Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Superen Roco reeks 20

Gestart door Binco, 12 augustus 2011, 16:24:11 PM

Binco

Ik 'stoorde' mij al een tijdje aan het front van de Roco reeks 20.
Het zag er wel goed uit, maar er ontbrak iets.
Nadat ik veel foto's heb bekeken, heb ik het gevonden.
Er ontbreken een paar gele biezen,  en het is niet zo moeilijk deze aan te brengen.

Wat hebben we nodig?
- tandenstokers ( of een fijn penseeltje, maar tandenstokers gaan beter vind ik)
- een potje gele verf (Humbrol 99 mat)
- een vast hand.

Alle plaatsen die met rood zijn aangeduid moeten een geel randje krijgen.
De dubbele rode cirkel is het trapje, dat is volledig geel maar op de foto's die ik heb bekeken zag dat zwart met gele bies. Dus eerst helemaal zwart en dan ook nog eens over gaan met geel. Gewoon het puntje van de tandenstoker in het potje (zeker niet teveel!) en met de zijkant een streep trekken.
imghttps://lh4.googleusercontent.com/-k4-yewmrtFc/TkUzmT_xIPI/AAAAAAAAAzo/ZG2W_bSHfSc/P120811_16-rood.JPG/img

Het eindresultaat ziet er dan zo uit, persoonlijk vind het beter, het geeft iets extra.8D
imghttps://lh3.googleusercontent.com/-tWw__cEZc7Y/TkUzmR74DjI/AAAAAAAAAzo/Q8QAzB_dGUc/P120811_16.010001.JPG/img

Deze methode kan natuurlijk ook op andere lokreeksen toegepast worden. Met de nodige voorbereidingen (foto's) is dit zeker te doen en op een kwartiertje geklaard.

** Men kan ook de kranen van de remslangen wit aanstippen evenals de grote kabel helemaal rechts naast de baanruimer als men voor de lok staat.

:);)

ERVIN

#1
Hey knap werk Binco.[;)] Ga ik mij vandaag ook nog mee bezig houden.
Maar je kan nog dingen veranderen hoor , die koper-kleurige panto's lijken echt nergens op , dus die kan je een kleurtje geven h?.



In de stuurcabine van de Reeks 20 staat zo'n wit kastje naast de treinbestuurder ( zie foto's)





Ik heb dat ook voorzien in mijn 20 , is eigenlijk een rugzak van een preiser-figuurtje , maar dat zie je niet als het in de cabine staat....



En ook een treinbestuurder mag niet ontbreken..



En tot slot kan je ook nog de zijkanten een beetje verweren...



en in model ziet dat er dan zo uit...



Voila , jij hebt mij een beetje werk gegeven , en ik heb jou nog een beetje werk gegeven.[;)]

Binco

#2
Een kleine update:
Omdat LS Models zijn panto's opnieuw produceert heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om er ineens deze op te zetten.
Een prachtig zicht! Zeker een aanrader [:p]



[:)][;)]

55erke

#3
Hoy

Goeie tips hier , Ik ga mijn 20-en ook eens van kortbij bekijken en onder handen nemen denk ik ;-)

Groetjes
Johan


C.B.

#4
Dat wit kastje naast de TB is de achterkant van het GSMR toestel.
Voor de rest ... ziet het er goed uit.
Alleen Ervin , nu nog de stroomafnemers veranderen door die van LS (bv.) zoals Binco dat gedaan heeft... [;)]
Roco heeft/had de verkeerde gemonteerd op lok.
Groetjes.
Claudio.

ERVIN

#5
Hmm die panto's vervangen lijkt mij nog een goed idee , bedankt voor de tip Binco.[;)]
Kan je die gewoon " los " kopen dan??[:I]

ToThePoint

#6
Nu weet ik waarom die reeks 20 ontspoorde. Jullie hebben de machinist ziek gemaakt door met zijn loc te rommelen. [:p]
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

C.B.

#7
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hmm die panto's vervangen lijkt mij nog een goed idee , bedankt voor de tip Binco.[;)]
Kan je die gewoon " los " kopen dan??[:I]



Ik noem nog steeds Re460 en niet Binco maar soit [:D] ..  (tenzij het een repliek was op zijn post [:I])  ... [:D][;)]
Zie eens op de online catalogus van LS models bij onderdelen.
Ik had op de mijne vroeger Faively's stroomafnemers van Sommerfeldt geplaatst.
Maar die van LS zijn zeker nog fijner uitgevoerd.

Anders moet je maar aan Binco vragen voor het artikelnummer.[;)]
Groetjes.
Claudio.

Binco

#8
Dat is LSM 89203 en kost ongeveer 20? voor 2 panto's.

[:)][;)]

OlivierV

Vooral de verlichting is ook de moeite om aan te pakken.

Allen hadden ze het geelzucht, op de 2016 na.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bellejt

mooi maar kan iemand die links aanpassen ? En foto Flikr is niet te zien.

PS : ik heb van Roco de spare parts setjes .Kosten niks (amper een paar euro).

loebaske

eens goed om opnieuw op te frissen, moet men 20 ook nog onderhanden nemen, waar heb je die spare parts setjes gekocht, heb wel interesse...
Heb je andere leds geplaatst Olivier ??

OlivierV

Citaat van: loebaske op 02 maart 2015, 11:53:09 AM
eens goed om opnieuw op te frissen, moet men 20 ook nog onderhanden nemen, waar heb je die spare parts setjes gekocht, heb wel interesse...
Heb je andere leds geplaatst Olivier ??
Jeps, gewoon andere smd's op het printje gegooid met wat soldeersel erbij natuurlijk.
Kan jij de foto zien Eric?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

#13
jaja, zou anders niet het verschil zien, wat ik wel heb gedaan bij de groene, is wat afscherming tegen het doorschijnen naar de roden schijf...

Wel jammer dat sommige oude foto's niet meer zichtbaar zijn...

reeves

Roco onderdelen ideaal bij ets Emmen. Zeer snelle service

Groet Tom