Classix brengt Class 66 uit.

Gestart door ERVIN, 12 augustus 2011, 20:55:37 PM

Michael

Bart dat was snelle service bedankt, nu heb ik beeld bij de commentaren.
Er is nog veel werk aan de winkel maar ga er vanuit dat dit helemaal goed komt (gezien mijn ervaring met de 5701).
Anders zal ik mijn bestelling moeten annuleren.[:(]
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kees-Jan

Van wat ik samen met Bart gezien heb (we hebben samen staan kijken) vond ik de kleur rood niet goed (deze behoord 3020) te zijn en bij de Captrain's was in mijn beleving de kleur groen niet goed. De modellen waren verder sober bedrukt in 1 kleur (crossrail) en erg mat geverft.

We wachten af en laten we het op handmonsters houden die daar stonden.

Kees-Jan

Metpetergaathetbeter

Ik dacht dat het aan de foto lag, maar echt geslaagd (bij de eerste indruk al) zijn de kleuren ook niet als de foto's 100% weergeven wat er in die vitrines stond !

Hoop nu maar dat men rekening houdt met wat mensen er van vinden !

Groeten Peter[;)]

Kees-Jan

Peter de kleuren op de foto's van Bart geven de kleuren juist weer zoals ze op de modellen zaten (volgens mij zijn die kleuren niet goed). Ik heb ze zien staan in de vitrine en jij was er toch niet?

Kees-Jan

Metpetergaathetbeter

CiteerGeplaatst door Rees-Cees

Peter de kleuren op de foto's van Bart geven de kleuren juist weer zoals ze op de modellen zaten (volgens mij zijn die kleuren niet goed). Ik heb ze zien staan in de vitrine en jij was er toch niet?

Kees-Jan

Inderdaad, ik was er niet ! Maar was in mijn schrijven niet echt duidelijk. Wat ik wilde schrijven is bij het bekijken van de foto dat er mogelijks factoren waren die er voor zorgden de de modellen hier op het forum anders waren weergegeven dan degenen die in die vitrine (bv gebruik flash, aanwezig kunstlicht, andere factoren die er voor zorgen dat je een kleur niet helemaal kunt weergeven dan de kleur van de loc's) Zelfde fenomeen doet hem voor wanneer je bv naar een opendeurdag gaat van de luchtmacht! Daar neem je foto's van toestellen in de volle zon dan zijn die kleuren ook niet dezelfde als je dat toestel zou fotograferen op een klare dag zonder zon !

Maar aangezien je vertelt dat die foto 100% weergeeft wat er in die vitrine staat zijn die kleuren helemaal niet geslaagd! daarom schreef ik : ik dacht dat het aan de foto lag (mocht ik naar Genk geweest zijn dan schreef ik het ligt aan de foto), maar geslaagd zijn ze niet (als de foto 100% weergeeft)wat er in die vitrine stond !

Langs deze omweg zeg ik als foto weergeeft wat er in die vitrine stond dan zijn de verfkleuren niet juist gekozen !

Peter[;)]

ERVIN

Voor diegene die de " echte" locs niet zo goed kennen qua kleurstelling , zo zien ze er dus uit...







De rode kleur moet veel donkerder zijn , en het groen is niet het juiste groen dat Classix hier gebruikt.

en zo ziet mijne Captrain eruit , kijk en vergelijk...[;)]


Michael

Erwin, wat moet die captrain van jou kosten als ik hem ophaal??[:D][:D][:D][:D]
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Lokpaint

Hoi

Over het groen van de captrain ben ik heel kort, dit klopt voor geen meter.
Ook de verfopdeling klopt niet. Het groen hoort over de dakrand te lopen.
Zo dus...



Prototype zullen we maar zeggen; maar weinig vertrouwenwekkend als je aan de hand van dit iets moet voorbestellen.

Wat betreft de crossrail..

Over het rood ben ik het met Reel-Cees (R) [:D] wel eens. De classix lok lijkt meer bloedoranje dan rood. Echter..dit is een grensgevalletje aangezien er erg weinig verschil zit tussen deze twee kleuren.
Het kan ook best verkeersrood zijn wat door de (te matte)  blanke lak oranje overkomt.

Roosters..je kunt het mooi vinden of niet; maar alleen de PB12 heeft zwarte roosters. De andere 2 hebben rode exemplaren.
Aangezien het een fabrieksnieuw exemplaar betreft, dat (de schuld van mehano) nogal vlak gegraveerd is lijkt dit erg massief.
Eens kijken of ik dit bij mijn PB13 een beetje kan verdoezelen. zal moeilijk worden.

Bart
 

ronny-vdv

Bart,

Ik heb je PM gestuurd [;)]

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

ronny-vdv

Hier ook mijn bijdrage :




ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

Metpetergaathetbeter

't waren misschien dezelfde Chinezen(die ook al die wagons zo natuurgetrouw bouwden ) die de loc's spoten ![}:)]

Groeten Peter[;)]

ronny-vdv

Info van Classix,

De Crossrail-locomotieven worden uitgeleverd vanaf 25 november.
De locomotieven van Captrain worden uitgeleverd vanaf half december.

ronny-vdv[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

ERVIN

Hmm , ik ben eens benieuwd , THX voor de info Ronny.[;)]

ToThePoint

Waren dat niet omgebouwde MEHANO's ?
Als dat zo is dan brengt classix niet een clas 66 uit. Classix heeft het enkel een ander jasje gegeven dan. Kzou da kat uit de dito boom kijken dan want heb geen al te beste ervaring met classix en dan bedoel ik niet de M6. Hun poging van de G2000 naar een reeks 57 was dik gebrol, zelfs een blinde voelt dat. Heb de bewijzen hier nog staan !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

B-Cargo

Hoezo de 57 dik gebrol? Heb je een loc met fouten?
Ik ben best tevreden van mijn 57, niet goedkoop ok, maar toch mooi gedaan! [:)]