Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

statistieken

Gestart door vandomm, 15 oktober 2005, 13:48:57 PM

vandomm

Beste heren , mannen , broeders

Als beginnend modelspoorder zit ik natuurlijk boordevol vragen.
Hiervoor is het FORUM uitermate geschikt. Ik heb dan ook 5 items
geplaatst die 7 vragen bevatten , alle onderwerpen hadden als thema "het bouwen van een modelspoorweg met alles wat erbij hoort ", dus geen kwesties over merken , voorkeuren ,of prijzen. De onderwerpen zijn tesamen 1119 keer bezocht en hierop kwamen totaal 28 reakties.De meeste waren waardevolle en zeer bruikbare tips waarvoor ik de inzenders nogmaals hartelijk bedank .
Echter een responspercentage van exact 2,5 % lijkt me aan de magere kant , en als ik dan zie dat er op een onderwerp dat niets met modelspoor te maken heeft van 1 persoon alleen al 7 mails binnenkomen dan krab ik me toch wel eens achter de oren . Dan ben ik blij dat er MSM is die gaan er misschien weleens te ver op in maar ik heb er toch al veel goeds uitgehaald.
Wat ik echter wil zeggen : Houdt het FORUM levendig door uw mening en/of informatie te geven maar a.u.b geen oeverloze , zinloze prietpraat.
Alvast bedankt voor uw begrip.
Cees
Cees .

Havoc

Wat staat dat hier te doen?

Enfin, 2.5% is niet slecht. Eens op enkele andere forums die berekening gemaakt met random threads, lang en kort maar wel recent en de thread moet al een tijd lopen. Het is zelden dat er meer dan 5% reactie is. De meeste liggen tussen 1% en 3%. Eerlijk gezegd, het verbaast me dat die verhouding bijna constant is over verschillende forums terwijl het aantal leden van de forums die ik bekeken heb varieert van 47 tot 97452. Iemand interesse om daar eens een studie over te maken?

Enkel zeer specifieke posts halen soms meer. Zeker als de titel heel duidelijk zegt waar het over gaat.

Ofwel die die er helemaal niets mee te maken hebben als er maar sterke menigsverschillen over kunnen bestaan.

Een laatste opmerking over "prietpraat": tracht niet die er helemaal af te houden want het forum bloedt dood na een tijd. Als alles al eens gezegd is, dan is dat het enige dat het forum draaiend houdt. Indien dat wegvalt, dan bollen een hoop het af en is er niemand meer om te antwoorden als er nog eens een ernstig onderwerp komt. Volg maar eens een forum voor een jaar of 5. Je ziet duidelijk een beweging van de "ter zake doende topics" naar het "OT forum" en terug. Beschouw het als een fundering voor de rest, de stukken vrije baan tussen 2 stations...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Gerolf

Over 'prietpraat':
Ik denk dat dit op dit forum best meevalt, zeker als je vergelijkt met andere forums. Maar misschien moet de term 'prietpraat' in een wat breder perspectief geplaatst worden:
- bekvechten: als twee (of niet veel meer) mensen het oneens zijn ove een thema. Voor velen is dit dan prietpraat ...
- off-topic: soms 'ontspoort' een discussie, maar wordt een ander - soms erg interessant - thema hierdoor aangesneden. Voor velen is dit dan prietpraat ...
- grapjes tussendoor: houden de boel lichtverteerbaar. Voor velen is dit echter...
Algemeen: ik vind dat onze moderator prima werk levert, en ons forum voor vele andere fora model kan staan [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

Dat ben ik helemaal met u eens Gerolf.

Grappig is natuurlijk ook dat volgens Cees eigen definitie zijn eigen inzending als prietpraat verwijderd had moeten worden [:D]


Gerolf

citaat:
Geplaatst door Funky

Grappig is natuurlijk ook dat volgens Cees eigen definitie zijn eigen inzending als prietpraat verwijderd had moeten worden [:D]

... maar dat doen we nu nog even niet (met uw goedvinden, Tony) want misschien volgt hier nog een zinvolle discussie ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Volkomen eens met Gerolf als hij zegt :
"Algemeen: ik vind dat onze moderator prima werk levert, en ons forum voor vele andere fora model kan staan."

Voor mij mogen die grapjes tussendoor best blijven. Ik amuseer me hier op het forum en tegelijkertijd steek ik er veel van op.

Ik vind trouwens ook dat er hier een behoorlijke (en snelle) respons is op gestelde vragen.

Tot zover mijn bijdrage aan de prietpraat. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

tonycabus

Dank voor de lofbetuigingen, maar komen die mij wel toe?[:I]

Ik denk dat ze eerder bestemd zijn voor al de medestarters, die me hielpen de toon aan te geven. En natuurlijk aan de "volgelingen" die het net zo zien.

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

svvander

Een kleine reactie van mijne kant: misschien is de reactie niet zo groot (2,5%), omdat jou vragen al eerder gesteld waren... kan dat? Dit is geen echt nieuw forum en sommige vragen komen dubbel voor, vandaar de misschien ietswat lagere reactie.
Over het algemeen wordt hier wel zinvol gereageerd. En af en toe een grap en een grol, dat hoort erbij.

Ik blijf erbij, zonder dit forum, was ik nu nog aan het prutsen geweest of misschien erger, had ik alles al verkocht omdat ik niet wist hoe ik er moest aan beginnen.
Dus mannen: allen bedankt voor jullie inbreng, hoe miniem deze ook maar is.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

janjozef

wat is prietpraat , als alleen ernstige gesprekken mogen overblijven dan zal er nog weiniggezegt mogen worden, en zeker heel weinig geschreven want op dit forum is 99% al eens gezegt, als er geen prietpraat meer mag uitgekraamt worden mogen we de boel sluiten en het licht uitdoen. Dit geld voor alles op het internet.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

vandomm

De vragen zijn gesteld als beginnend modelspoorder . Het responspercentage valt me tegen . Op de vraag m.b.t. GRAS-MASTER van Noch kwambv. geen enkele reactie. Als je prietpraat wilt lezen,kijk dan de reacties na van  "Waarom wordt er zo op Marklin neergekeken."
Als er van mijner kant kritiek zou zijn dan is die altijd positief en opbouwend bedoeld. In ieder geval zou ik MSM niet graag missen.
groetjes Cees
Cees .

tonycabus

Nou Kees [;)]
Dat was toch een leerrijk onderwerp, niet?[}:)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

vandomm

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Nou Kees [;)]
Dat was toch een leerrijk onderwerp, niet?[}:)]


Dank je Tony ,maar dat van die Gras-Master begrijp
ik nog steeds niet.
Cees .

tonycabus

Duur speeltje, denken de meesten... tenminste dat denk ik[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

De vraag is of er in belgie al een van verkocht is. 125? is toch niet niks, bijna een 51 van Mehano, en alhoewel het een heel mooi resultaat geeft toch ook niet een van mijn eerstvolgende aankopen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

glamo

hey jan;

ik heb ook lang getwijfelt en heb vandaag dan toch die nieuwe GRAS-MASTER van NOCH gekocht.
daar ik bezig ben met een volledig nieuwe baan die nogal groot zal worden leek het me toch het overwegen waard.
een van de dagen test ik ze en zal zeker over het resultaat iets laten horen.


KURT