Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Voor de industrieliefhebbers

Gestart door Johan Poelmans, 04 augustus 2011, 08:28:47 AM

Johan Poelmans

Heyla,

Dit heb ik zonet gevonden: http://www.nexusboard.net/sitemap/2408/huttenwerk-nach-konkretem-vorbild-t305009-p6/

Kan goed zijn dat het al ooit gepasseerd is, maar ik wou het jullie niet onthouden. Nu ga ik wat kwijl afvegen ;)
 

doomslu

Op het TMM-forum zouden ze zeggen "ik graaf m'n putje nog wat dieper en kruip er in"...
Wat een werk zeg. [:0][:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Paulogic

Zacht uitgedrukt : GOE BEZIG... die zal toch wel aandelen hebben
bij Evergreen of dat wordt ontzettend duur zo iets.

Trouwens tevens een moord melden : op een van de eerste foto's
ligt een werknemer op een dak. Vermoedelijk een passionele moord
want hij bijt in het zand [}:)][:D]
mvg,
Paul(ogic)

janjozef

echt een indrukwekkend bouwwerk, maar die man weet duidelijk wel hou dat de werking in elkaar zit,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Steam.N

Jongens jongens,  om je vingers van af te likken !!!
Prachtig project.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modeltreinbart

deze word niet goed gekeurd voor de minibaantjes wedstrijd denk ik [:(!][:p] . Prachtig stuk
Als er iemand zich geroepen voelt om zo iets te maken succes .
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

Metpetergaathetbeter

misschien eens een maxi-banen wedstrijd organiseren ? [:D]
Prachtig werk voor iemand met heel veel geduld ![:p]
Groeten Peter[;)]

Dirky

mooi staaltje van modelbouw...

en wat dat "duur" betreft Paul; Als je de prijs van bijvoorbeeld 2 dure loks met sleep omzet in Evergreen profielkes en aanverwanten, kan je toch al heel wat bouwen hoor! Als je dan polystyreenplaat koopt per m2 kost dat amper iets (ik betaalde laatst ca. 15 euro voor een plaat van 3m2 met een dikte van 1mm...)

Steam.N

Ben de fotos NOG eens gaan bekijken.  Ik krijg er niet genoeg van ...
Als ik een nieuwe (echte) baan opstart, moet dit stuk(je) industrie er ZEKER op ...  
Dit is TOP !!!
Eerst uitzoeken waar ik enkele honderden fotos uit de realiteit kan trekken ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

De bouwer van deze prachtige installaties is Frank, die over die bouw een eigen website heeft.

http://www.frankshuette.de/

Van beroep is hij treinbestuurder bij de Hohenz?llerische Landesbahn HZL waar hij o.a. met Regio Shuttles rijdt. Een zeer vriendelijke man die altijd bereid is uitleg te geven.
Met vriendelijke groeten
Peter

janjozef

Het blijft een indrukwekkend werk,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Rétro

citaat:
Geplaatst door Johan Poelmans

Heyla,

Dit heb ik zonet gevonden: http://www.nexusboard.net/sitemap/2408/huttenwerk-nach-konkretem-vorbild-t305009-p6/

Kan goed zijn dat het al ooit gepasseerd is, maar ik wou het jullie niet onthouden. Nu ga ik wat kwijl afvegen ;)



Had deze nog niet gezien. Prachtig gewoon wat deze man daar maakt!

Ik veronderstel dat al het witte materiaal (profielen) die hij gebruikt dan die evergreen is? (sorry, ben er zo niet in thuis)
Het is een soort plastic 'styrene' ofzo als ik het goed gelezen heb. Zijn daar bepaalde specifieke eigenschappen aan?

Heb even gezocht & gevonden; evergreenscalemodels.com Ik veronderstel dus dat het dit is dat hij gebruikt? Of bestaat het ook van andere merken?
 

Steam.N

Bart, ik kan je niet genoeg bedanken:
Toen ik dit draadje ontdekte, vielen mijn ogen uit mijn kassen.
Zoiets komt zeker op mijn latere baan (maar ja, je kunt niet alles tegelijk.  Prachtig.

En toen geraakte ik de link kwijt.  Half 't internet afgezocht, maar niet meer teruggevonden.  
Nu dus wel.  Thanks,
(En natuurlijk ook Johan nen dikke merci !!!) [;)]

En ivm met je vraag:  het lijkt inderdaad sterk op Evergreen materiaal.  Zeker kan je zo op 't zicht niet zijn, natuurlijk.  Werkt heel gemakkelijk, maar is erg duur, zeker als je zo'n massa profielen nodig hebt.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Rétro

[;)] Je bent wel even bezig om nog maar alles te bekijken wat hij allemaal gefabriekt heeft. Dan heb je het nog niet gelezen. Echt ongelofelijk...[:)]