Een tijdje member maar nog niet veel geschreven.

Gestart door PietB, 30 juli 2011, 12:23:15 PM

PietB

Hallo Allemaal,
ik ben al een tijdje geleden aangemeld op dit forum en vind het even netter me voor te stellen.
Mijn naam is Piet, ik ben 63 jaar en gepensioneerd.
Woon in de buurt van Schiphol(Nederland) en ben getrouwd met Conny.
Ooit in de 60?r jaren met een treinbaan begonnen.
Maar om dat (in 1975) de ruimte die door de baan werd gebruikt nodig was voor de kinderen is het een en ander gereinigd en in dozen gepakt.
Eind 2008 is deze doos weer geopend.
Ik ben toen op zolder van inmiddels een ander huis een baan gaan bouwen.
Met het accent op de jaren 50-80 van de vorige eeuw en Nederlands materieel.
http://www.modelbaan.ath.cx op deze site zijn de vorderingen te volgen.
Op dit moment heb ik in bestelling de Artitec AR 21.213.01 Syntus DEII tweewagenstel
imghttp://www.upload12.nl/output/1312021285.jpg/img
En de Artitec AR 21.135 De Blauw witte DEI motorwagen.
imghttp://www.upload12.nl/output/1312021372.jpg/img
Naast mijn modeltreinen hobby, ben ok ook actief bij een treinmuseum stichting in Haarlem.
www.wijsonline.net


vr gr Piet.

Paulogic

#1
Dag Piet,

Welkom... ik heb al even uw site afgelopen...
Toffe tip voor de ondervloerse bediening van een c-wissel...
Zal hier al een tijdje over na te denken.
Dit zal ook wel lukken met een servo, hoop ik ??
ik heb nog een pak servo's liggen uit vorige modelbouwhobbie's...
mvg,
Paul(ogic)

PietB

#2
Hallo Paul,
ja dat gaat met een servo ook, ik heb dat ook op de site staan.
Kijk maar eens bij Servo wisselbediening daar staat een filmpje.


grt Piet.

ERVIN

#3
Hoi Piet , welkom op het forum , hier ga je beslist nog straffe mannen tegen het lijf lopen.

Er staan nog enkele mooie dingen in bestelling zie ik , en daarom ben ik nog steeds stik-jaloers op onze nederlandse vrienden , als je ziet welke prachtige treinen en treinstellen er altijd uitkomen voor de nederlandse markt , jammer dat dat voor " ons" belgen niet het geval is.[:(]

PietB

#4
citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hoi Piet , welkom op het forum , hier ga je beslist nog straffe mannen tegen het lijf lopen.
Dankje wel Ervin.
citaat:
Geplaatst door ERVIN
Er staan nog enkele mooie dingen in bestelling zie ik , en daarom ben ik nog steeds stik-jaloers op onze nederlandse vrienden , als je ziet welke prachtige treinen en treinstellen er altijd uitkomen voor de nederlandse markt , jammer dat dat voor " ons" belgen niet het geval is.[:(]

Ach dat valt toch wel mee, Roco heeft dacht ik van tijd tot tijd wel wat Belgisch materieel.
Bij M?rklin met alleen de serie 55 moet je niet echt zijn.
En anders moet je het thema van je baan naar Belgisch-Nederlands grensgebied veranderen.
Want in dat gebied bv tussen Luik - Maastricht en tussen Roosendaal - Antwerpen zie je nog wel eens wat grensoverscheidend verkeer.

grt Piet.

Peter

#5
Hoi Piet,

Welkom op het forum.
Mijn familie (moeders kant) woont op de Rip, aan de Kager plassen (oude ade), dus dat moet in de buurt zijn waar jij woont. Helaas gen modelspoorders. Leuke website heb je.
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

#6
citaat:
Geplaatst door Peter

Hoi Piet,

Welkom op het forum.
Mijn familie (moeders kant) woont op de Rip, aan de Kager plassen (oude ade), dus dat moet in de buurt zijn waar jij woont. Helaas gen modelspoorders. Leuke website heb je.


Die lokatie ken ik niet Peter, wel Rijpwetering.
Maar de kagerplassen daar vaar ik vaak met mijn boot.
Ik woon in Hoofddorp dat is centraal in de Haarlemmermeerpolder.

De website, ja ik probeer daar zoveel mogelijk mensen te helpen met oplossingen in de techniek aan de hand van voorbeelden.
Zelf ben ik niet zo'n fervente modelbouwer, de techniek heeft meer mijn belangstelling.

grt Piet.

Peter

#7
Als je aan de meeste mensen in Rijpwetering vraagt waar woon je zeggen ze allemaal 'op de rip' de afkorting van Rijpwetering.
Met vriendelijke groeten
Peter

Kees-Jan

#8
Joop de "Ripper" wie kent hem niet......
[:)]

Kees-Jan

oh nee die kompt uit Dehaagh

PietB

#9
citaat:
Geplaatst door Peter

Als je aan de meeste mensen in Rijpwetering vraagt waar woon je zeggen ze allemaal 'op de rip' de afkorting van Rijpwetering.

Ja dat wist ik maar ik vond het leuker om jou dat te laten vertellen.
Joop Zoetemelk is een achterneef van mij, need I say more?

grt Piet.

Gerolf

#10
Welkom, Piet [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#11
Piet,
Dan heb je waarschijnlijk ook al een biertje (of meer) gedronken in "De vergulde vos)?  Proost[:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

PietB

#12
citaat:
Geplaatst door Peter

Piet,
Dan heb je waarschijnlijk ook al een biertje (of meer) gedronken in "De vergulde vos)?  Proost[:D]

Meerdere keren heb ik daar op een warme dag een pintje gepakt, dat klopt.

grt Piet.

Gerolf

#13
Euh Piet [:I]
Kan je je handtekening wat vereenvoudigen? Een volledige CV hoeft niet, hoor [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

#14
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Euh Piet [:I]
Kan je je handtekening wat vereenvoudigen? Een volledige CV hoeft niet, hoor [;)]

Maar natuurlijk Gerolf, zijn er op het forum regels voor?

grt Piet.