A.C.M.E. nieuw

Gestart door Peter, 27 juli 2011, 15:37:48 PM

Peter

ACME heeft net de Traxx in rode DB versie uitgebracht. Het is de lok die bij het grote voorbeeld ingezet wordt voor riiten naar Belgie en Frankrijk. Volgens de Miba zou de prijs rond de 200 euro liggen
Met vriendelijke groeten
Peter

modelbaanHO

Eventjes aanpikken op dit draadje: heeft er iemand ervaring met modellen van ACME ?
Ik ben namelijk ge?nteresseerd in een aantal Duitse rijtuigen die zijn uitgebracht. LS Models zou die ook uitbrengen, maar wanneer ....

Ik heb de reactie gekregen dat de rijtuigen minder gedetailleerd zijn tov LS Models. Maar wat moet ik daar onder verstaan?  LS gaat wel heel erg ver in zijn detaillering (een niet zichtbaar toilet hoeft voor mij echt niet).

Zijn de modellen van ACME vergelijkbaar met die van ROCO of HERIS ?

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

wisselstromer

ik heb 4 FS wagons van Acme
die zijn van het niveau roco heris marklin en bollen heel goed
zijn mooi gespoten en hebben een scherpe opdruk
de interuers zijn wel maar in 1 kleur dacht ik maar de nieuwere modellen zijn wel beter afgewerkt
mij FS wagons zijn al een 5tal jaren oud

de afwerking is dus niet zoals die van LSM maar de helft van die details zie je toch niet [;)]

acme is een mooi alternatief voor roco/lsm/heris

hier is hun cataloog
http://www.eyro.ch/downloads/news11/acme_2011.pdf

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Peter

Volgens mij zijn ze inderdaad mooi afgewerkt. Ik heb net het Duitse Kinderland rijtuig in bestelling bij Tufken. Dit heeft een volledig, meerkleurig interieur, inklusief de "speelafdeling" voor kinderen.

Als je echt perfekte (Duitse) rijtuigen zoekt moet je die van ADE nemen, die je zowel gebouwd als in bouwdoos (niet voor beginners) kan kopen. En als je ze helemaal 120% perfekt wil maken bestaan er decals in de kleuren van de zetel bekleding enz. (het merk zou ik even moeten opzoeken)
Met vriendelijke groeten
Peter

C.B.

Ik vind alleen spijtig dat bij de TRAXXEN de stroomafnemers niet zo fijn zijn zoals bij Roco.
Echter bij deze modellen zit dan wel weer de juiste baanruimer eronder.
Voor de rest zien ze er goed uit.

De rode TRAXXEN (186) van DB hebben we nog steeds niet gezien in B , Peter.
En tot hiertoe ziet het eruit dat ze nog niet direkt gaan komen.
(al kan dit snel kan veranderen in de huidige spoorwegwereld.)
Groetjes.
Claudio.

Kees-Jan

ACME maakt mijns inziens mooie modellen. Hier heb ik de BWE set liggen en die is erg fraai. Volgens mij komen de modellen uit dezelfde fabriek als die van LS, modern gala namelijk.

De eerder uitgebrachte reeks 28 was een samenwerking tussen LS en ACME volgens mij.

Kees-Jan

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees


De eerder uitgebrachte reeks 28 was een samenwerking tussen LS en ACME volgens mij.

Kees-Jan



Klopt volledig.[;)]

modelbaanHO

Bedankt voor jullie reacties.

Ik denk dat ik de aankoop zal wagen. Ik wil namelijk een Duitse IC trein uit tijdperk IV op de sporen zetten. De 2de klasse wagons type Bmpz heb ik al (van LS Models) maar er horen nog 1e klasse wagons bij (type Avmz/Apmz). Wanneer er grote verschillen zouden zitten in de afwerking dan zou dat - denk ik - opvallen in ??n treinstel.

@Wim, bedankt voor de link. Ik heb de catalogus eens bekeken. Ferm aanbod, maar gelukkig voor mij (en mijn portomonee) geen Belgisch materiaal en heel beperkt Duits materiaal (tenminste voor periode IV).

@Peter, ADE wagons zijn inderdaad zeer mooi en gedetailleerd maar daar staat ook een stevige prijs tegenover. Voor mij mag het wat minder zijn zolang het ook betaalbaar blijft.

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Peter

Groot gelijk Luc, hoe mooi ik die ADE's ook vind, afgewerkt en gesuperd zijn ze meer iets voor in een glazen kast dan op mijn baan.
Met de modellen van Roco, Heris, ACME enz. ben ik best tevreden
Naar aanleiding van een artikel op een Duits forum over de superdetailering van Heike, bleek dat meer dan 90% Niets doen aan hun rijtuigen, een paar % bouwt er verlichting in en slechts 0.5 % van de modelspoorders plaatst er figuren in en de uitzonderingen detailleren en schilderen het interieur.
Met vriendelijke groeten
Peter