MSM 106

Gestart door Geert, 09 augustus 2011, 16:41:21 PM

doomslu

Het is waar dat we steeds op zoek zijn naar leuk materiaal om te publiceren en dan natuurlijk liefst Belgisch h?. De mensen moeten wel willen meewerken, en dat blijkt helaas soms niet zo. Gelukkig is dat echter meestal wel het geval, want geef toe, het is toch iets om eigen werk gepubliceerd te zien. [;)]

Als ik op onze fora dingen zie die voor publicatie in aanmerking komen, zal ik steeds de betrokken persoon contacteren. Soms ontsnapt er ons echter iets. Dus, je mag ons steeds zelf contacteren.

E?n van de grootste problemen die we hebben is de kwaliteit van de foto's. Niet iedereen is handig met een fototoestel. Dan moeten we zelf foto's gaan maken en daar is weinig tijd voor. De redactie bestaat uit allemaal mensen die een "normale" job hebben en 's avonds en in 't weekend aan het blad werken. Heb gisteren bvb nog twee kleine stukjes geschreven voor MSM 107.

Argilla, als je dus een bezoek wou brengen aan de redactie, zal je bij ons thuis moeten komen, en kijken hoe we bvb een stuk wit papier op de keukentafel bevestigen, fototoestel, statief en extra verlichting installeren en modellen fotograferen. [;)]

Alles wat jullie hier neerschreven wordt natuurlijk door ons met veel interesse gelezen, maar waarom durft niemand een mailtje sturen voor de rubriek "lezersbrieven"? [}:)]

Rian, ik ben zeer ge?nteresseerd om te weten hoe het dan wel moet "maar de reportages zitten op de verkeerde manier in elkaar".. vertel op! [;)]

O ja, persoonlijk vind ik het een goed nummer. Ben helemaal niet Amerikaans getint, maar de kwaliteit van scenery en zo die getoond wordt boeit me enorm.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

citaat:
Geplaatst door doomslu


Alles wat jullie hier neerschreven wordt natuurlijk door ons met veel interesse gelezen, maar waarom durft niemand een mailtje sturen voor de rubriek "lezersbrieven"? [}:)]


Het is daarom geen kwestie van 'durven'...
Omdat we al een veel uitgebreider en interessanter forum hebben ?[}:)]

conducteur

Meer de dingen zoals die die Michiel beschrijft erbij betrekken, de bijteksten en de foto's vertellen soms zeer uitgebreid wat er te zien is. Is het niet mogelijk om de grote tekst en de bijschriften elk hun eigen 'verhaal' te geven. Hetgeen die op de (foto's van de) baan te zien is uitschrijven als de vetzwarte bijteksten, en de technische kant, over HOE het is gemaakt/gedaan in de grote tekst. Het kan misschien ook een beetje anders.

Ik weet het niet, maar ik denk dat je dan een (groter) publiek (meer) kan boeien. Enerzijds zijn dat de treinkijkers, mensen die graag banen kijken, en mensen die veel liever bouwen. Mijn inziens bereik je vooral die eerste groep door zo uitvoerig te beschrijven wat de baan (probeert) weer te geven/weergeeft en slechts povertjes de technische aspecten, die minstens even belangrijk zijn op een degelijke manier te beschrijven. Dat wordt nu meestal povertjes gedaan en eindigt meestal met de beschrijving uit welke houtsoort de baan is gemaakt en kort hoe het landschap zijn vorm kreeg (zie NRR) . Bij die reportage zie ik ong 10 lijntjes hoe het is gebouwd en verder niets.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

evan

citaat:
Geplaatst door Michiel

Hoi Evan, (en andere Amerika-bouwers uit MSM106)

ik kan me voorstellen dat jullie je een beetje miskend voelen met mijn (en andere reacties). Ik wil toch even benadrukken dat ik jullie baantjes echt fantastisch mooi vind, en heel erg knap gemaakt. Van jou, Evan, hebben we hier op het forum het bouwprocess van Beautiful British Columbia mogen volgen, en hebben we toch een hoop mogen meepikken. Daar ben ik je heel dankbaar voor.

Mijn pleidooi voor meer aandacht voor techniek bij baanbesprekingen staat los van de pracht van jullie creaties, en ik geniet van jullie bijdragen in MSM. Dat wou ik hier toch wel even benadrukken. [;)]





Don't worry Michiel[;)]  Ik voel me niet miskend[:D]
Ik supporter de vraag naar meer technische achtergrond.[^]
En als er vragen zijn of interesse over de NRR.  Ik kan gerust een draadje starten over de bouw ervan.

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

argilla

citaat:
Geplaatst door doomslu

Het is waar dat we steeds op zoek zijn naar leuk materiaal om te publiceren en dan natuurlijk liefst Belgisch h?. De mensen moeten wel willen meewerken, en dat blijkt helaas soms niet zo. Gelukkig is dat echter meestal wel het geval, want geef toe, het is toch iets om eigen werk gepubliceerd te zien. [;)]

Als ik op onze fora dingen zie die voor publicatie in aanmerking komen, zal ik steeds de betrokken persoon contacteren. Soms ontsnapt er ons echter iets. Dus, je mag ons steeds zelf contacteren.

E?n van de grootste problemen die we hebben is de kwaliteit van de foto's. Niet iedereen is handig met een fototoestel. Dan moeten we zelf foto's gaan maken en daar is weinig tijd voor. De redactie bestaat uit allemaal mensen die een "normale" job hebben en 's avonds en in 't weekend aan het blad werken. Heb gisteren bvb nog twee kleine stukjes geschreven voor MSM 107.

Argilla, als je dus een bezoek wou brengen aan de redactie, zal je bij ons thuis moeten komen, en kijken hoe we bvb een stuk wit papier op de keukentafel bevestigen, fototoestel, statief en extra verlichting installeren en modellen fotograferen. [;)]

Alles wat jullie hier neerschreven wordt natuurlijk door ons met veel interesse gelezen, maar waarom durft niemand een mailtje sturen voor de rubriek "lezersbrieven"? [}:)]

Rian, ik ben zeer ge?nteresseerd om te weten hoe het dan wel moet "maar de reportages zitten op de verkeerde manier in elkaar".. vertel op! [;)]

O ja, persoonlijk vind ik het een goed nummer. Ben helemaal niet Amerikaans getint, maar de kwaliteit van scenery en zo die getoond wordt boeit me enorm.



Argilla, als je dus een bezoek wou brengen aan de redactie, zal je bij ons thuis moeten komen, en kijken hoe we bvb een stuk wit papier op de keukentafel bevestigen, fototoestel, statief en extra verlichting installeren en modellen fotograferen.

Sorry Luc dat wist ik niet.Domme vraag. Ik dacht dat er redactievergaderingen enz..enz.. aan te pas kwamen .Sorry  [xx(]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

T03

Ja inderdaad Luc, daarom koop ik hem nu ook elke maand [:D]

Ik vind het persoonlijk een beetje overdreven om de helft van een maandelijkse magazine aan ??n onderwerp te wijden, zelfs al is het Duits. Bij Miba e.a. brengen ze voor specials een afzonderlijk nummer uit. Natuurlijk is het aantal lezers niet te vergelijken met het aantal in ons landje, vooral als er ook Belgen zijn die Miba kopen [;)], en vermoed ik dat daar het probleem ligt, je moet het aantal ook nog verkocht krijgen. Niets tegen mensen die aan Amerikaanse, Duitse, Franse...Modelspoorwegen doen, elk zijn ding.

Het is fantastisch een Belgisch blad te hebben, de eerste jaargangen vond ik zeer interessant en neem ik regelmatig nog is door, de laatste jaargangen vind ik minder boeiend en soms wat de realisatie betreft van de zelfbouw onderwerpen, al zijn het prachtige realisaties, een ietswat te hoog gegrepen voor de gemiddelde modelspoorliefhebber. Het maken van een naaldboom in model in het laatste nummer, zelfs al is de manier mij bekent, vind ik een stap in de goede richting. Meer van die gewone haalbare (betaalbare) technieken waar verbeelding en vindingrijk koning zijn en geen autocad en freesmachines bij te pas komen.
Elk zijn mening, als het maar leuk blijft.

SpGr[;)]
Marc

 
citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door T03

...
Wanneer komt er is een Duitsland special ?

SpGr
Marc

Die brengen we elke maand uit onde de naam Miba. [:D]

"I have a train riding in my brain"

bellejt

vind het een zeer slechte uitgave.Een Belgisch/Nederlands blad volledig amerikaans.Na het artikel over de M6 was het voor mij al uitgelezen.Als dit nog  1 maal gebeurd mogen ze mijn abonnement hebben.Deze werkwijze komt de laatste tijd meer voor in MSM.Voor zo een uitgebriedt amerikaans deel moet een aparte uitgave worden gemaakt ,zoals andere tijdschriften dat doen.Vind dat sinds de verhuis er met de planning wat misloopt.Een reeks artikelen normaal voor 5 boekjes verspreid over 8 uitgaven is niet logisch.Geeft erg de indruk dat het hier enkel om verkoopscijfers te doen is.Voor abonnees is dit geen probleem maar er zijn nog steeds talrijke jeugdlezers die het boekje per deel moeten kopen.En zij zijn de toekomst van de hobby.

evan

Eigenlijk spijtig dat je zelf toegeeft zelfs niet de moeite te doen de rest te lezen.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door evan

Eigenlijk spijtig dat je zelf toegeeft zelfs niet de moeite te doen de rest te lezen.



Ik vind Amerik.banen ook tof, maar ik vind 42 blz(als je die ombouw Amerik.loc bijrekend)op 82 blz.best een klein(????) beetje te veel !
Ik kan best inbeelden dat lezers die dit niet interesseert na enkele
nr's zullen nadenken over het nog zin heeft om nog verder een abbonement te nemen !

Groeten Peter[;)]

marctje

citaat:
Geplaatst door evan

citaat:
Geplaatst door Michiel

Hoi Evan, (en andere Amerika-bouwers uit MSM106)

ik kan me voorstellen dat jullie je een beetje miskend voelen met mijn (en andere reacties). Ik wil toch even benadrukken dat ik jullie baantjes echt fantastisch mooi vind, en heel erg knap gemaakt. Van jou, Evan, hebben we hier op het forum het bouwprocess van Beautiful British Columbia mogen volgen, en hebben we toch een hoop mogen meepikken. Daar ben ik je heel dankbaar voor.

Mijn pleidooi voor meer aandacht voor techniek bij baanbesprekingen staat los van de pracht van jullie creaties, en ik geniet van jullie bijdragen in MSM. Dat wou ik hier toch wel even benadrukken. [;)]





Don't worry Michiel[;)]  Ik voel me niet miskend[:D]
Ik supporter de vraag naar meer technische achtergrond.[^]
En als er vragen zijn of interesse over de NRR.  Ik kan gerust een draadje starten over de bouw ervan.

Groetjes

Evan

Evan, in jouw geval mag je niet spreken van een draadje, zeg maar gerust een heel dikke staalkabel als we al je vorige items bezien [:D][:D]
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

evan

Hoi Marctje,

Wel het is te zeggen...  Ik heb behoorlijk wat beeldmateriaal en informatie.  Dat zou inderdaad een groot draadje kunnen worden, maar ik ga wel ns eerst polsen of er interesse voor is...

Voor de verandering ben ik een Duitse V100 (1/32) aan het weatheren op het moment[;)][:o)]

Groetjes

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Hier komt ie dan...

Is er interesse voor een draadje over de bouw van de Nitinat River RR.  Of toch op zn minste een deel er van.

Indien ja, geen probleem en zelfs met veel plezier, maar dan had ik van de Admins even graag geweten waar.  (Aanvullingen artikels, ooit zal het klaar zijn, scenery,...)

Groetjes en [;)]

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

citaat:
Geplaatst door evan

Hier komt ie dan...

Is er interesse voor een draadje over de bouw van de Nitinat River RR.  Of toch op zn minste een deel er van.

Indien ja, geen probleem en zelfs met veel plezier, maar dan had ik van de Admins even graag geweten waar.  (Aanvullingen artikels, ooit zal het klaar zijn, scenery,...)

Groetjes en [;)]

Evan

In welke rubriek denk je dat het best is, Evan? Ik weet het ook niet zo goed.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

vanmiegroet

Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Havoc

"ooit zal het klaar zijn" lijkt mij het beste gezien de beschrijving van dat forumdeel: "Meer intensieve praktijkprojecten. Elk project houdt zijn eigen verhaallijn...". Het is misschien af, maar verder past het perfect met de ondertitel.
Met vakantie voor onbepaalde duur.