrengen van zand ea...het was me ook een drukke dag dus: Tot morgen[;)]

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Voila nen update zoals beloofd[;)]

Het diorama is klaar om verder te kunnen demonstreren zaterdag.

Ik heb de rotsen gekleurd sinds de droging en heb zand en steengruis aangebracht.

De sfeerfotookes tonen het voorlopige resultaat...

Tot na zaterdag[:)]









Ah ja en met een trein[;)]











Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Hello,

De workshop was weer een aangename ervaring...[:)]

Hierbij plaats ik nog wat fotootjes van de tussenstand.
Deze week na mn werk ga ik de begroening en het water afwerken en dan is ie klaar.

Tot kort...[;)]







Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Rétro

citaat:
Geplaatst door evan

Nog een korte update...

Deze namiddag een terraske gaan doen se[8D]
Maar toch is er wat verder geprutst...

Het bruggetje:

Eerst wat muurplaten afgieten.


Leuke betonlook:


Tot morgen...

Evan



Hallo, mooi projectje!
Even een vraagje is dit uit een kit ofzo. Vind die betonstructuur wel leuk.Kan ook nog voor andere dingen mooi ogen.
Wat je afgiet, is dat met een soort plaaster ofzo?
 

evan

Hoi "Retro"

De mallen komen van "Langmesser"

http://www.langmesser-modellwelt.de/index.php?cPath=194&osCsid=ca9d5f99ed1282af6cccd17f57d0674b

De gips is "Zellaan" van Vosschemie of Polyester de Moor uit Lier.  Dit is een acrylaat porseleingips.  Dit soort gips werkt snel en bovenal zeer fijn en stevig.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.