Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

mijn baantje

Gestart door stp, 21 juli 2011, 12:33:31 PM

stp

#15
Dit is een 12 mm vezelplaat. Dat moet sterk genoeg zijn.
Zolang het niet vochtig wordt voorzie ik niet meteen problemen.

Behalve dat het mischien kan doorbuigen, maar als ik voldoende ondersteun kan dat in principe ook niet. Niet vergeten dat 70% van de sporen in de hoogte in de berg zullen liggen, zodat ik perfect kan ondersteunen.


Mattias

#16
Dit project ziet er veelbelovend uit!
Hou ons regelmatig op de hoogte aub... [;)]
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Durango

#17
Ook ik zou gaan voor mulitiplex. Straks moet je je landschap gaan opbouwen en als je dan met water en sculptamold of gips aan de gang gaat dan krijg je de bobbels in de vezelplaat vanzelf.
Ook als je gaat begrassen komt er water vrij en dus weer bobbels en zwellingen op de vezelplaat.
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

stp

#18
citaat:
Geplaatst door Durango

Ook ik zou gaan voor mulitiplex. Straks moet je je landschap gaan opbouwen en als je dan met water en sculptamold of gips aan de gang gaat dan krijg je de bobbels in de vezelplaat vanzelf.
Ook als je gaat begrassen komt er water vrij en dus weer bobbels en zwellingen op de vezelplaat.



Bedankt allen voor het idee van de vezelplaat te vervangen door multiplex.
Dat zou inderdaad een probleem kunnen worden, maar vandaag heb ik daar een oplossing voor meegebracht van mijn werk.
Doorzichtige plastiek tape, waterdicht en gewoon op de uitgesneden sporen plakken. Is niet glad, dus kan ik perfect gebruiken :)
Ik begin niet opnieuw, 12mm vezelplaat moet stevig genoeg zijn. Dat is mijn overtuiging. :)
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik niet opensta voor andere opmerkingen, ik ben heus geen betweter.

Gr


Gerolf

#19
Verf lijkt me beter dan tape, Stefan. Daarmee kan je de pori?n overal afsluiten, waardoor er geen vocht (of vochtige lucht) in je spaanplaat kan.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

stp

#20
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Verf lijkt me beter dan tape, Stefan. Daarmee kan je de pori?n overal afsluiten, waardoor er geen vocht (of vochtige lucht) in je spaanplaat kan.


dat valt inderdaad te overwegen. Had ik nog niet aan gedacht [}:)]

stp

#21
Klein beetje verder gedaan
Spoor leggen duurt wel even :)





stp

#22
eindelijk nog beetje kunnen verder doen. het gaat niet snel, maar goed. Het lukt wel goed.

Bovensporen liggen nu bijna!