HLE 2338

Gestart door rgp, 17 oktober 2005, 21:31:16 PM

rgp

Dag,

Na de discussie (en niet ruzie Mark 7758, zoals ge op een ander forum vermeldt), een vaststelling aangaande het model 2338.

Op de doos staat de lok afgebeeld met 4 roosters, de lok zelf heeft er echter maar 3 op iedere flank.  Voor diegene die op de doos voortgaat om eventueel een ombouw naar een 25.5 te overwegen, komt bedrogen uit.  Gewoon 50 jaar terug.  Toen werd een E18 (1Do1 ook gebouwd als een 1B1.

Roland

mark7758

Ik zie dat je ook meerdere forums leest.
Een disucssie is het eigenlijk niet meer.
Maar willen luisteren is een groot woord.
Ik heb al eerder gezegd. Dat de firma;s fouten maken.
Maar als je dat aan de kaak wil stellen doe het dan op een nette manier. En wie weet luisteren ze ook naar je. Maar in NL zijn de importeurs compleet bekent met de muggezifters. Daar wordt echt gesproken over daar heb je A.B. ook weer. (Voorbeeld)
En dat is in Belgie net zo. Dus kaart het netjes aan. Maar het model op een forum afkraken is niet de methode.
Zeg wat er fout is. Prima. Maar hou het dan netjes.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

rgp

Dag,

Idd ik tracht meerdere fora te lezen.  Waar wordt het niet netjes ?
Dat M?rklin die fout maakt is in feite onvergeeflijk voor zo een grote firma, die nog steeds marktleider is.  Maar goed, het kan gebeuren.  Op twee fronten kan het niet meer.
1. M?rklin: ze hebben toegegeven in Genk dat het model verkeerd is.  Komt er nu een omruilactie ?  (zoals bij Roco (52/53), LSModels (dak van een Inox-rijtuig))
2. Het kooppubliek: dat iemand bij wijze van spreken "een drol opwielen met een B erop" goed vindt, is zijn "probleem", maar dat dan als maatstaf zetten (kritiek wordt in feite niet aanvaard) is voor mij een brug te ver.

Voor 250 euro een lok kopen waar de kast een verkeerde schildering heeft (2380) of de doos niet overeenkomt met het model (2338) vind ik niet kunnen, als op hetzelfde ogenblik meer zorg besteed aan modellen van andere maatschappijen.  Het komt er gewoon op neer dat men zegt: Koop je Belgisch, dan moet je met minder tevreden zijn.

Roland

Brunel

Ook hier snap ik niet onmiddelijk wat het probleem is.
Is een 2338 met drie roosters nou fout of is er alleen sprake van een verschil tussen doos en model?

Break302

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Voor 250 euro een lok kopen waar de kast een verkeerde schildering heeft (2380) of de doos niet overeenkomt met het model (2338) vind ik niet kunnen

Roland



Dag Roland

Al maar goed dat ze de 2338 niet gemaakt hebben zoals afgebeeld op de doos , anders was dat ook weer fout geweest !
Het niet zozeer de verpakking , maar het geen wat er inzit wat moet zijn zoals het voorbeeld !
Over afbeeldingen op dozen zou ik niet moeilijk doen , want daar zijn er veel die dan verkeerd zijn !
De 2317 , 20 en 21 zijn zoals in de wekelijkheid uitgebracht met vierde of zevende rooster !

Jos

Brunel

Dus het gaat om het plaatje.
Is jammer, dat weten we dan weer.
Bedankt voor de info, vooral namens alle mensen die:
1. alleen naar het plaatje kijken als ze een lok kopen en niet even in de doos willen kijken, laat staan de lok even laten proefrijden;
2. en ook nog van plan waren de lok om te bouwen naar een 25.5.