Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

C rails wissels (verlichting)

Gestart door TimT, 26 juli 2011, 12:29:36 PM

TimT

Hallo
Ik heb ervaren en gehoord dat er met c rails wissels meegebogen en niet wat problemen zijn met wagons op schaal 1/100
zoals heris lsmodels,.. zelf heb ik problemen met de i4/i5 dat ze ontsporen omdat ze tegen de wisselantaarn aan leunen.
Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing zodat ik mijn wisselverlichting kan blijven gebruiken.
Want ik zou de i11 van lsmodels op de baan willen maar naar het schijnt zou dat niet lukken door de wisselantaarn.

Groeten Tim

Jurgen

Geen idee, ik heb alleen de hendeltjes op mijn wissels staan en ben nog geen problemen tegen gekomen.

Ik heb trouwens nog nergens in Belgi? een wissel met verlichting gezien, dus ik zou die er gewoon uitzwieren. Dan is je probleem meteen opgelost!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dirkkerckhofs

Dat zou ik inderdaad ook doen. Ik heb ze ook op mijn baan staan, maar met als thema Duitsland in tijdperk III, waar ze toen ook in realiteit op de wissels stonden.

Dirk
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Geen idee, ik heb alleen de hendeltjes op mijn wissels staan en ben nog geen problemen tegen gekomen.

Ik heb trouwens nog nergens in Belgi? een wissel met verlichting gezien, dus ik zou die er gewoon uitzwieren. Dan is je probleem meteen opgelost!


gjvdz

de vraag was "een oplossing zodat ik de verlichting kan blijven gebruiken", dan is ze eruitzwieren GEEN oplossing. Ik heb ze ook niet zo direct bij de hand maar er zijn wel degenlijk wissels waarbij men verlichting inbouwt in het gedeelte dat aangeeft hoe de wissel ligt.
Mvg Giel-Jan

Gerolf

Ook met wissels met een dergelijke scherpe hoek? Ook met wissels die passen in het tijdperk van je rijtuigen?
Misschien eens nadenken waarom je die wissellantaarns wil behouden [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Jurgen

@ Giel-Jan: dan is't antwoord simpel h?, koop geen I11-rijtuigen! Lijkt mij ook niet echt een ideaal antwoord. [:D]


Ik heb even een I11 rijtuig genomen en op mijn Engelse wissel gezet. Daar staat een standaard lantaarn op en bij de nieuwe rijtuigen zou er nog een olifant tussen kunnen. Bij de rijtuigen uit de oude productie zou dat nog een halve olifant zijn.

Dit was wel een test op zicht want de rijtuigen komen zelfs niet in de buurt van die lantaarn, maar als je op hoogte van de lantaarn kijkt zie je hoeveel plaats er nog is.
Blijkbaar komen de hendels even hoog als die lantaarn en daar heb ik helemaal geen probleem als de rijtuigen erover gaan.

Als de lantaarns van de gewone wissels even hoog zijn als die van een Engels wissel zou er dus geen probleem mogen zijn.
Maar ik herhaal, ik heb geen gewone wissels met lantaarns, dus mijn test is misschien niet van toepassing op zelf ingebouwde wissellantaarns.

Kan je hier iets mee Tim?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TimT

bedankt voor jullie antwoorden :D
en Jurgen bij een Engelse wissel ligt de lantaarn nog een eindje verder dan een meegebogen wissel of een gewone wissel,maar het is al goed nieuws dat er verschil is met de oude modellen .

Ben nu aan het experimenteren met de wissel verlichting voorzichtig af te vijlen.
ik had ze samen met mijn vader gekocht die wisselverlichting en die ziet het graag, dus blijven ze op de baan mijn baan is niet voorbeeldgetrouw maar ik vind hem mooi zo dat ie nu is. Moest ik wat meer ruimte hebben zou ik hem voorbeeldgetrouw  bouwen maar voor mij is dit niet echt een mogelijkheid.

Mvg Tim [:D]