Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Ship to shore kraan..met detailfoto's..

Gestart door renstimpie, 29 juli 2011, 12:26:22 PM

renstimpie

#15
@To the Point..  schitterende link... bedankt.

Tim

renstimpie

#16
momenteel even geen foto's...  Ik ben nog steeds bezig aan de onderstellen... :)  tijdrovend vijl en schuur werkje...

foto's zullen voor volgende week zijn...

Tim

renstimpie

#17
De 4 hoofdonderstellen staan eronder...



Nu de acht kleintjes met wieltjes nog...   het ene voorbeeld met de pvcbuis ligt nu in de herbruikdoos...


Greetz

Tim

Metpetergaathetbeter

#18
Tim,

't ziet er allezins indrukwekkend uit ![:p] Wij wachten met hoge verwachtingen van wat er komen gaat !

Groeten Peter[;)]

renstimpie

#19
Ik doe m'n best... =D

Greetz

Tim

Paulogic

#20
Dat gaat hier een serieus beest worden...
Ik ben heel curieus [:p]
mvg,
Paul(ogic)

renstimpie

#21
Ik hoop het onderstel en de bovenbouw (zonder arm) af te hebben tegen de opendeurdag van msc HET SPOOR..  op 9,10 en 11 september. :D

Momenteel staat het onderste gedeelte in de primer..  hierdoor zie  ik nu nog een paar foutjes die nog weggewerkt moeten worden.

De kleine onderstellen (8) en wielen (32) ben ik ook volop aan bezig..   Maar aangezien dit een tijdrovend en soms vervelend werkje is,  wissel ik soms af...



Een enkele foto van de start van de bovenbouw.. niet veelzeggend.  maar hier wordt een houten blokje van 15 x 15 mm in vastgeplakt, ter versteviging.

De bedoeling is dat dit gedeelte op het bestaande deel wordt gezet en vastgemaakt.



Greetz

Tim




chef garde

#22
Wordt uw kraan verkocht????  Aangezien we daar een blanco invulstrook zien om een advertentie te plaatsen in MSM ...  [;)][:D]

Steam.N

#23
Waw ! Dat wordt een serieuze constructie !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ERVIN

#24
Heel erg mooi , maar vooral heel erg groot precies , ik blijf dit vol bewondering volgen hoor.[;)]

evan

#25
Tja die kranen zijn in de werkelijkheid ook tot 80m hoog dus zal het HO model ook uit de kluiten gewassen zijn!

Knap project en tof dat je je zo inzet voor jullie clubbaan[:)]

Grts
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

renstimpie

#26
Momenteel is de kraan 50 cm hoog...  hier komt nog een +/- 15 cm bij  (kwestie van toegevingen te doen)...


De arm zou een +/- 60 cm zijn...  

@Evan:  Spijtig genoeg kan ik thuis niets zetten,  dus doe ik het inderdaad voor de club... :D  

Greetz

Tim




Gerolf

#27
citaat:
Geplaatst door renstimpie
...Ik hoop het onderstel en de bovenbouw (zonder arm) af te hebben tegen de opendeurdag van msc HET SPOOR..  op 9,10 en 11 september...
Een streefdoel is nuttig, maar een goed resultaat is beter. Niet overhaasten, maar zorgvuldig blijven [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

renstimpie

#28
@Gerolf...  vandaar dat het ook bij hopen blijft.. :D

renstimpie

#29
In september even een klein ongelukje gehad met een druppel secondelijm (die in mijn oog terecht kwam).  Dus de boel even laten rusten door de secondelijmfobie.. (of een oogje dicht geknepen ;-),   even blijven plakken aan andere projecten, ...)

Nu met de koude winteravonden die op komst zijn.  tijd om er terug in te vliegen...   Foto's volgen...

Greetz

Tim