Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Station Gengenbach.

Gestart door Peter, 20 juli 2011, 11:26:19 AM

ERVIN

je bent weer super-goed op dreef Peter.[;)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door doomslu
Leg misschien ook nog wat papier op die man zijn bureau, zo doet hij 'alsof'... [;)]
Yep, en meer moet dat niet zijn [:)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Weinig tijd gehad van vrijdag tot nu door familiale verplichtingen (nou, ja, allemaal heel gezellig) maar toch tijd gevonden vanmorgen om een computerscherm, met toetsenbord en printer in elkaar gekuntselt en die sukkelaar achter het loket een kopje koffie op zijn bureau geplaatst (alles in H0[:D]) ook een krant op de tafel, een kalender aan de muur en ..een kapstok met jas.
Foto's morgen want toestel is aan het opladen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

Peter,

Volgens mij een onderwerp voor eens in de MSM te plaatsen !

Groeten Peter[;)]

doomslu

citaat:
Geplaatst door Peter

Weinig tijd gehad van vrijdag tot nu door familiale verplichtingen (nou, ja, allemaal heel gezellig) maar toch tijd gevonden vanmorgen om een computerscherm, met toetsenbord en printer in elkaar gekuntselt en die sukkelaar achter het loket een kopje koffie op zijn bureau geplaatst (alles in H0[:D]) ook een krant op de tafel, een kalender aan de muur en ..een kapstok met jas.
Foto's morgen want toestel is aan het opladen.

Leuk. We wachten vol spanning! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

#275
Zoals beloofd de foto's

De PC met flatscreen is gemaakt uit een tipmaschiene van Preiser. Eerst de toetsen gescheiden van de rest, geschildert en uit een stukje plasticard een flatscreen er op aangebracht.
De printer is een afvalletje plasticprofiel met aan de zijkant een papierlade uit een ander profieltje er tegen gekleefd en geschildert.
Het kopje koffie met schoteltje, de bureaulamp, de kast en de kapstok met mantel en hoed komen uit setjes van Preiser.
De groene bureau onderligger is een stukje groen papier.
De kalender en het dagblad (De Schwarzwälder Bote---ha, ja hé)
zijn zelf geprinte verkleiningen van originelen.
De vierkante afvalkubus is van Faller

DSCN0340-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN0338-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN0341-2 by Peter Verlooy, auf Flickrpg[/img]

DSCN0342-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Ja wadde !!!  Precies echt.  Chapeau.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Heel?knap en vol activiteit. Misschien het typmachine-blok nog schilderen voor een extra accent? Of is dit in realiteit ook een monokleurig wit geheel ?

Peter

citaat:
Volgens mij een onderwerp voor eens in de MSM te plaatsen


Ik geloof niet dat dit een ideaal onderwerp is om in MSM/TMM te plaatsen, gezien de vele opmerkingen over "te weinig" artikels over Belgische onderwerpen. Maar ik laat me graag door iedereen van het tegendeel overtuigen.
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Nu Peter,
Je mag het natuurlijk allemaal nog eens herbeginnen met een Belgisch station hoor [:D]

Maar alle gekheid op een stokje. De hier gebruikte (en geslaagde) praktijk-toepassingen zijn bruikbaar op elke baan. Ook een Belgische. Net zoals je op dit gebied van buitenlandse tijdschriften heel wat kan leren om dan toe te passen op een Belgische baan.

Anders ligt het wanneer er bv ??n erg specifieke (NS- of andere) lok gedetailleerd wordt.

Peter

#280
Even twee test-shots genomen bij avond om de sfeer van de TL-lampen te testen.

DSCN0344-2 by Peter Verlooy, auf Flickr

DSCN0345-2 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Nu Peter,
Je mag het natuurlijk allemaal nog eens herbeginnen met een Belgisch station hoor




Peter, daar was je toch ook bezig mee, mijn inzien was het belg. station
van hetzelfde kwaliteitsgehalte van je Duits !
Waarom zou zo'n stukje modelbouwkunst (of het nu Duits is of niet) niet in de MSM mogen ? Nietwaar Luc ?

Groeten Peter[;)]

Nog eens zo mooi by candlelight![:p]

Michiel

Peter, jouw verhaal hoe je deze parel hebt gebouwd mag van mijn part met veel aandacht voor technieken en methodes, gebruikt materiaal en gereedschap in MSM verschijnen. Modelbouw met een grote M kent geen grenzen. EN, de bouwer is een Belg! Verder moeten we het toch niet gaan zoeken, zekers! [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Persoonlijk heb ik er niks op tegen. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Voila, bij deze Peter, nu maar aan het schrijven gaan ![:)]
Groeten Peter[;)]