Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Polarisatie lichten

Gestart door Binco, 26 juli 2011, 17:04:15 PM

Binco

Ik stuit op volgend probleem.
Ik heb in mijn ECoS een dubbeltractie ingesteld tussen mijn I11 stuurstand rijtuig (21pin functiedecoder ESU) en de lokomotief die trekt zodat de lichten telkens mee schakelen als de lok van richting veranderd.
Nu staan deze lichten verkeerd. Wit wanneer er getrokken wordt en rood wanneer er geduwd wordt.
Nu was mijn vraag of men dit kan veranderen a.d.h.v. de decoderinstellingen (CV's).
Of is het rijtuig opendoen en enkele draden anders beginnen solderen de enige oplossing?
(ik vermoed dat k ook de lok kan omdraaien maar deze heeft maar langs een kant een koppeling.)

:);)

Jurgen

Ik heb hetzelfde gedaan met mijn Central Station 1 van M?rklin en hier kan je de rijrichting veranderen van de "locs" in de dubbeltractie. Mijn I11 rijdt dus zogezegd in de tegenovergestelde richting van mijn loc waardoor de lichtwissel dus wel klopt.

Ik veronderstel dat dit bij een Ecos toch ook mogelijk moet zijn zonder dat je moet gaan prutsen aan je decoder zelf? Ooit waren het tenslotte dezelfde ontwikkelaars als die van het Central Station. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Binco

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ik heb hetzelfde gedaan met mijn Central Station 1 van M?rklin en hier kan je de rijrichting veranderen van de "locs" in de dubbeltractie. Mijn I11 rijdt dus zogezegd in de tegenovergestelde richting van mijn loc waardoor de lichtwissel dus wel klopt.

Ik veronderstel dat dit bij een Ecos toch ook mogelijk moet zijn zonder dat je moet gaan prutsen aan je decoder zelf? Ooit waren het tenslotte dezelfde ontwikkelaars als die van het Central Station. [;)]



OOOH [:0]
Dat is juist wat je hier zegt, gewoon helemaal vergeten [:I]
Ik heb de ECoS nog niet zo heel lang en ontdek nog steeds nieuwe dingen [:I]
Bedankt [;)]