Mijn baan - status update 21-03 met foto's/filmpje

Gestart door sn00zerman, 21 juni 2011, 09:34:19 AM

Dirky

#30
indrukwekkend inderdaad... van zoiets kan ik met mijn budget alleen maar dromen [:(]

Steam.N

#31
Kris,  

ik ben met verstomming geslagen.
Prachtig, fantastisch georganiseerd, mooie achtergronden, die schermen, de verlichting, ...

Daar wil ik meer van zien.  Wanneer zijn het open-deur dagen?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#32
[:0] Ferm project, Kris [8D]
Ik weet nu zeker dat ik de verlichting onder mijn baan ga vervangen door ledstrips. Nu hangen er TL's, en dat kan zeker beter [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Durango

#33
indrukwekkend[:p]
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Jurgen

#34
Ik heb dit draadje nooit gevolgd, maar oh mijn god!!! [:0]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

René

#35
[:p] Dit wordt blijkbaar grondig aangepakt. In ieder geval erg imposant. Zo te zien moeten daar vele uren werk in zitten.
René Wolf

Bekijk het breed, spoor smal
www.wolfscreek.nl

janjozef

#36
knap groot project voor levenslang bouwplezier,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

sn00zerman

#37
Bedankt allemaal voor de lovende woorden :-)

Gerolf, die LEDstrips zijn zeker een aanrader, en op Ebay vind je die voor een prikje. (minder dan 10 euro per 5 meter, vaste prijs, inclusief verzending)

't is inderdaad een project waar ik nog jaaaaaaaaaaren plezier van ga hebben, maar dat is dan ook de bedoeling :-)
Alhoewel we aardig snel opschieten, soms zijn we verbaasd van ons eigen tempo (m'n vrouw bouwt ook mee)

De eerstkomende tijd zal er weinig te zien zijn, aangezien ik volop bezig ben met alles te bedraden. (elke rail doorslijpen aan de onderkant, diode truuk toepassen, bezetmelders plaatsen en aansluiten, wisseldecoders plaatsen en aansluiten, ringleidingen trekken, identificatie kaartjes maken en plastificeren om bij elke print te hangen enz ...)
Echter was zondag m'n rechter gedeelte al helemaal bedraad.
Vervolgens toch even met RocRail wat rond gereden. Met 3 locs automatisch rangeren in m'n havengebied, zonder dat er ook maar eentje het in z'n hoofd haalde om op een andere loc in te rijden, lol. Dat geeft alvast een goed gevoel en een mooie motivatie om verder te doen)


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


Jurgen

#38
citaat:
Geplaatst door sn00zerman

Gerolf, die LEDstrips zijn zeker een aanrader, en op Ebay vind je die voor een prikje. (minder dan 10 euro per 5 meter, vaste prijs, inclusief verzending)



Heb je toevallig enkele zoektermen waarop we kunnen zoeken? Als ik zoek op LED krijg ik meer dan 500000 resultaten. Ik heb nu wel vakantie, maar dit zou toch iets te lang duren om daartussen te zoeken. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

sn00zerman

#39
gewoon zoeken op led strip ;-)
met eventueel de kleur er nog bij ook, of rgb

vervolgens "nu kopen" en "wereldwijd" bij aanzetten,
en laten sorteren op prijs+verzending, laagste bovenaan.
als het goed is vind je er voor 9,68 euro, inclusieef verzending.

veel LED plezier ;-)
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


Kees-Jan

#40
Fraai, zeer fraai! Mooi met een frieslijst en achtergrond. Dat geeft al zoveel meer aan een modelbaan. Ga zo door.

Is watbetreft de achtergrond het printen op canvas geen idee tegen de rimpels?

Kees-Jan

sn00zerman

#41
Maar even mijn oud topic onder het stof vandaan gehaald.
Door veel ziek zijn, en m'n behandeling voor m'n HHC de voorbije 2 maanden, is er weinig gebeurt de laatste tijd, maar toch ...

Ik ben jarig in april, en mijn vrouw had voor mij een geschenk "overzee" gekocht. Met het idee dat de levering wel een 3-tal weken op zich zou laten wachten, had ze 29 februari mijn geschenk besteld. (zodat het tegen 3 april zeker geleverd zou zijn)
Groot was onze verbazing, dat op 2 maart mijn geschenk al geleverd werd :-)

Een C02 laser machine ...
Het gevolg laat zich al raden, een plotse bouw-woede, en de neiging om vanalles zelf te beginnen bouwen.

Als eerste, uit gewoon ordinair karton van 1 mm dik, heb ik de ironbridge van Coalbrookdale (UK) nagebouwd.
Deze gietijzeren brug is voltooid in 1779, en staat ondertussen op de wereld-erfgoed-lijst van Unesco. Een ideaal voorbeeld waar veel info over te vinden is, om als "proof-of-concept" te dienen, om eens te kijken hoe snel ik Coreldraw onder de knie kreeg.

Ziehier het resultaat:


Vervolgens toch maar eens begonnen aan een simpel gebouwtje, ook eerder als "proof-of-concept". Dit is nagebouwd op basis van 4 foto's van de website van Stangel, met hier en daar uiteraard een persoonlijke toets/aanpassing.


Dit gebouwtje heeft zelfs een ornament op het dak gekregen:


Aangezien dit gebouwtje ingericht zal worden als een speelgoedwinkel, is er op de vitrine al "spielwaren christel" voorzien.
Voor in de vitrine, heb ik een werkend LGB baantje (1/22.5) in H0 schaal (1/87) gemaakt, (wat de schaal dus op 1/1957.5 brengt, lol)

Ziehier een kort filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=vZ5kaFt53hU

Tot zover mijn "kunsten" met m'n nieuw speeltje :-)


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...


ToThePoint

#42
Snoozerman vree schoon marchandies.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

conducteur

#43
hier inspiratie gevonden? http://www.youtube.com/watch?v=NKXYdzH0DKA
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

sn00zerman

#44
inderdaad :-)

Iedereen kent ondertussen dat filmpje wel denk ik.
Het principe is inderdaad hetzelfde, maar de uitwerking is toch compleet verschillend.

Een rietje is namelijk te klein voor mijn doeleinde, dus heb ik met een kleurenlaserprinter eerst m'n loc & rijtuigen geprint op zo'n transparante sheet. Vervolgens met de laser CNC, het geheel uitgesneden, maar onder het treintje zit nog een "ribbon", ik heb namelijk rechthoekige gaten gelaserd in die transparante folie, zodat die perfect passen over 2 tandwielen.
Door die laser-machine kan ik uiteraard m'n details ook net iets meer "detaileren". (die brug is minder dan 1 cm lang bevoorbeeld, en 4 mm hoog, dat gebouwtje is ook amper 1 cm lang en 5 mm hoog, en toch zitten er ramen en deuren in :-)


groeten,
Kris


groeten,
Kris
-=[www.digitalplayground.be]=-
Where fun meets technology ...