Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Station Gengenbach.

Gestart door Peter, 20 juli 2011, 11:26:19 AM

Peter

#75
En mijn eerste openstaand klapraam[:D]

P9060001-4 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

Amai... engelengeduld is hier toch wel nodig he.
Dat komt hier super goed. Zeker dat opgeklapt raam en dergelijke detaillering maakt
het echt ! Sehr sch?n.

(en dit is veruit het enige duits dat ik kan op Zwei bier bitte na dan...[:D])
mvg,
Paul(ogic)

doomslu

Moet er geen muggenraam in. [:o)][:D]

Mooi priegelwerk, Peter. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Breng me niet op ideen.[:)] Ik heb vorige week  zeeeeer fijne mesh in metaal gekocht (een soort metaalgaas dat gebruikt wordt oa. in labo's om te filteren), dus.....
Zou niet slecht zijn om het raam van de kinderkamer[:)] rechts boven de ingang open te zetten en....[:)] Het rechter bovendeel van het gebouw is namelijk verhuurd.
In moet dan wel eerst een manier vinden om dat zeer fijne gaas te kleuren, zonder de gaatjes dicht te maken, want nu is het dof messing van kleur.
Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

Misschien onderdompelen in een (kleur)bad en voor een ventilator houden ???
vermoedelijk stupid idee van mij maar ik probeer enkel mee te denken he.

Oeps... vergeten... jij kan toch airbrushes he... van verder af brushen ???
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Chemisch zwarten zou een oplossing kunnen zijn, alhoewel ik eigenlijk de voorkeur aan groene (meest gebruikt in Duitsland) of grijze vliegendraad zou geven.
De gaatjes in de mesh zijn wel maar een paar Micron groot[:)] Een alternatief zou kunnen zijn dat ik in het labo van het bedrijf waar ik werkte (nou ja[:)]) eens rondkijk naar filtergaas. Ik herinner me dat dit ook met zeer fijne Micron gaatjes bestaat en wit is van kleur. (mogelijks met kleurmiddel voor stoffen te kleuren?)
Met vriendelijke groeten
Peter

Bert Ossevoort

misschien een zwarte pantykous ?
Gebruik deze zelf voor mijn verf te filteren ,maar misschien ook bruikbaar voor horregaas/muggenraam 1/87
Ben benieuwd naar jouw oplossing Peter ,ziet er in iedergeval heeel mooi uit ,blijf dit goed volgen ,wil wel, maar zie er nog een beetje tegenop om een heel gebouw te gaan bouwen.
Voor jouw succes met de voortgang,Bert.

Peter

Waar ik nog altijd op zit te denken en dingen uit te proberen zijn die tanding tussen de dakgoten en de muren. Denk dat ik daar beter even mee wacht tot ik betere detailfoto's heb binnen veertien dagen.
Moet trouwens via de dakvensters nog foto's maken van het dak, de verschillende schoorstenen en zeker van het verspringen van de helling langs de straatkant.
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Is wel nen fijne onze Paul en het is nog maar een begin...[:)][:)][:)]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door loebaske

Is wel nen fijne onze Paul en het is nog maar een begin...[:)][:)][:)]


da beloofd !
Groeten Peter

Loebas morgen stuur ik een mailtje voor af te spreken voor vrijdag

grove den

doomslu@:
citaat:
Moet er geen muggenraam in


misschien eens proberen bij een bloemist die van allerlei sierlinten gebruikt en die heeeel fijn van structuur zijn...zeker de brede linten- 1 ? 2 cm breed) die men gebruikt voor o.a.  bruidsboeketten of brede linten voor kado's. Ze lijken op heeel fijn horrengaas!!!

Jos

doomslu

Bedankt voor de tip, Jos.
Het is steeds zoeken naar fijn gaas om bvb allerlei afrasteringen te maken (kippendraad op schaal bvb).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

#88
De serie bouw van de ramen is begonnen. Dit is een van de meest onstpannende werkjes aan mijn station.

P9040002 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#89
Een blijde verrassing kwam vrijdag met de postbode: een stevige omslag van Paulogic

P9110001 by Peter Verlooy, on Flickr

Met drie sets voor in totaal 50 vensterluiken, prachtig gelaserd, voor mijn stationsgebouw. Wow[:)]Bedankt Paul

OLYMPUS DIGITAL CAMERA by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter