Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Stationsborden.

Gestart door Peter, 25 juli 2011, 13:59:45 PM

loebaske

#30
Is dus helemaal niet simpel om een vaste regel te vinden in de wirwar aan naamborden, een beetje de juiste maatstaaf aangehouden en kom ik tot een karakter hoogte van 140mm (14 cm ),.... een voorbeeld van schaal 1/1... blijkbaar gaat men meer compressie toepassen als het woord te lang is, kijk naar het verschil bij 1/1 en 1/1  tekst in CDR


foto afkomstig van internet

voorbeeld gemaakt op schaal volgens de afmetingen die Roland hier opgaaf..en weer blijkt er uitzonderingen te zijn, zoals het naambord van het station in Welle...



dan nog meer mogelijkheden en uitzonderingen, langs de ééne zijde loopt de rode lijn in het midden van de tekst op het naambord en aan de andere zijde loopt de rode lijn onder de tekst...


foto afkomstig van internet

Jammer heb ik geen foto gevonden van een gevelbord in het vlaamse lands gedeelte...indien iemand iets heeft zitten in het archief...laat maar komen
even terug naar de tekentafel en eens zo een gevelbord uitwerken op schaal..

loebaske

Als men echt alles perfect op schaal 1/87 wil maken, zal het onnozel klein zijn, ongeveer aan de hand van de foto berekend dat het uithangbord een breedte heeft van 0.5m en dat verschalen naar 1/87  ;)  lengte maakt niets uit, afhankelijk van de gevel..en dan het kleur van de fond??




Michael

Eric, dat is wel tof zo, terwijl ik werk, ben jij voor mij bezig, het kan niet op, ik heb er nog een paar.







Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske

#33
Denk dat het dit is wat je wou...




Oeps, er staat een andere lettertype op de foto's Michael, denk dat dit beter zal zijn..