Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

bovenleiding bouwen

Gestart door 55erke, 18 oktober 2005, 22:13:54 PM

Gerolf

citaat:
Geplaatst door doomslu

De dag dat Gerolf open deur houdt kom ik af, zelfs al is 't 300 Km voor mij. [;)]

Ok? jongens en meisjes, ik heb de hint begrepen [8D]
maarreuh ... het zal nog wel een paar jaar duren voor mijn baan een beetje 'om aan te zien' is [|)]
enneuh ... niet allemaal tegelijk, want ik heb v??l te weinig loopruimte voorzien in mijn railplan [V]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

De meisjes zullen eerst mogen komen kijken zeker ? [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

55erke

hoy,
Waar kunt ge zoal zo ne dunnen messingdraad vinden?
groeten
johan

Gerolf

citaat:
Geplaatst door 55erke
Waar kunt ge zoal zo ne dunnen messingdraad vinden?
Gesloopte en gestripte electriciteitskabel is een goedkope bron van verschillende diktes van koperdraad.
Onlangs heb ik de 'twisted pair' kabel voor netwerken zo leren ontdekken, op mijn werk gooiden ze wat 'restjes' weg (pakweg 50 meter) [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rochevalien

citaat:

Gesloopte en gestripte electriciteitskabel is een goedkope bron van verschillende diktes van koperdraad.
Onlangs heb ik de 'twisted pair' kabel voor netwerken zo leren ontdekken, op mijn werk gooiden ze wat 'restjes' weg (pakweg 50 meter) [8D]

Gerolf,heb jij voor die tunnel bovenleiding electro draad gebruikt?Ik denk het niet want daar zijn je draden wat t? dik voor,trouwens je kan wel dunne koperdraden gebruiken voor je bovenleiding,maarrr ...je kan er dan weer geen panto tegenzetten omdat die de draden gewoon omhoogduwen en dat is g??n gezicht.Ik heb dat voor gehad bij mijn trambovenleiding en heb die -tegen wil en dank -moeten vervangen door "lasdraad" voor de halfautomaat.Dat is verkoperde ijzerdraad van 0.7mm doorsnede .Is ook goed te gebruiken voor Ho bovenleidingsdraad.

Gerrit

Gerolf

Net even nagemeten: de onderste, feitelijke rijdraad is 0.8mm, de rest is 0.5mm. En het komt beide uit elektro-draad
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

op vraag van Kurt ... dit "beeleke" ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

Gerolf,

Dat is wel heel erg wazig, om niet te spreken van onscherp.[;)]

Wim

Johnnytrein

amaai dat zijn foto's waarvan ge zat wordt. Zo wazig kijk ik zelfs s maandags niet uit mijn ogen. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Gerolf

Kurt vroeg me om die hier te zetten - ik had ze gewoon via mijn webruimte hier geplaatst, zonder meer. En ze waren idd verre van scherp
Ik heb er ??ntje ietwat kunnen verbeteren met Photopaint, de andere heb ik maar verwijderd ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

glamo

hopelijk ben ik beter in bovenleiding bouwen dan in foto's nemen, GEROLF zit er voor niets tussen en ik zal nog eens en nieuwe poging doen er een scherpe te nemen. het was een goedkoop fototoestel want ik steek teveel geld in mijn treinbaan.

KURT