Dapol stofzuigerwagon.

Gestart door ERVIN, 21 juni 2011, 18:41:11 PM

swarol

expermenteren en blijven proberen is de boodschap, is ook een van de kanten van deze hobby [;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

V 200

RIJ MET LUX STOFZUIGER WAGON TWEEDE MET BORSTEL HEEL TEVREDEN OVER,HEB DERDE BESTELD MIDDEN KONTAKT POETS ALS IK ALLES TERUG OPGESTART KRIJG LIGT AL EFFE STIL GAAN ZE HUN WERK HEBBEN[:(]
GRTS
JOS

Michiel

Sorry, maar ik snap even niet wat je eigenlijk hebt, wat je wilt en wat er nu plat ligt? [8)] Is het mogelijk om niet te schreeuwen, en hier en daar een paar leestekens te plaatsen? Dat maakt het een stuk makkelijker voor ons om te begrijpen wat je eigenlijk bedoeld. [:I]

Ik heb wel begrepen dat je tevreden bent met de Lux stofzuiger. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

gjvdz

Hallo,
mijn Dapol zit met een probleem. Als ik hem start en de stofzuiger slaat aan werkt hij voor ongeveer een minuut en dan valt hij onherroepelijk uit. Als ik de stroom van de baan haal en terug opzet gebeurt net hetzelfde. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
Mvg Giel-Jan

Michiel

Er zit een termische beveiliging in de voeding van de stofzuigermotor (vermoed ik, als deze Dapol werkt zoals het schaal N model van Tomix). Als de spanning te hoog is (vb analoog model op digitale baan) dan zal de beveiliging na een tijdje opspringen en de motor uitschakelen. Zorg dat de motor minder spanning krijgt (decoder erin, of voorschakelweerstanden, of een reeks diodes in antiparallel...), en je stofzuiger slaat niet meer af.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

gjvdz

Er zit al een decoder in. De winkelier heeft hem zo voorbereid dat hij zou functioneren op een drierailbaan. In het begin had de wagen dit helemaal niet.
Mvg Giel-Jan

Michiel

Zelfs met decoder blijf ik denken in de richting van een verhoogd stroomverbruik. Heb je al eens nagekeken of de rotor van de stofzuiger nog vlot en soepel draait? Misschien dat door stof de as droog draait en daardoor meer wrijving veroorzaakt?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

gjvdz

Bedankt, ik zal eens kijken of dit het probleem is.
Mvg Giel-Jan

ysbeer

Als iedereen nu eens gewoon een nieuw bericht plaatst ,en niet gaat rommelen in zijn oude berichten,dan weet ik tenminste wat hij wilde zeggen.
wim

Steam.N

Waarschijnlijk heb ik iets over het hoofd gezien, maar waarover gaat je reactie, Wim ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }