Classix brengt Class 66 uit.

Gestart door ERVIN, 12 augustus 2011, 20:55:37 PM

OMC

Mooi! Dat de uitlevering van de Captrain-variant wat langer duurt, zou dit kunnen liggen aan de overwegend minder goeie commentaren over sommige kleuraspecten van de loc? Extra tijd om verbeteringen aan te brengen enz.?

@ ToThePoint: De class 66 van Classix is inderdaad gewoon een Mehano met een andere kleurstelling om het ruw uit te drukken. Wat zijn overigens jouw ervaringen met de reeks 57? Ikzelf bezit de loc niet, maar ik ken anderen die er best tevreden mee waren, vandaar mijn interesse naar jouw ervaringen ermee.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door B-Cargo

Hoezo de 57 dik gebrol? Heb je een loc met fouten?
Ik ben best tevreden van mijn 57, niet goedkoop ok, maar toch mooi gedaan! [:)]



Kan u wel foto's bezorgen met wat er niet juist is. Maar zal een poging doen om het te schrijven.
De nummers op de koppen staan scheef en niet alleen die van mij, van andere eigenaars heb ik dat ook gezien.
Het UIC nummer op de zijkant is gedrukt op oftewel een wit decalblad met zwart of is een zwarte sticker waarop witte letter zijn gedrukt. Op zich geen probleem ware het nietd at de balk waar het UIC nr op staat grijs is. Bij mijn weten moet ge al goe steke blind zijn om dat niet te zien.
Op een zijkant is het UIC nr onvolledig, Het eerste getal ontbreekt. Is er niet afgevallen want de sticker cq decal zit mooi tegen de paal van de reling aan.
De achtergrond van de verlichtingshouders is niet zwart zoals het grote voorbeeld. trouwens uit het hoofd weet ik het niet meer, maar als men de lamphouders bestudeert en vergelijkt is daar nog meer dat niet je dat is.
Soit dat kan ik in elk geval beter. Heb dan ook besloten van de reeks 57 te verkopen en zelf ene te maken waar de decals ten minste recht hangen
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

conducteur

De beste stuurlui staan aan wal... Als je het denkt beter te kunnen, doe het dan...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Binco

citaat:
Geplaatst door conducteur

De beste stuurlui staan aan wal... Als je het denkt beter te kunnen, doe het dan...



Wel Rian, ik denk dat je dat geen 2 keer gaat moeten zeggen hoor,
Jp kenende [;)]
citaat:
Geplaatst door ToThePoint
Heb dan ook besloten van de reeks 57 te verkopen en zelf ene te maken waar de decals ten minste recht hangen



[:)][;)]

Kees-Jan

Ja we willen dan ook wel Foto's?[:D]

Kees-Jan




ysbeer

citaat:
Geplaatst door conducteur

De beste stuurlui staan aan wal...



Helaas conducteur heeft gelijk.[B)]
En dat moest ook wel,hij staat al jaren aan de wal.[:(][8)]

Aandeeltje classix gekocht rian?????????????????????[^]

wim

conducteur

Ik had laatst een stoomloc van roco gekocht. Ze hadden enkele fouten gemaakt, de loc was 0.0000000001m te lang, de kleur was rood ipv groen, er zat een verkeerd type dieselmotor in en tot slot reed hij nog op elektriciteit en niet op stoom, de kast was van kunststof en niet uit plaatstaal, tenslotte was het gewicht niet op schaal, en de uitlaat stond omgekeerd op het dak van de cabine. schande[}:)] Zo kan ik ook makkelijk een product (in dit voorbeeld niet bestaand tuurlijk) de grond in boren.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

chef garde

Mja ... daar gaan we weer!  Prettig weekend iedereen!

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door OMC

Mooi! Dat de uitlevering van de Captrain-variant wat langer duurt, zou dit kunnen liggen aan de overwegend minder goeie commentaren over sommige kleuraspecten van de loc? Extra tijd om verbeteringen aan te brengen enz.?

@ ToThePoint: De class 66 van Classix is inderdaad gewoon een Mehano met een andere kleurstelling om het ruw uit te drukken. Wat zijn overigens jouw ervaringen met de reeks 57? Ikzelf bezit de loc niet, maar ik ken anderen die er best tevreden mee waren, vandaar mijn interesse naar jouw ervaringen ermee.



Met de loc op zich technisch gezien is die tip-top.
De aanpassingen kunnen veel beter.
Ik plaats later fotokes. dan kan u het zelf zien !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door conducteur

De beste stuurlui staan aan wal... Als je het denkt beter te kunnen, doe het dan...



Ik zal a la LSM een vergelijkende test doen !
Als dan de deurwaarder hier ook staat word het pas echt plezant.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

prulleman

ge moogt hier dus niks negatief zeggen over classix of het zit er bovenop[:(!]. wel, ik vind dat enkel de kwaliteit/prijs telt. classix zit er op dat vlak niet goed op. ze vragen hoge prijzen(is hun goed recht) maar de kwaliteit...[B)] het is vooral erg omdat het eindproduct niet de kwaliteit heeft van het handmonster[xx(]. dus waarop je je baseert voor de voorinschrijving. zou ik classix kopen? ja, aan dumpingprijs en eerst wil ik dan nog met eigen ogen zien wat ik koop. LSM daarentegen, ik doe aan voorbestelling[:I] en als het dan eindelijk[}:)] komt, ben ik altijd weer blij verrast omdat ze zichzelf weer eens overtroffen hebben[:p] zonder dat ik dat in mijn portomonnee voel. LS maakt van mij een gelukkige modelspoorder[;)] en daar gaat het om tenslotte

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door conducteur

Ik had laatst een stoomloc van roco gekocht. Ze hadden enkele fouten gemaakt, de loc was 0.0000000001m te lang, de kleur was rood ipv groen, er zat een verkeerd type dieselmotor in en tot slot reed hij nog op elektriciteit en niet op stoom, de kast was van kunststof en niet uit plaatstaal, tenslotte was het gewicht niet op schaal, en de uitlaat stond omgekeerd op het dak van de cabine. schande[}:)] Zo kan ik ook makkelijk een product (in dit voorbeeld niet bestaand tuurlijk) de grond in boren.



Beste medemens hier ga ik niet verder op in.
Het enige wat ik wens te duiden is dat kandidaat kopers goed moeten opletten, want het is niet al goud dat blinkt. Om eens een ander spreekwoord te gebruiken.
U zal de fotokes binnen dit en een paar uur hier terug vinden en dan kan u zelf eens kijken en oordelen.
Het is niet een veroordeling maar als een klant die nog steeds volgens mijn mening koning is een vaststelling dat men veel geld verlangt voor iets dat een kleuter beter kan.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

OMC

citaat:
Geplaatst door ToThePoint

citaat:
Geplaatst door OMC

Mooi! Dat de uitlevering van de Captrain-variant wat langer duurt, zou dit kunnen liggen aan de overwegend minder goeie commentaren over sommige kleuraspecten van de loc? Extra tijd om verbeteringen aan te brengen enz.?

@ ToThePoint: De class 66 van Classix is inderdaad gewoon een Mehano met een andere kleurstelling om het ruw uit te drukken. Wat zijn overigens jouw ervaringen met de reeks 57? Ikzelf bezit de loc niet, maar ik ken anderen die er best tevreden mee waren, vandaar mijn interesse naar jouw ervaringen ermee.



Met de loc op zich technisch gezien is die tip-top.
De aanpassingen kunnen veel beter.
Ik plaats later fotokes. dan kan u het zelf zien !



Ja ok, bedankt.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

OMC

Misschien eens eerst luisteren naar J-P (ToThePoint) wat zijn indrukken zijn over de loc alvorens conclusies of opmerkingen te maken hierover?

Chef-Garde, ik volg je [:(]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ToThePoint

Hier zen ek met de mosselen !

Om de discutie te vermijden dat men steld dat ik deze loc omgebouwd door classix niet bezit.



Een 9 die ontbreekt, het eerste getal dus. Scheef geplaatst en het is een zwarte decal op een grijze achtergrond !



Een scheef kopnummer dat rechts lager geplaatst is dan links.
Bemerk ook dat de achterkant in de koplampen niet zwart is maar eveneens groen.

En het meest flagrante is:
De gele balk loopt niet helemaal tot onderaan.



Andere kop idem dito.



En het UIC nummer aan de andere kant.
Eveneens idem dito.



Mijn conclusie. Al wat ze veranderd hebben is slecht uitgevoerd op deze loc. Of dat ook voor andere loc's is dient ieder voor zich uit te maken.

Tja ik wens enkel kandidaat kopers van de class 66 te wijzen dat ze in hun euforie toch maar eens goed kijken wat de details zeggen.
Het is immers niet al goud wat blinkt !
Aan u de keuze.



Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI