Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

De brug van Manternach

Gestart door doomslu, 22 juni 2011, 22:18:20 PM

doomslu

Het is eigenlijk allemaal de schuld van Evan. En Gerolf en Dirk en Michiel en Jan en Jacques en Erwin en André en Kees-Jan en Ronald en Jean en Claudio en Wim en Erik en Lennart en al die anderen (sorry, ik moet ergens stoppen, er zitten er hier nog veel meer).

Jullie schuld dus!

Het zit zo:
Ik werk al jaaaaren aan een vaste baan, maar verder dan een schaduwstation en een aantal sporen en wissels ben ik nog niet gekomen. Dat komt er van als je naast een vaste job ook nog eens de eindredactie op jou neemt van drie tijdschriften?
Veel tijd is er dus niet echt over, maar soms kriebelt het wel heel erg (jullie schuld!). Dus heb ik voor enkele weken toch maar het plan opgevat om een deel van de baan als segment uit te voeren en eens helemaal te gaan aankleden. Ik wil ook wel eens scenery doen!

Een onderwerp was gauw gevonden. Al een paar jaar geleden ontdekte ik in een bos tussen enkele naburige dorpen (met dank aan de vrouw, die mij op zondag soms eens van achter de PC sleurt/zeurt ;)).

Dus met meetapparatuur en fototoestel daarheen getrokken, zodat ik nu al aan de hand van het grote voorbeeld kan tonen waar het om draait. Ondertussen zijn de plannen uitgetekend (die toon ik één dezer dagen wel) en het houtwerk is klaar, de rails zijn gelegd en een paar proefjes zijn met succes afgerond (later meer hierover).

Dus hier het voorbeeld. Alhoewel dit dus in Luxemburg ligt, zal het bij mij op m'n Belgisch geïnspireerde baan liggen (dichterlijke vrijheid die ik me gun). Ik rij trouwens ook met CFL-materieel.
Aantrekkelijk voor mij is de combinatie natuur, met water en bos en berm, met een vrij grote brug en een tunnel (die laatste komt goed van pas op die plaats op m'n baan).

Eerst wat sfeerbeelden:









Bovenaan de sporen op de brug:



En de tunnel links:



De reling? dat wordt een avontuur? nog niet aan denken. :0



De natuur, daar is het ?m om te doen. :p



Het was jullie wellicht nog niet opgevallen (mij eerst ook niet), maar de spoorlijn kruist weg en rivier in een hoek van 45 graden!
Hier is het misschien duidelijker te zien:


Daardoor zijn de steenlagen in de gewelven heel vreemd gelegd (loodrecht op het front van de brug). Dat wordt al iets ingewikkelder?
:I



Ik heb lang getwijfeld of ik dit openbaar zou maken hier op het forum, maar het moet voor mij een stimulans zijn om verder te doen. Vooral met de rustperiode die we hebben bij MSM (het volgend nummer moet pas klaar zijn half augustus) moet het lukken om tijdens de zomer wat op te schieten.

Vragen, tips en opmerkingen zijn zoals steeds welkom.
Als het misloopt is het jullie schuld? :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Jaja dat moest er eens van gaan komen he[}:)]

Wel Luc,  de sfeerfoto's zijn al 100% goedgekeurd.  Je hebt al zeker en vast mijn intersse gewekt.

Ga je van je project ook telkens verslag uitbrengen want dit gaat bij velen in de smaak vallen.

Ik duim voor je, wens je veel plezier en als er vragen zijn:Shoot!

Ga ervoor![;)]

Evan

PS Meetaparatuur?  Das niet nodig geweest de maximum hoogte staat al op de brug aangegeven[:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Hey, Luc,

prachtige foto's.  Mooie combinatie van spoor en natuur.
Laat het dan onze fout zijn: ik kijk uit naar een gedetailleerde en frequente verslaggeving [;)]
Is veelbelovend.  Spannend.  Succes !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

voor mensen van de redactie zullen Evan en Gerolf en Dirk en Michiel en Jan en Jacques en Erwin en Andr? en Kees-Jan en Ronald en Jean en Claudio en Wim en Erik en Lennart? en al die anderen wel zeer kritisch zijn!

Veel succes!

evan

citaat:
Geplaatst door Dirky

voor mensen van de redactie zullen Evan en Gerolf en Dirk en Michiel en Jan en Jacques en Erwin en Andr? en Kees-Jan en Ronald en Jean en Claudio en Wim en Erik en Lennart? en al die anderen wel zeer kritisch zijn!

Veel succes!



[}:)][:D]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Op de foto's afgaande wordt dit een hele kluif, waarmee je wel een tijdje zoet zal zijn. De reling wordt waarschijnlijk een ets-avontuur ?

Succes ! En laat ons vanop de eerste rij meekijken h

doomslu

citaat:
Geplaatst door Dirky

voor mensen van de redactie zullen Evan en Gerolf en Dirk en Michiel en Jan en Jacques en Erwin en Andr? en Kees-Jan en Ronald en Jean en Claudio en Wim en Erik en Lennart? en al die anderen wel zeer kritisch zijn!

Veel succes!

Lap. Daar had ik al voor gevreesd. [}:)] [;)]

@Marc. Ja, dat wordt etswerk. Nog nooit gedaan, maar ... ooit zal het wel van komen zeker?

@Evan: nu je 't zegt. De hoogte staat er op. [:I] Maar het is wel verkeerd!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OMC

Ben zeer benieuwd Luc, het makkelijkste brugske van de Benelux [:D][:D] En ik zal uit het bouwproces ook wel het ??n en het ander kunnen opsteken voor latere projecten[:)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ToThePoint

Kben benieuwd.
De Evan. En Gerolf en Dirk en Michiel en Jan en Jacques en Erwin en Andr? en Kees-Jan en Ronald en Jean en Claudio en Wim en Erik en Lennart? en al die anderen zullen wel een handje toesteken met info zeker ? Alhoewel ik niet voor iemand anders kan en mag spreken.

Mijn schuld is het alvast niet want sta gelukkig niet in de lijst.[:D]
Des te kritischer kan ik zijn [8D]
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

janjozef

De foto's zijn al goed, wat logisch is, het zal een knap projectje zijn. Leer alvast maar bomen maken want die zullen er veel zijn. Je moet wel zorgen dat het kan aansluiten op de forumbaan [:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dgrr57

citaat:
Geplaatst door janjozef

De foto's zijn al goed, wat logisch is, het zal een knap projectje zijn. Leer alvast maar bomen maken want die zullen er veel zijn. Je moet wel zorgen dat het kan aansluiten op de forumbaan [:D]

Jan

+1

Gerolf

Mooi project, Luc [8D]
... en zo kunnen we Doomslu ook eens in actie zien [:p]
Misschien is het nuttig te situeren waar op je baan je die brug wil inplanten?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

martintje

dat zijn foto's waar je weer acuut zin van krijgt om oip vakantie t egaan, en je tegelijkertijd uit een modelbouwdip te halen.
We volgen u, en kan ik u alvast inschrijven voor je weet wel ?? [:D][:D]
Mvg Marty

Gerolf

citaat:
Geplaatst door evan
Meetaparatuur?  Das niet nodig geweest de maximum hoogte staat al op de brug aangegeven[:D]
Ik denk ook niet dat die klopt. Op de vierde foto staat een dame mee afgebeeld, en ik denk dat die groter is dan pakweg 130cm [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw