Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

O DRAMA

Gestart door dikken, 19 oktober 2005, 05:52:56 AM

dikken

Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

janjozef

Drama dit is een groot drama voor historich treinmateriaal

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Gerolf

Ik kreeg koude rillingen toen ik die foto's zag ... [:(]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

svvander

Dit is echt verschikkelijk... en is het kwaad opzet?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

n/a

Ook gezien op een buitenlands forum, gisteren.... Een RAMP!

glamo

van de zomer nog bezocht, echt jammer al die nostalgie

kurt
 

rgp

Dag,

een nieuwsfragment gezien, en idd verschrikkelijk, maar ook onbegrijpelijk.
Ik heb jaren in Duitsland in de bouwnijverheid gewerkt en toen liepen ze in Duitsland al over van veiligheidsreglementeringen.

Dat men in een voor publiek toegankelijk museum waar brandbare items zijn opgesteld bv geen branddetectie en sprinklerinstallatie heeft, gaat er bij ook niet goed in.  Nalatigheid ?  Geldtekort ?

Roland

Tom

Zijn dit de enige bewaarde treinen, of zijn er nog elders in Duitsland?
Tom

Tom

Hoe dan ook blijft het een spijtige zaak. Volgens de foto's die ik heb gezien zijn de loc's haast niet meer te herstellen. Of vergis ik mij?
Tom

Gerolf

Ik las net op HGBTF dat de oorzaak mogelijk ligt aan dakwerken (roofing) enkele uren tevoren ... dat is ook niet de eerste keer dat zulks een oorzaak is van een drama!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rgp

Dag,

Roofing branden is gevaarlijk, maar het is voorzien dat er tot minstens 2 uur na het laatste branden controle is.  Was die er ?

Roland

matti


 Uit een mail die ik van een goed ingelichte kennis ontving blijkt dat het ging om de loods van het voormalige depot N?rnberg West . Het eigenlijke museum is dus gespaard gebleven . Blijft echter dat dit een ramp is voor alle spoorwegliefhebbers . De lijst met beschadigde voertuigen bevat enkele unicums, replica adler om er maar een te noemen . De meeste stoomloks zullen waarschijnlijk nog wel hersteld kunnen worden, maar dat zal bergen geld kosten . En dan komt de onvermijdelijke vraag, was het materieel in deze loods verzekerd tegen brand ? Voor het electrisch en dieselmaterieel koester ik echter minder hoop voor een hersteling, hoewel er hier enkele locs tussen zitten die nog wel vervangen kunnen worden . In ieder geval een droeve dag voor het Duitse spoorwegerfgoed . [V][:(]

[8]

Havoc

Die replica is niet meer dan dat: een replica. Dus of ze nu een nieuwe maken of niet, het blijft een replica van de Adler. Wat mij betreft is daar niets verloren. Spijtig dat wel, en duur om te vervangen.

De andere locs zien er reddeloos verloren uit. Volledig uitgegloeid staal heeft niet veel sterkte meer. Hoogstens nog goed voor een statisch model na oplappen en herschilderen.

De loods is ook een verlies, vergeet dat niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.