Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Station Gengenbach.

Gestart door Peter, 20 juli 2011, 11:26:19 AM

Gerolf

Knappe stap verder, Peter [8D]
Ga je de tweede verdieping hier ook op bouwen? En heel de binneninrichting in ??n stuk uitneembaar maken?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

citaat:
Ga je de tweede verdieping hier ook op bouwen


Dat denk ik niet.
Het stuk interieur dat ik nu bouw wordt nog vervolledigd met een deel van het loket. Stom eigenlijk want dat is zelden open. Kaartjes koop je via een automaat op het perron (onder de luifel)

Wat de affiches en de pictogrammen betreft. Een duidelijke foto nemen is moeilijk omdat de ruimte toch vrij donker is, en ik enkel foto's kan nemen met de ingebouwde flits, waardoor je hinderlijke lichtvlekken krijg op de affiches.
Zal maandag foto's nemen in Het station van Freiburg (zelfde affiches en pictogrammen) want dat gebouw is heel helder (veel grote ruiten en helder verlicht)
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Peter,

Voor de pictogrammen heb ik eens een Duits (N-) forum ingeschakeld.
Er zouden scans morgen verstuurd worden...

Dirky

Maandag in Freiburg [:)]... begint je vakantie al Peter? ....

ToThePoint

en als ge nu eens filmt ipv van foto's ? kan dat dan niet zonder extra verlichting ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

Flits afzetten en van statief trekken [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

#261
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">citaat:<hr height="1" noshade id="quote">begint je vakantie al Peter<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Eigenlijk ben ik altijd met vakantie (gepensioneerd) maar laat mijn eega dat niet horen of ze geeft me nog wat klusjes[:D]

@Dirky - we zijn inderdaad vanaf zaterdag voormiddag in het Zwarte woud met vakantie.
@Gerolf - Met mijn statief (ong. 3 kg) te gaan rondzeulen zie ik niet echt zitten.
@Gerolf - Die mensen die in die electronicawinkel in Freiburg werken zijn echt zeer goed op de hoogte. Die winkel was me trouwens gewezen door Thomas Panzer, eigenaar van de Schwarzwald-modellbahn in Hausach.
@Marc - Ben dus in blijde verwachting[;)]
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts


Peter

#263
Hoi Marc,

Bedankt voor de scans, doch helaas, zijn het niet de gezochte moderne piktogrammen.
Ook TL-decals heeft ze (nog) niet in hun assortiment.

Nog een paar foto's van kleinigheden die ik tussendoor heb gedaan.
1. Het linkse loket heeft een gordijn van lamellen gekregen
2. Het loket voor de pakjesafgifte of afhaling, het dubbel schuifraam uiterst rechts (al jaren niet meer gebruikt) heeft matglazen ruiten gekregen (makkelijk zelf te maken)
3. De banken werden geplaatst (uit oude Faller banken gefabriceerd)
4. De tafel werd ook geplaatst (gemaakt uit afvalletjes van Plasticard)
5. De gang werd verder afgewerkt en geschildert en een bank geplaatst

PS: de lakfoutjes worden nog geretoucheerd[:)]


DSCN0205-2 by Peter Verlooy, on Flickr

DSCN0207-2 by Peter Verlooy, on Flickr

DSCN0206-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

ToThePoint

Peter, lakfoutjes of niet, het is beesten werk. Knap man heel knap.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

marc goovaerts

Spijtig van de pictogrammen. Bezorg me bij gelegenheid wat foto's, dan zal ik ze vectoriseren.

Peter

#266
Nog een laatste foto voor onze vakantie (geduld is een schone zaak[;)])

De basis voor het interieur van de loketten is gemaakt.
Het bureaublad, de vloer en de achterwand zijn er al.
PS: let op de stoel met armleuningen aan het bureau[:D]

Ook de afboording van de spreekopeningen op de loketramen werden aangebracht.

DSCN0208-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#267
Nog een paar retouches en enkele reizigers en het is klaar om ingebouwd te worden in het stationsgebouw

DSCN0340-2 by Peter Verlooy, on Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Knap, Peter, zeeeeeeer mooi !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Leg misschien ook nog wat papier op die man zijn bureau, zo doet hij 'alsof'... [;)]

Knap werk, Peter. [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *