Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Panorama 20.10: vertragingen NMBS

Gestart door pabe, 07 augustus 2011, 11:43:51 AM

pabe

Vanavond op Canvas om 20.10 uur:

Panorama: Reportage (2010) van Dirk Leestmans over de oorzaken van de vele vertragingen bij de NMBS.

grtz,  Paul

Metpetergaathetbeter

Ik heb in ieder geval opname geprogrammeerd, met marge stel je eens voor als de reportage ook vertraging heeft ![}:)][:D]

Groeten Peter[;)]

chef garde

de reportage is al maanden oud, ooit eens in koppen ofzo geweest ...

PietB

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

Ik heb in ieder geval opname geprogrammeerd, met marge stel je eens voor als de reportage ook vertraging heeft ![}:)][:D]

Hahaha hij begon inderdaad te laat.

grt Piet.

PietB

En de Belgische bestuurderen(ik heb er veel gezien) erkennen dat er wat fout is.
Maar het probleem ligt niet bij hen.
Precies het zelfde als in Nederland.
Ook hier hebben we NS-reizigers(de vervoerder), Prorail(de infrabeheerder) en Nedtrain(de onderhoudsafdeling).
Allemaal hebben ze last van elkaar en in Nederland is dat de zgn 'liberalisatie'verder doorgevoerd.
Hier zijn ook derden met reizigersvervoer bezig en dat geeft ook overlast op het spoor.
Ik hoorde de baas(CEO) van InfraBel zeggen er moet meer rails gelegd worden en niet alleen maar van uit de provincie naar Brussel want dat is al een soort Gordiaanseknoop geworden.
Maar na 2013 wordt het allemaal beter, waar heb ik dat eerder gehoord?
Nou Belgi? ik wens u sterkte!

chef garde

citaat:
Geplaatst door bossie

En de Belgische bestuurderen(ik heb er veel gezien) erkennen dat er wat fout is.
Maar het probleem ligt niet bij hen.
Precies het zelfde als in Nederland.
Ook hier hebben we NS-reizigers(de vervoerder), Prorail(de infrabeheerder) en Nedtrain(de onderhoudsafdeling).
Allemaal hebben ze last van elkaar en in Nederland is dat de zgn 'liberalisatie'verder doorgevoerd.
Hier zijn ook derden met reizigersvervoer bezig en dat geeft ook overlast op het spoor.
Ik hoorde de baas(CEO) van InfraBel zeggen er moet meer rails gelegd worden en niet alleen maar van uit de provincie naar Brussel want dat is al een soort Gordiaanseknoop geworden.
Maar na 2013 wordt het allemaal beter, waar heb ik dat eerder gehoord?
Nou Belgi? ik wens u sterkte!

Ok, "leuk" eens te horen hoe het er in het buitenland aan toe gaat, danku!!!  

Om een stukje Belgische spoorweggeschiedenis kenbaar te maken, we zijn in 1835 beginnen sporen, als eerste op het Europese vasteland.  In de loop der jaren zijn heel wat priv?bedrijven gestart met rijden, het liep ook toen zodanig in het honderd dat de staat alles heeft opgekocht om het in 1 grote pot te laten marcheren, in 1926 ontstond de NMBS, die in 2005 "van Europa" moest splitsen in drie groepen om zo op termijn concurrentie op het spoor toe te laten, in feite nemen we hiermee een stap terug in de tijd, niet??

Onder de noemer "liberalisatie in Europa" wordt in sneltempo het net uitgebreid met extra sporen.  Gezinnen worden onteigend, want langs de huidige sporen moet nu een 3de en een 4de spoor komen.  Historische en mooie stations worden met een paar bulldozerbewegingen omgevormd tot puin dat dan weer dient om een andere bouwput te vullen, en ga zo maar door ...

En eens alles af zal zijn, wanneer het glas, beton en staal er overal zal staan, dan zal de meest betalende trein voorrang krijgen, gevolgd door het boemeltreintje met de gewone pendelaar!!  

Nou, Belgi?, alsook Nederland ?n Europa veel sterkte!!