Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Vaste koppeling

Gestart door Binco, 28 juli 2011, 11:55:27 AM

Jurgen

citaat:
Geplaatst door ysbeer


Zo een vast stang werkt perfect,alleen als de zaak uit de rails loopt[:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!]
wim




Inderdaad, volgens mij wordt je hele trein zo uit de rails getrokken bij het kantelen van 1 enkele wagon.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

modelbaanHO

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door ysbeer


Zo een vast stang werkt perfect,alleen als de zaak uit de rails loopt[:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!][:(!]
wim




Inderdaad, volgens mij wordt je hele trein zo uit de rails getrokken bij het kantelen van 1 enkele wagon.



Daar kan ik spijtig genoeg van meespreken [:(]. En dan gebeurt zoiets natuurlijk net op een plaats waar de baan nog niet ver genoeg af is en het hele zootje ??n meter lager de grond op gaat.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Binco

Voila, ik ben van mijn probleem vanaf [:)][:)]
Merci h?, Heren [;)]



[:)][;)]

ERVIN

Graag gedaan.[;)]

Wat de ontsporingen betreft met de vaste koppelingen , gelukkig heb ik hier nog geen ervaring mee.[^]

janjozef

citaat:
Geplaatst door Binco

Voila, ik ben van mijn probleem vanaf [:)][:)]
Merci h?, Heren [;)]



[:)][;)]



en hou ver staan jouw wagons van elkaar op een recht spoor,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Binco

Dat is heel kort [^]
Heb even wat foto's gemaakt.

De I11 van LS Models


De I6 van Roco (iets meer ruimte)


[:)][;)]

bollen neus

Dat is zeker dicht genoeg, ziet er goed uit, andere foto gaf niet het juiste beeld.[:)]

bellejt

mooi om zien.Ga die vaste koppelingen van Brawa ook maar aanschaffen.Ik rij met vaste stammen en nu durven die nog wel eens ontkoppelen.Gelukkig rij ik met volledige detectie, maar die achterblijvende wagon(s) staat dan ook op een ambetante plaats.Wist niet dat ze zo dicht koppelden.Ik heb wel die van Marklin zitten op de Rheingold rijtuigen.

PietB

citaat:
Geplaatst door bellejt

Ik heb wel die van M* zitten op de Rheingold rijtuigen.

Wat is dit nu?
Ik weet dat er een Nederlands forum is waar geen merknamen genoemd mogen worden, maar we gaan hier toch hoop ik ook niet zo gek doen?

grt Piet.

bellejt

macht der gewoonte.Snel aangepast.

PietB

citaat:
Geplaatst door bellejt

macht der gewoonte.
Persoonlijk vind ik dat een slechte gewoonte [;)]
Maar snel afleren hier, denk ik. [:D]

grt Piet.