Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Dapol stofzuigerwagon.

Gestart door ERVIN, 21 juni 2011, 18:41:11 PM

ERVIN

Hoi Arvid ,zooo dan heb je een koopje gedaan me je Dapol.[;)] Ikzelf heb de mijne 79euro betaalt zonder de extra reserve-set , die koste nog eens zo'n 15 euro.
Twee van deze wagens is mss wel een beetje teveel van het goede , ik heb hier enkele z??r goede gummi-wagonnetjes rondrijden en heb zelfs mijn schijfjes van mijn Dapol nog niet moeten gebruiken.[:I]

Steam.N

citaat:
... Verder wel jammer dat de wagentjes nooit in periode I passen ...

Zou die Dapol niet kunnen omgebouwd worden?  Ik heb er op dit ogenblik nog geen ervaring mee, maar als ik hier op het forum de krakken bezig zie ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

swarol

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hoi Arvid ,zooo dan heb je een koopje gedaan me je Dapol.[;)] Ikzelf heb de mijne 79euro betaalt zonder de extra reserve-set , die koste nog eens zo'n 15 euro.
Twee van deze wagens is mss wel een beetje teveel van het goede , ik heb hier enkele z??r goede gummi-wagonnetjes rondrijden en heb zelfs mijn schijfjes van mijn Dapol nog niet moeten gebruiken.[:I]



heb er een van pico, heb al van in het begin niets dan moeilijkheden met dat ding,

splinternieuw gekocht, 1X rijden en de schuurblok kwam los, wielen uit bevestiging,en als je hem duwt gegarandeert ontspoort hij, zeker bij wissels (alle andere wagons geen prob.)

zal ook maar een nieuwe op het lijsje aan vinken ditmaal van roco denk ik, of zijn daar ook moeilijkheden mee.

vind wel dat tegenwoordig voor het geld dat je betaald, de kwaliteit soms ver zoek is. [V][:(]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Steam.N
citaat:
... Verder wel jammer dat de wagentjes nooit in periode I passen ...
Zou die Dapol niet kunnen omgebouwd worden?  Ik heb er op dit ogenblik nog geen ervaring mee, maar als ik hier op het forum de krakken bezig zie ...
Ik heb mijn lux-stofzuiger ook al eens door de TPIII-bril bekeken, maar nog geen geschikte goederenwagen-voorbeeld gevonden om hem naar te converteren [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

swarol

Die poets van PIKO is die wel voor marklin gemaakt??? (ik dacht dat jij Marklin rijdt)

Poets wagens (ook die van Roco) werken op 3 rail niet zo happy.
wim

swarol

citaat:
Geplaatst door ysbeer

swarol

Die poets van PIKO is die wel voor marklin gemaakt??? (ik dacht dat jij Marklin rijdt)

Poets wagens (ook die van Roco) werken op 3 rail niet zo happy.
wim



ik rij geen m?rklin (niet dat ik daar iets tegen heb) maar roco & consoorten wim [;)]

had in het begin de keuze uit een groot deel M?rklin ( 5 bananendozen vol) of roco enz.
daar ik een digitale set van roco kreeg als verjaarsdags geschenk is men keuze op deze laatste gevallen dus 2 rail...



Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

ysbeer

Dan had ik fout
sorry

Voor twee rail is de roco wagen prima.
wim

swarol

citaat:
Geplaatst door Steam.N

citaat:
... Verder wel jammer dat de wagentjes nooit in periode I passen ...

Zou die Dapol niet kunnen omgebouwd worden?  Ik heb er op dit ogenblik nog geen ervaring mee, maar als ik hier op het forum de krakken bezig zie ...



denk dat je eens op zoek moet gaan naar hoe een stofzuiger werkt,

ik ben geen kenner en zeker niet van de slimste [;)].misschien is experementeren met een klein motertje en schroeven hoe je zuig kracht verkrijgt.
eens dit gevonden een gesloten wagen ombouwen.

of een oude ho stofzuiger (zullen wel 2de hands bestaan zeker?) ombouwen in een gesloten wagon naar uw keus.
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

ysbeer

citaat:
Geplaatst door swarol

of een oude ho stofzuiger (zullen wel 2de hands bestaan zeker?) ombouwen in een gesloten wagon naar uw keus.



Zoek eens bij preiser[:D][:D][:D]
Er zijn stofzuigertjes voor computer toetsenborden.
Die zij klein,maar zo klein dat vraag ik mij af.
wim

swarol

hij kan wel de moter enz gebruiken wim en het omhulsel vervangen door een wagon, moet te doen zijn of niet[?][;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Michiel

Het enige wat best gerecupereerd wordt, is de cylinder waarin de motor bevestigd is, met een deel van de opvangbak. Dat kan zonder meer losgesneden worden uit de Tomix/Dapol, en in een gesloten wagon naar keuze ingebouwd worden. De motor dient gevoed te worden, dus de wagon moet van stroomopname voorzien worden. De rotor van de stofzuiger moet toch vrij laag hangen om effect te hebben, en de opvangbak moet ook een luchtstroomuitlaat te hebben via een rooster.

Dus, Swa, doenbaar, dus ga je gang! [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

swarol

citaat:
Geplaatst door Michiel

Het enige wat best gerecupereerd wordt, is de cylinder waarin de motor bevestigd is, met een deel van de opvangbak. Dat kan zonder meer losgesneden worden uit de Tomix/Dapol, en in een gesloten wagon naar keuze ingebouwd worden. De motor dient gevoed te worden, dus de wagon moet van stroomopname voorzien worden. De rotor van de stofzuiger moet toch vrij laag hangen om effect te hebben, en de opvangbak moet ook een luchtstroomuitlaat te hebben via een rooster.

Dus, Swa, doenbaar, dus ga je gang! [:D]



ik zelf ging het niet doen michiel [;)] was op antwoord van steam n

dus zoals michiel zei, steam n, doenbaar ga je gang [;)][:D]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Gerolf

citaat:
Geplaatst door swarol
misschien is experementeren met een klein motertje en schroeven hoe je zuig kracht verkrijgt.
eens dit gevonden een gesloten wagen ombouwen.
Ik heb het geprobeerd met CPU-ventilatorkes - zonder succes [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

@Michiel:  als ik je goed begrijp is er geen weg terug, als je de boel uiteen haalt.
Dan blijf ik er mooi af.  Hoogstens een laagje donkergroene of bruine verf.  Dan steekt de stofzuiger al wat minder af, tegen de rest van mijn wagenpark.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Er zijn stofzuigertjes voor computer toetsenborden.
Die zij klein,maar zo klein dat vraag ik mij af.



Heb bij wijze van experiment met zo'n toetsenbordzuigertje eens wat (heel kleine) rommel proberen opzuigen...
...wel die rommel ligt er nog [:)]
Zuigt langs geen kanten.  Wel veel lawaai [:)] en het zou al een tamelijk grote wagon mogen zijn om dat in te bouwen...
Groetjes, Peter