Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Reklame 111 van de DB en andere

Gestart door Peter, 27 juni 2011, 11:59:17 AM

Peter

#15
citaat:
Die 146, trekt die niet ex-DR rijtuigen
Ook, doch die zijn zeldzamer en in elk geval veel minder komfortabel. Ze worden ook niet op de Schwarzwaldbahn, maar oa. op de H?llentalbahn ingezet, en zijn herkenbaar oa. aan de vlakke ruiten bovenaan.
Die op de foto (grootbedrijf en model) zijn van de laatste reeksen van de DB. Heel modern, zeer komfortabel en ze rijden geruisloos.

Nog ter info: die 111 lok komt van Roco rond week 40
Met vriendelijke groeten
Peter

vanmiegroet

#16
ha, oke.
Goed dat ik het wet omdat ik nog de rijtuigen heb
in de uitvoering waar de deuren boven de draaistellen zijn.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Peter

#17
Ruben,
Ik wil je niet ontgoochelen maar de Duitse dubbeldekkers (Dosto's)
zijn een nogal ingewikkelde materie, met verschillende types, en nog veel meer ondersoorten, met verlaagde of verhoogde vloeren aan de deuren, zetelindeling, met of zonder "shop" enz, enz. Ik ben er zelf geen specialist in, en zelfs op de betere Duitse forums is het voor mij nog niet helemaal duidelijk over het hoe en wat onder welk typenummer.
Veel ingewikkelder dus dan onze Belgische M5 en M 6 rijtuigen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#18
Nog een 111 eveneens in Mittenwald, met de RE tussen Mittenwald en Garmisch-Partenkirchen. Deze 111 in geschilderd in de promotie kleuren voor de Olympische winterspelen in Bayern



Het prachtig gerestaureerde (en onderhouden) station van Klais, ongeveer halverwege Mittenwald en Garmisch. Dit station is het hoogstgelegen station van Duitsland waar de ICE stopt, en dit ondanks het feit dat in Klais niet meer dan een twintigtal huizen staan, inklusief de dorpswinkel die enkel op werkdagen open is van 16.00 tot 18.30h[:)] De reden dat de ICE er stopt is het vlakbij gelegen "Schloss Ellmau" een hotel voor "The upper class people"
Ja, ja, geld....
Wel is het feit dat de ICE (en sinds kort ook de OBB Railjet) tussen Klais en Garmisch niet harder mag dan 80 kmh en geluidssignalen moet geven aan de talrijke onbewaakte overgangen voor wandelaars[:D]

Met vriendelijke groeten
Peter

vanmiegroet

#19
Leuk, en misschien die dienstregeling voor in Belgi??
Op de lijn aalst-Burst
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer