Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Station Gengenbach.

Gestart door Peter, 20 juli 2011, 11:26:19 AM

Peter

#30
Even een proefopstelling. Ook in beeld, (een van)mijn laaste nieuwe aanwinsten, meegebracht uit Duitsland, een bloeiende Rhododendron van Mininatur/Silhouette.
Met de opstelling van het gebouw ben ik in elk geval tevreden. Het voegt zich mooi in het geheel in.

P8110002-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

Het frontaal aanzicht (straatkant). Zoals op de foto te zien, nog redelijk wat werk aan.
PS: de moulures op deze foto staan niet scheef. (ligt aan de opname)

P8110003-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Ja, dat komt in orde! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Dit wordt iets moois !  Proficiat.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Knap werk, Peter. Dit wordt zeker erg mooi !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railman56

weerom een knap staaltje modelbouw van peter. het is nog niet af maar je kan al zien dat dit in orde komt.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

vyncky

mooi!

Zoals beloofd enkele foto's wat ik daarstraks bedoelde: foto's zijn wel niet zo denderend (even vlug genomen mbv een bureaulamp, op m'n versleten werkblad), maar ze geven toch een idee, hoe je dit misschien kan verwezenlijken!





Rechts het originele
links ??n van m'n eerste afgietsels (met hier en daar nog een luchtbelletje)

Hopelijk ben je er wat mee!

Doe zo verder  met je prachtig station

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

marc goovaerts

Vincky, daar heb je waarschijnlijk niet alleen Peter mee geholpen. Bedankt !

Peter

#37
Heb eens ergens gelezen "Je moet niet gek zijn om hier te werken, maar het helpt", en begin stilaan te geloven dat er toch een grond van waarheid in zit[:)]

Ben begonnen om de steunen onder de vensterbanken te maken. Heel voorzichtig geschraapt met een Xacto mesje uit Evergreen profiel van 1x1 mm, en afgesneden op een lengte van 2,5 mm.
He, he[:)]
Reeds twee gedaan en...nog.....voor 17 ramen, dus 34 steuntjes te doen. (onder de goedkeurende blikken van echtgenote, kinderen en kleinzoon) en die steun doen we het tenslotte toch voor.

P8280001-2 by Peter Verlooy, on Flickr

P8130006-3 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

renstimpie

wauw... echt knap..   Ik blijf volgen...   Ik heb ook nog zo'n projectje liggen...en ik leer hier massa's uit...

Geen stationsgebouw,  maar wel het politiegebouw uit de serie "langs de kade".. nu eethuis Den Bassin aan de Rijnkaai..

Greetz

Tim

marc goovaerts

Tim, hopelijk zal jouw projectje even mooi slagen... en mogen we ook daarvan meegenieten op het forum [;)]

Peter

Heb gisteren een zeer vriendelijke mail ontvangen van iemand die eigenlijk niets met treinen te maken heeft,(eerder van het stadhuis daar),het  maar die blijkbaar door een modelspoorder op het Duitse forum, op mijn draadje daar, attent was gemaakt. Om vragen te vermeiden, ik verdien er niets mee, maar het is wel hartverwarmend zo'n mail te ontvangen.
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Het zou natuurlijk mooi zijn moest je er ineens twee maken, om er ginder eentje cadeau te doen [;)]

Metpetergaathetbeter

Peter,

Net als je Belg.station beloofd dit Duitse station en echt meesterwerkje te worden ! [:p]
Ik wou dat ik de moed had om aan zoiets te beginnen ![^]
Groeten Peter[;)]

Peter

citaat:
Het zou natuurlijk mooi zijn moest je er ineens twee maken, om er ginder eentje cadeau te doen
Niet nodig. In het museum daar staat een model van het voormalige seinhuis van Gengenbach (ik dacht in spoor I) en zo'n model is ook, op aanvraag, te koop. Mijn station is spoor H0, en de verantwoordelijke daar weet waar ik mee bezig ben, maar in Duitsland zijn meer dan genoeg Goede en uitstekende modelbouwers en een ervan, die ik al heb ontmoet, heeft de stations van Triberg (het oude) dat van Hausach en dat van Hornberg gebouwd in H0 voor de Schwarzwald-modellbahn in Hausach

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#44
Het begint er stilaan op te lijken. Heb wat hulp van mijn echtgenote gehad die voor de rozetten, net boven de bovenste moulure heeft gezorgd.

P8190002-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter