Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Station Gengenbach.

Gestart door Peter, 20 juli 2011, 11:26:19 AM

Steam.N

Ziet er gewoon prachtig uit ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Dat ziet er al erg fraai uit, man [8D]
Ga je ook een interieur maken in het gebouw?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Het is inderdaad de bedoeling gedeeltelijk een interieur in het gebouw te plaatsen. Toch zeker op het gelijkvloers.
Een paar foto's heb ik al van iemand uit Gengenbach gekregen, en in september als we daar in de buurt zijn heb ik afgesproken met de Fdl (de FahrDienstLeiter) van het station. Een stationschef is er niet meer. Al die stations worden centraal van uit Freiburg bestuurd.
Met vriendelijke groeten
Peter

Binco

Amai, Peter,
Straffe kost hier [:D]
Het ziet er echt al heel mooi uit en gaat zeker een blikvanger worden op de baan [^]

[:)][;)]

Peter

#49
Rustig in de tuin zittend met een glaasje wijn, is dit het resultaat van een uurtje knutselen. De dubbele deur van de hoofdingang langs de kant van de straat. In het ge-etste[:)] gedeelte boven de handgrepen staat telkens (zoals bij het grote voorbeeld) DB Bahn

P8210002-2 by Peter Verlooy, on Flickr

Betere foto geplaatst
Met vriendelijke groeten
Peter

Paulogic

Heel sterk overtuigend.
En alles met de hand gemaakt. Hoedje af hoor !
mvg,
Paul(ogic)

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Peter
... In het ge-etste [:)] gedeelte boven de handgrepen ...
Begrijp ik het goed dat je letters dieper liggen, en je die hebt opgevuld met blauwe verf? Mooi gedaan in elk geval [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

citaat:
Begrijp ik het goed dat je letters dieper liggen, en je die hebt opgevuld met blauwe verf


Om eerlijk te zijn  (had er speciaal een smillie achter gezet) is het enkel bij het grote voorbeeld met zuur "ge-etst" in het glas.
Ik heb foto's van de echte deuren genomen, en die met photoshop verkleind en bewerkt. Daarna afgedrukt op flinterdun fotopapier (bij mijn weten niet in de winkel verkrijgbaar) en langs de binnenzijde op het glas gekleefd. Nog beter zou afdrukken op decalpapier zijn, maar ik wou er niet special een vel voor gaan kopen bij PB in Ranst, en het resultaat is voor mij goed genoeg, want de foto vergroot het nog uit. Het modelletje is slechts 33x24 mm
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Vandaag een hele tijd bezig geweest met verf te mengen. Ik had wel stalen van de "Echte" kleuren, maar die waren voor H0 toch iets te donker omdat je rekening moet houden met het "schaal-effekt" welks de meeste kleuren wat doet verbleken. Trouwens, ik wil ook geen gebouw dat lijkt op een juist geschildert gebouw, dus een "ietsie-pietsie" verwering lijkt me wel op zijn plaats. Ik denk dat ik er goed in geslaagd ben, getuige (je raad het al), de eega en de kinderen)
Morgen en zaterdag nog wat kleine details van de moulures maken en aan het gebouw lijmen, en dan verwacht ik het in de loop van volgende week een eerste laag verf te geven. Tijdens die pauze van een paar dagen ga ik eens lekker verder aan mijn baan werken, want dat is de laatste tijd wat in de vergeethoek geraakt.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#55
Waar is dat stukje nu toch gebleven?[:)]

P8280001 by Peter Verlooy, on Flickr

Het aanbrengen van de steunen onder de vensterbanken.
Erg klein (2 mm x 1mm) en dan nog gedeeltelijk afgeschuind[:)]

P8130006-3 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Binco

"De meester aan het werk!"
Knap werk, Peter[;)]

ERVIN

Absoluut , is eens wat anders h?, meestal laten we zien wat we gedaan hebben , maar bij 90% kennen we de modelbouwer achter zijn creaties niet , mss eens een leuk idee om foto's te laten zien als " we " aan het werk zijn.

Binco

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Absoluut , is eens wat anders h?, meestal laten we zien wat we gedaan hebben , maar bij 90% kennen we de modelbouwer achter zijn creaties niet , mss eens een leuk idee om foto's te laten zien als " we " aan het werk zijn.



Dat hebben we al eens gedaan Erwin [;)]
IN DIT DRAADJE

railman56

Erg klein (2 mm x 1mm) en dan nog gedeeltelijk afgeschuind

van engelengeduld gesproken, en je moet het nog kunnen zien ook [:0]
echt een meesterwerkje aan het worden
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn