beginnen

Gestart door stp, 03 juli 2011, 19:59:48 PM

stp

Hallo,

Kan iemand me zeggen wat de beste startset om te beginnen? Merk, type.... ??
Kennen jullie dan ook eventuele websites die betrouwbaar zijn voor de aankoop...

Volgende wil ik :
* digitaal rijden
* H0 schaal
* uitbreidbaar met verschillende merken ( zodat ik eventueel occasie kan bijkopen )
* meestal is er een loc bij, deze is voor mij niet belangrijk.
* belangrijk is dat de decoder ook nuttig is binnen enkele jaren ( als baan uigebreider wordt )
* geen marklin, vermits dat op 3 rail werkt en dus dan zit ik vast met latere uitbreiding..

Graag tips van degelijke startsets.

Bedankt alvast!!

Binco

Ik ben begonnen met een Multimaus van Roco en ik was er heel tevreden over !!!
Het werkt gemakkelijk, is heel simpel en je kan er ook al met programmeren.
En het is aan een heel redelijke prijs.
Als je naar Belgisch voorbeeld rijdt vind je er ook nog leuke startsets bij.
Moet je maar eens intikken op google en/ of Ebay
[:)][;)]

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

stp

Bedankt. Roco lijkt jullie dus leuk om te starten...

en waar kan je ze kopen?
google staat vol maar een winkel vind ik niet meteen...

Wat denken jullie over TRIX?


eric

Niet goedkoop en het is nog met de Locmaus 2 en niet de Multimaus.
Voor die prijs kan je al een leuk startsetje vinden MET Multimaus.

dirkkerckhofs

Als je echt een beginner bent, zou ik niet via internet kopen. Je riskeert bedrogen uit te komen.

Ga naar een goede treinwinkel. Of bezoek ??n van de vele treinbeurzen. Die verkopers zullen je ook goede raad kunnen geven.

Ikzelf heb Marklin, maar ROCO lijkt me inderdaad goed om mee te beginnen: relatief goedkoop en een groot aanbod.

Succes,

Dirk

janjozef

Anders moet je eens nazien of er geen club in de buurt is, kan je ineens voldoende info krijgen,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Durango

Ik heg jaren getracht het digitaal rijden tegen te houden maar ben toch over. Op de Roco met Multimaus.
Trein 2000 in Breda, Nederland verkoopt dit in ieder geval. Je krijgt er een goed advies als je dat nodig hebt.
En ze hebben nog veel meer![;)]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

stp

Bedankt, zal het dan zo laten. Ik vertrouw internetverkoop ook moeilijk. Zeker occasie...

Bij ons in Haasrode is een modelspoorwinkel : "het spoor". Maar ik denk dat het daar duur is. Ben al eens gaan kijken.

Een startset kost toch snel 500 euro. Dat is toch een hoop geld.

Had gehoopt voor een dikke 500 euro een degelijke hoeveelheid startset te hebben ( met extra spoor ). Want het aanal spoor is z??r beperkt in een startset! Ik heb ruimte genoeg...
Dat blijkt moeilijk.


stp

Heel erg bedankt voor de verschillende links en reacties.

Zeker een heel leuke heb ik erbij gezien.

Maar het verschil in de prijs zit dan enkel ik de locs en
wagons neem ik aan? Is decoder en multimaus dus met andere
woorden altijd hetzelfde bij een starterset? In dat geval ga
ik mij 1 van die 4 aankopen...


Prijzen gaan immers van 179 tot 800 euro... Je ziet wel verschil in loc.


ratje

Anders een digitale set van Piko, is prijs kwaliteit zeker goed. Een achteraf goed uit te breiden. Gebruik nu nog altijd piko en heb gewoon een handigere digitale unit.

groetjes steve
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor

stp

hallo,

Ik heb een beslissing genomen. Ik heb me een starterset van ROCO aangeschaft en daarbij om te starten 2 linkse en 2 rechts wissels en een 10 tal flexrails  om te beginnen...  
Voor 2 wissels heb ik dan een motortje bijgekocht om electronisch te sluiten. Ook heb ik er 10 meter flexrails bijgekocht.

Bedankt allen voor de hulp in de keuze : hopelijk kan ik nnu echt vertrekken. Mijn plan is ook alvast getekend, daar heb ik een jaar over gedaan of zo :)

Natuurlijk heb ik alles eens uitgepakt en komen er meteen vragen boven :
Die electronsche wissels wilde ik voorlopig niet digitaal aansturen, en dus heb ik zo een blokje meegekregen van Viessman, om ze aan te sturen. Maar dat begrijp ik niet zo goed precies. Aan dat motortje van de wissel is bekabeling voorzien met klemmetje om ergens in te pluggen. Maar dat past helemaal niet in dat blokje van Viesmann. Ik zou dat klemmetje kunnen afknippen en dan heb ik 3 kabels ( rood/groen/bruin), welke ook ingangen zijn van dat blokje. Maar als ik die nu naar dat blokje breng heb ik toch nog geen voeding...?? Bovendien moet daar volgens mij toch een transfo tussen of ben ik nu echt niet goed aan het denken.

Volgens mij heb ik niet alles meegekregen? enig idee???

Thanks

ratje

Vergeet niet dat je je flex ook moet aanpassen als je deze gebruikt voor bocht. Je kan deze knippen of zagen, maar je moet altijd een stukje mooi afvijlen zodat deze goed in de rail joiner past en goed aansluit. En als je flex in je bochten gebruikt, doe dan altijd eers ff een testritje om te zien of je radius goed ligt. Zo kan je mooie kronkels en mooie bochten maken.
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor