Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

project prototype hld 62

Gestart door rixke rail, 19 juli 2011, 22:24:00 PM

bollen neus

Eric, laten zoals het is voordat er iets verkeerd gaat waar je spijt van gaat hebben...................[:)]

trainfreak

De proto's hadden aan de zijkant nog een open vulopening voor de dieseltank dacht ik?

Bij de andere is me dit nooit opgevallen.

Nuja: knap werk hoor!
Spoorse groeten
Dimitri

Decapod

Dat gat aan de zijkant hadden veel loks. Gewoon het vulluik dat weggenomen was ...

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Decapod

Dat gat aan de zijkant hadden veel loks. Gewoon het vulluik dat weggenomen was ...



Op de gevonden foto van de prototype 6201 was het in ieder geval niet te zien ...

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Ondertussen m?t verluchtingsrooster op de zijkant ...






Nu nog wat vinden om de seinlichten voor de dubbeltractie op de neus na te bootsen ...[:I]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

theedooz

citaat:
Geplaatst door Decapod

Dat gat aan de zijkant hadden veel loks. Gewoon het vulluik dat weggenomen was


Deels waar: het gat is zichtbaar omdat de oorspronkelijke luiken (de 6201 op de foto van de eerste post heeft ze nig wel) er niet meer voor zitten, maar bij de meeste 62'ers is de vulmond van de brandstoftank verplaatst, en het oude gat gedicht. Deze uitvoering heeft Roco als voorbeeld genomen. Wil je een oude uitvoering maken, dan moet dat gat (eigenlijk gaten) er juist ingemaakt worden. In dit geval zou kunnen worden volstaan met de contouren van de luiken.