Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Station Gengenbach.

Gestart door Peter, 20 juli 2011, 11:26:19 AM

ToThePoint

Het zal wel zo zijn Peter als u dat beweerd, maar of het nu Belgisch dan wel een ander model van station is maakt in weze niet uit. Het gaat om de idee?n en hoe u dat uitgewerkt hebt om tot een prachtig station te komen. Neem bv die krant, simpel, eenvoudig en maakt dat het plaatje af is.
Bedenk dat veel msm lezer niet op het forum rondhangen !

N.b. Voor zij die het niet wisten of vergeten zijn.
Het station van Boom waar Peter aan bezig was had enige tijd terug last van een kromgetrokken vloerplaat waardoor het ganse station krom stond. Het was een ramp ! Wat ik vernomen heb is dat Peter dat min of meer terug in orde heeft gekregen. Ooit zou hij dat terug boven water halen, maar het dient gezegd, gelukkig heeft hij ook die parel kunnen redden !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

Toffe foto's van een mooi bouwsel, Peter. Proficiat [8D]
Ik vermoed dat je het doorschijnen van het eerste verdiep nog gaat verhelpen, h? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter


doomslu

Even dit draadje weer naar boven brengen voor Peter...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

#289
Weer een stapje verder. De buitenlantaarns (Busch) zijn aangebracht, evenals de sigarettenautomaat (ja, ja, die hangt er in het echt ook) en kader met de vertrektijden.
Ook de regenafvoerbuizen zijn geplaatst
Ik wacht ondertussen vol ongeduld op de verlichte spooraanduidingen voor op de perrons, met het juiste vertrekuur en bestemminingen.

DSCN0441-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN0442-2 by Peter Verlooy, auf Flickr


DSCN0443-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

Word nog een keer vervolgd (want dan is het gebouw klaar)
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Peter op 31 augustus 2012, 11:17:48 AM
Ik wacht ondertussen vol ongeduld op de verlichte spooraanduidingen voor op de perrons, met het juiste vertrekuur en bestemminingen

Opnieuw prachtig werk ! de dingen waarop je wacht zijn dat produkten die te koop zijn ?
Groeten Peter ;)

C.B.

Wat een fantastisch zelfbouwproject , Peter. Absoluut de moeite om dit te blijven volgen.
Trouwens , over die aankondigingsborden : bedoel je de nieuwe blauwe elektronische aankondigen "Fahrgastinformation"? of bedoel je gewoon de spoornummers op de perron's?
Groetjes.
Claudio.

Peter

Claudio,

Ik bedoel inderdaad die blauwe electronische  "zugzielanzeiger"
Ze bestaan in twee soorten, ofwel de "oude" met de mechanische aanduidingen (met die klepperende plaatjes in het echt) oftewel die nieuwere electronische.
Met vriendelijke groeten
Peter

C.B.

Citaat van: Peter op 31 augustus 2012, 11:47:30 AM
Claudio,

Ik bedoel inderdaad die blauwe electronische  "zugzielanzeiger"
Ze bestaan in twee soorten, ofwel de "oude" met de mechanische aanduidingen (met die klepperende plaatjes in het echt) oftewel die nieuwere electronische.

Ok ,dan had ik het bijna goed begrepen.
Ja , ik ken ze beide. Ik wist alleen niet dat de laatste al in model bestonden.
Groetjes.
Claudio.

Paulogic

Prachtbouwwerk Peter. Zo fijn. Doet het geen pijn aan uw ogen om zo fijn te werken?
Ik moet al een extra lamp plaatsen om geen hoofdpijn te krijgen als ik aan zo'n kleine zaken werk.
mvg,
Paul(ogic)

Peter

CiteerPrachtbouwwerk Peter. Zo fijn. Doet het geen pijn aan uw ogen om zo fijn te werken?
Ik moet al een extra lamp plaatsen om geen hoofdpijn te krijgen als ik aan zo'n kleine zaken werk.

Nee, geen pijn aan de ogen :) Zo'n gepruts is voor mij eigenlijk heel ontspannend, zelfs rustgevend.  Het hang er gewoon van af met welke ingesteldheid je aan zo'n dingen begint (zeker geen haast, want dat is een slechte raadgever)
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Peter, erg mooi !  Proficiat.

Dergelijk werk is inderdaad erg rustgevend, als je er de tijd voor neemt.
Maar voor mij is het ook onder de loeplamp  ;)  Dat betert niet met de jaren ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

#297
Mijn pauze heeft minder lang geduurd, dan wat de bedoeling was, alhoewel ik veel minder met modelspoor bezig ben, maar niets doen is nog slechter voor de zenuwen dan "iets " doen.
Heb  alvast wat wat SMD's gesoldeerd (dank zij de hulp van Gerolf). De binnenverlichtig van het station is nu dus "zelfgebouwd" alsook de verlichting in het portaal van de hoofdingang. De straatlampen aan de zijgebouwen (Busch) zijn origineel veel te helder en moeten nog getempert worden. Bij de rechter Busch lantaarn blijkt hun LED niet helemaal recht in de houder te zitten. Die lantaarn moet ik dus vervangen.


Alvast een foto tijdens de avond schemering:

DSCN0472-2 by Peter Verlooy, on Flickr

En de nachtopname:

DSCN0475-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Ziet er net echt uit. Prachtig!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steam.N

Blij dat je "terug" bent, Peter  ;)

Prachtig gebouw, en mooie nacht-sfeer !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }