Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Test-ervaringen rollend materieel.

Gestart door ERVIN, 21 juni 2011, 16:14:56 PM

Paulogic

DEPOL vindt uw verslag van DAPOL prima.

Bestaat dat ding ook voor AC ? (ik heb nog niet gekeken zulle maar
mocht je het weten Erwin ?)

ps : zoiets voor in mijn keuken moet leuk zijn... dan moet DEPOL
niet meer kuisen.[:D][:I]
mvg,
Paul(ogic)

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door argilla

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Meten?? Ik meet niks . Bij mij gaat het enkel over de rij-eigenschappen , hoe rijdt de loc , hoe gaat hij over wissels, stottert hij ergens, is zijn verlichting niet t? fel of te zwak , hoe zijn de details aangebracht enz.... , meer is het niet eigenlijk , en dat is volgens mij al meer dan genoeg , stel dat iemand een bepaalde loc wil gaan kopen , en hij ziet dat die bepaalde loc eens getest geweest is, dan weet hij toch onmiddelijk of deze het goed doet of niet, en wat de plus en min-punten ervan zijn!!
En dat kan ook perfect bij rijtuigen en goederenwagons.
Misschien dat ik de titel moet veranderen in " rij-ervaringen rollend materieel"??



Eerlijk gezegd die dingen die je aanhaalt staan ook beschreven bij elke test in MSM.Waarom die dingen nog eens extra herhalen ip het forum ??
Tenzij je natuurlijk oude koeien uit de gracht gaat halen.
Maar anders je doet maar. Of het ons dan veel beter en wijzer gaat maken en/of fabrikanten dit gaan lezen en rekening meehouden ???



Daar ben ik helemaal niet mee akkoord.
Het bewijs zal heel binnenkort geleverd worden.

Msm is een ding. Of het werkelijk zo is een tweede.
De msm tests zijn een richtlijn, een momentopname.
Wij als eindgebruiker testen het materieel veel uitgebreider en misschien op een veel moeilijkere baan. Want niet elke baan is perfect gelegd. Een goed model kan dat euvel misschien opvangen een model van mindere kwaliteit niet. Een model van mindere kwaliteit zal op een niet perfecte baan snel zijn verborgen gebreken prijsgeven.

Een recent voorbeeld is het topic over de AM45, die is geloof ik ook getest in MSM. Wat ik vooral lees is dat vele modellen maar 10cm rijden. Dat heb ik nergens daarvoor gelezen noch gehoort.
Dus de vlieger van oude koeien gaat absoluut niet op.

Een super initiatief, echter heb ik nog niet de mogelijkheid om te filmen omdat het scenery plaatje niet klopt.
Ook vrees ik dat een dag te weinig uren telt, maar ik heb al een testverslag in gedachte.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

marc goovaerts

Admins,
Als er een hoofding 'Test-ervaringen rollend materieel' al op het forum staat, kunnen jullie al het bovenstaande dan niet naar daar verplaatsen ? Het hoort echt niet in 'denkpistes' thuis.

argilla

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door argilla

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Meten?? Ik meet niks . Bij mij gaat het enkel over de rij-eigenschappen , hoe rijdt de loc , hoe gaat hij over wissels, stottert hij ergens, is zijn verlichting niet t? fel of te zwak , hoe zijn de details aangebracht enz.... , meer is het niet eigenlijk , en dat is volgens mij al meer dan genoeg , stel dat iemand een bepaalde loc wil gaan kopen , en hij ziet dat die bepaalde loc eens getest geweest is, dan weet hij toch onmiddelijk of deze het goed doet of niet, en wat de plus en min-punten ervan zijn!!
En dat kan ook perfect bij rijtuigen en goederenwagons.
Misschien dat ik de titel moet veranderen in " rij-ervaringen rollend materieel"??



Eerlijk gezegd die dingen die je aanhaalt staan ook beschreven bij elke test in MSM.Waarom die dingen nog eens extra herhalen ip het forum ??
Tenzij je natuurlijk oude koeien uit de gracht gaat halen.
Maar anders je doet maar. Of het ons dan veel beter en wijzer gaat maken en/of fabrikanten dit gaan lezen en rekening meehouden ???

-1




pffffff man man Drrg.....Als ge nu ook al geen commentaar en/of op of aanmerkingen kritiek niet meer mag geven waar gaan we dan heen met op dit forum.Heb ook nergens gezegd of geschreven dat Ervin dit topic "niet" mag plaatsen toch?
Ik zeg alleen maar mijn mening  mag het ???[;)]




Me dunkt dat er veel straffere dingen gezegd en geschreven zijn
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Marc (govaerts) - dit draadje is een denkpiste, die misschien iets meer hoort bij "het forum zelf", maar soit. Het gaat over "zou het nuttig zijn als ..." vooraleer een nieuwe rubriek op te richten. De reacties waren overwegend positief, en zodoende is de rubriek opgestart.

Marc (Argilla), je mag uiteraard je mening geven, daarom is het ook een denkpiste. Het had misschien leuker geweest als Patrick (dgrr) zijn mening wat meer had omschreven ipv een "don't like" te doen.
Het gaat er om dat we elkaar informatie geven over de rij- en andere eigenschappen van onze modellen. Ik denk niet dat het de bedoeling is van de nieuwe rubriek om fabrikanten te be?nvloeden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

argilla

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Marc (govaerts) - dit draadje is een denkpiste, die misschien iets meer hoort bij "het forum zelf", maar soit. Het gaat over "zou het nuttig zijn als ..." vooraleer een nieuwe rubriek op te richten. De reacties waren overwegend positief, en zodoende is de rubriek opgestart.

Marc (Argilla), je mag uiteraard je mening geven, daarom is het ook een denkpiste. Het had misschien leuker geweest als Patrick (dgrr) zijn mening wat meer had omschreven ipv een "don't like" te doen.
Het gaat er om dat we elkaar informatie geven over de rij- en andere eigenschappen van onze modellen. Ik denk niet dat het de bedoeling is van de nieuwe rubriek om fabrikanten te be?nvloeden.




Dat denk ik ook Gerolf. Daar heb je voor 200 % gelijk in.En op die manier gestelt is het ook juist wat je schrijft.[:)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ysbeer

Testen in MSM (maar ook in MIBA,EISENBAHN JOURNAAL )zijn leuk en vaak goed maar ik heb al een aantal loks en wagens gekocht die in O.A MIBA de hemel in geprezen werden.
Als je dan ging rijden viel het soms best tegen .
Ik heb van KATO triebwagens gekocht die echt niet lekker lopen.
De door MSM geloofde en geprezen BMODELS wagens hebben bij de graanwagens (eerste serie)problemen met de koppelingen
Brekina triebwagens,pracht modelen ,rijden goed
Maar geen reserve onderdelen te krijgen (onvoorstelbaar maar echt waar)

En echt ik kan nog wel even door gaan.
Dus niks geen oude koeien,gewoon praktijk ervaring,dat is veel waard.
wim

Ludwig

Ik blijf het een goed idee vinden, alleen al omdat ervaringen delen het opzet is van een forum.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

ERVIN

Bedankt voor de positieve reacties collega's, en zeker ook voor al de PM's die ik erover gekregen heb.
We gaan er dus mee door h?.[;)]