Trix Thalys 4331

Gestart door ERVIN, 14 augustus 2011, 23:29:42 PM

ERVIN

Vandaag ben ik de gelukkige eigenaar geworden van de Trix Thalys.

Het model ziet er werkelijk schitterend uit , zit strak in de hedendaagse kleuren , en ligt muurvast op de rails.

Knappe snoet....

IMGhttp://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/Tips%20and%20Trics/treinen045.jpg/IMG

Het model is volledig uitgerust met led-verlichting , ook de rijtuigen zijn volledig verlicht met leds , dit geeft een mooi warm licht in de rijtuigen.

IMGhttp://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/Tips%20and%20Trics/treinen041.jpg/IMG

IMGhttp://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/Tips%20and%20Trics/treinen049.jpg/IMG

De bakken zijn voorzien van stroomdoorvoerende koppelingen , deze zijn echt heel makkelijk aan mekaar te koppelen , en moest je er toch problemen mee hebben , er zit een hulpstukje in de doos zodat het makkelijker zou gaan.

IMGhttp://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/Tips%20and%20Trics/treinen061.jpg/IMG

IMGhttp://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/Tips%20and%20Trics/treinen062.jpg/IMG

Het stel is voorzien van allerhande knappe details , ook op het dak zijn de stroomafnemers perfect uitgevoerd...

IMGhttp://i24.photobucket.com/albums/c33/ervingti/Tips%20and%20Trics/treinen064.jpg/IMG

Ik kan nu een vergelijking maken met de Thalys van Mehano en die van Trix , maar gezien het prijsverschil tussen beide stellen zou dat niet eerlijk zijn t.o.v. de Mehano , ik kan wel zeggen dat de Mehano Thalys in het niets verdwijnt met die van Trix.

De rij-eigenschappen zijn bij het Trix-stel echt subliem te noemen , zoals ik al zei ligt het stel heel zwaar op de rails , hierdoor hapert hij nergens , zelfs op de wisselstraten met kruipsnelheid geeft hij geen kick , hij stottert nergens en de verlichting blijft overal mooi branden , nergens een flikkering.
Bij het vertrek hoor je een zacht gezoem dat ,naarmate je de rij-regelaar verder open draait , in geluids-sterkte toeneemt , idem dito bij het afremmen , is het stel op snelheid hoor je hier niets meer van , best wel een verrassende ervaring.

Is er dan helemaal niets op aan te merken , toch wel , je hebt natuurlijk de prijs , zo'n 350 euro , maar daar krijg je dan wel een super-trein voor , en voor de digitaal-rijders , waaronder ik dus ook , dient er een 21-pins decoder ingestoken te worden , en dat is het grootste hekelpunt van heel deze trein , hij is namelijk h??l erg moeilijk open te krijgen!!
In de handleiding staat alles netjes uitgelegd hoe je hem open moet krijgen , maar de kast zit heel vast op het onderstel , dus met de tandenstoker-methode kom je hier niet ver , ik heb een schroevendraaier ( meerdere) moeten gebruiken , natuurlijk met een doekje over de schroevendraaier zodat de kast niet beschadigd kan worden.
Momenteel bestaat de samenstelling nog maar uit twee rijtuigen , maar volgens mijn huis-leverancier komen er elke maand twee rijtuigen uit , zodat je hem , naar eigen keuze, zo lang kan maken als je zelf wil.

Het is mijn eerste Trix-trein , en ik ben verwondert van zulk een sublieme rij-eigenschappen!!

evan

Proficiat met je nieuwe aanwinst[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

itchy

citaat:
Geplaatst door ERVIN
Momenteel bestaat de samenstelling nog maar uit twee rijtuigen , maar volgens mijn huis-leverancier komen er elke maand twee rijtuigen uit , zodat je hem , naar eigen keuze, zo lang kan maken als je zelf wil.

Ja knap! Is de kast van metaal?
10 bakken heb je nodig voor een klassieke samenstelling: de 4 die je al hebt, plus 6 tussenrijtuigen (3x 2, wordt ook zo door Trix uitgebracht).
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ERVIN

Nee de kast is niet van metaal.
10 bakken maakt hem idd compleet , maar ik moet eerst eens nameten of hij dan nog volledig onder mijn stationskoepel kan , mogelijk zal ik mijn perrons langer moeten maken dan.[:I][:p]

tufken

Het zou nog mooier zijn als er zo 3 naast elkaar staan in je station.[;)] [}:)]

Prachtige foto's
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


itchy

De tussenbakken zijn korter; in totaal (10 bakken) geeft dit zo'n 230cm. Zal wel gaan zeker?
En ja, Tufken, nu je het zegt: om goed te zijn zouden er inderdaad zo'n drie naast een moeten staan h?.
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Nee de kast is niet van metaal.
10 bakken maakt hem idd compleet , maar ik moet eerst eens nameten of hij dan nog volledig onder mijn stationskoepel kan , mogelijk zal ik mijn perrons langer moeten maken dan.[:I][:p]

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Binco

Leuke trein Erwin.
Mooie aanvulling bij de rest
[:)][;)]

evan

citaat:
Geplaatst door tufken

Het zou nog mooier zijn als er zo 3 naast elkaar staan in je station.[;)] [}:)]

Prachtige foto's



[:D][:D][:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Peter

Prachtig model Erwin en een mooie aanwinst op je baan. Een tienwagen stel moet inderdaad een imposante verschijning zijn, maar dat zal enkel wegegelegd zijn voor diegene die er ook de ruimte voor hebben.
Wat de Trix rij-eigenschappen betreft: Die zijn de laatste jaren heel veel verbeterd en kunnen zich gemakkelijk qua geluid en rijden zeker met Roco, LSM, FL enz. vergelijken.
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door tufken

Het zou nog mooier zijn als er zo 3 naast elkaar staan in je station.[;)] [}:)]





Eens een commercant altijd een commercant, nietwaar Tufken[}:)][:D]

@ Ervin,
fraaie aankoop, ik hoop dat je gespaard blijft van problemen die schijnbaar optreden bij sommige Marklins(ik veronderstel dat jij dat ook hoopt!). Eigenlijk wel jammer dat Marklin/Trix enkel (tot nu toe)
een Nederlands stel uitbrengen. Wie weet dat 2de of 3de stel ?[:D]

Groeten Peter[;)]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door tufken

Het zou nog mooier zijn als er zo 3 naast elkaar staan in je station.[;)] [}:)]





Eens een commercant altijd een commercant, nietwaar Tufken[}:)][:D]

@ Ervin,
fraaie aankoop, ik hoop dat je gespaard blijft van problemen die schijnbaar optreden bij sommige Marklins(ik veronderstel dat jij dat ook hoopt!). Eigenlijk wel jammer dat Marklin/Trix enkel (tot nu toe)
een Nederlands stel uitbrengen. Wie weet dat 2de of 3de stel ?[:D]

Groeten Peter[;)]



Als je M?rklin ook maar een miniem klein beetje kent weet je gewoon dat de komende jaren alle kleurstellingen van Thalys en TGV gaan langskomen. Niet allemaal tegelijk, maar elk jaar 1.
Hier zal ongetwijfeld ook wel een Belgisch nummertje bij zitten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

citaat:
Geplaatst door Jurgen
Als je M?rklin ook maar een miniem klein beetje kent weet je gewoon dat de komende jaren alle kleurstellingen van Thalys en TGV gaan langskomen. Niet allemaal tegelijk, maar elk jaar 1.
Hier zal ongetwijfeld ook wel een Belgisch nummertje bij zitten.

Ja, maar ook die met de ouwe snuit? De PBA's bedoel ik. Vind ik mooier!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

ERVIN

230cm gaat juist lukken , heb het net eens nagemeten , mijn perrons zijn 235cm , maar het is nipt h? , slechts 5 cm , maar het gaat dus toch een compleet stel worden.[:p]

@Tufken , 3 stellen zou idd h??l mooi zijn , als jij er voor kan zorgen dat er nog een andere nummervariant komt en dat er nog een PBA-stel komt , dan zal ik deze bij jou komen kopen , toch een goede deal h?.[:o)]

Van mij mag Trix trouwens ook een ICE maken , ik ben dus echt h??l blij met mijn Thalys. ( Die hier nu weeral aan het bollen is).

Paulogic

Erwin tuft er op los [:D][:D][:D] Toch ???

Je hebt 5 cm over. Just gepast voor nog een Caboose achter te hangen.
[:o)]
mvg,
Paul(ogic)

dirkske

Inderdaad een knap treinstel, maar ge zult moeten gaan zagen onder uwe koepel want den Thalys rijd op spoor 22 en 23 onderaan in de pijp.[:D][:D][:D][8D]
Je eigen baan, je eigen wereldje!