Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Goedkope decoder van Marklin tijdelijk te koop

Gestart door n/a, 14 oktober 2005, 20:58:32 PM

n/a

Tot 30 november is er een speciale hoog vermogens ombouw set voor oude treinen met trommelcollectormotor. nr 60760

Met vijfpolig anker en decoder. Prijs 39,95 euro verkrijgbaar via de Marklin handelaren tot 30 november. Automatische systeem herkenning en programmeerbaar op 80 adressen. Kortom een goedkopere versie van de 60901. Ik wil er zeker eentje misschien wel twee of drie. De perfecte manier om voor mij een aantal oude locs om te bouwen.

http://www.maerklin.de/produkte/guenstigwienie.php

erik de noorman

#1
Davy,

Voor die som hebt ge een uhl. 76200.
Voordelen lissy aansluiting voor sound module en je kan je oude loc zels ddc(meer mogelijkheden) aansturen zonder ombouw.
Een oude marklin met 3 polige magneet wordt evengoed aangestuurdt door een 76200 als een nieuwe marklin met hoogvermogen aandrijving.
Ik heb daar lang over nagedacht welke decoder + aandrijving ik ging gebruiken voor de ombouw van mijn oude marklins. Heb het dan geprobeerd met de 76200 en bouw ondertussen overal die 76200 in zelfs in mijn gelijkstroomloc's die omgebouwd zijn naar 3 rail.

Erik

n/a

#2
Prachtig ik heb geen centrale voor DCC, heb ik ook niet nodig en qua programeren ik wil gewoon in 10 a 20 seconden mijn trein programeren. Met een mobile station kan ik dit en met een CS zodadelijk kan ik nog veel meer instellen. Trouwens in de uhl. 76200 zit waarschijnlijk een produktiefout, waardoor een hele serie niet van de juiste kwaliteit is.

Bovendien 40 euro adviesprijs is voor Marklin begrippen niet duur. Misschien worden ze daar eindelijk eens verstandig qua decoder prijzen. Bovendien een vijfpolige motor zal altijd beter blijven dan een driepolige. En een geluidsdecoder zal ik nooit loskopen veel te duur.
Eem mfx marklinloc met locsound koop je al vanaf 139 euro los zonder doos in de winkel. Een losse mfx sounddecoder kost je net zoveel.

De decoder is lastgeregeld:

Hat der Decoder 60760 eine Motorregelung ?

Dieser Decoder hat eine Motorregelung und als F4 die M?glichkeit zum Abschalten der ebenfalls vorhandenen Anfahr-/Bremsverz?gerung

Dit komt van de FAQ pagina van Marklin. Kortom gewoon de decoder die zit in de hobbylocs. 15000 schijnen er tot nu toe al besteld te zijn.

treinbeginner

#3
Deze goedkope zijn nog goedkoper bij www.akkermanstreinen.nl en met dit met vermelding "nieuwsbrief 2".Ik denk iets van rond de 33?.[:)]
 

n/a

#4
citaat:
Geplaatst door Davy

Prachtig ik heb geen centrale voor DCC, heb ik ook niet nodig en qua programeren ik wil gewoon in 10 a 20 seconden mijn trein programeren. Met een mobile station kan ik dit en met een CS zodadelijk kan ik nog veel meer instellen.



Davy, ook hier sla je de plank weer volledig mis, een 76200 is een multi-protocol decoder, dus werkt ook gewoon met een centrale voor het motorola format I of II.
En deze decoder is met een Intellibox, of met MRDirect of andere Direct Drive Software binnen 10 a 20 sec. van een ander adres te voorzien.

Wim.


n/a

#5
Die 60760 is trouwens tijdelijk voor slechts 25 Euro te bestellen geweest bij modellbahnen-licht.de. Heb er gelijk tien van besteld.

Nu vraagt hij er weer 30 Euro voor.

Maar de Uhlenbrock 76200 is inderdaad een perfekte decoder voor allerhande M? of Trix loks waarin je om ??n of andere reden geen 'hoogvermogen' setje wilt inbouwen.

Met enig zoeken te vinden voor 28 Euro. Heb laatst een aantal erop passende sound modules voor 54 Euro per stuk kunnen kopen. Daar moet dan de sound nog in, maar het programmertje heb ik ook.
Leuk toch, sound voor ietsje meer dan 82 Euro (verzendkosten ook rekenen), op die manier?

Heel soms vind je ook een ESU Loksound 3 decoder voor ong. dit bedrag, maar dan moet je lok al een gelijkstroommotor (permanentmagneet) hebben.

Peter


svvander

#6
Peter, waar heb jij die 76200 aan 28? gevonden? De goedkoopste dat ik gevonden heb, waren allemaal rond de 30? (en daar kwamen dan nog een pak verzendkosten bij).
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Steven86

#7
Kan je voor die prijs niet beter een K?hn decoder (T145) nemen? Ik ben daar zeer tevreden van. Net nog een ingebouwd in een Delta loc.

Als ik me niet vergis, heeft die goedkope decoder die M?rklin nu aanbiedt geen functieuitgang?

n/a

#8
@ Sven:

Heb een paar keer een reeksje van deze decoders gekocht via eBay Duitsland - vandaar de prijs - 28 Euro per stuk was wel omdat ik er 5 tegelijk kocht een keer - ik kombineerde dat met een nog grotere bestelling zodat de verzendkosten per item minder dan 1 Euro werden.

@ Steven:

Kuhn T145 is goed, echter ik vind de 76200 de volgende voordelen hebben:
* te gebruiken met M? veldspoelmotor (geen ombouw nodig, zelfs geen HAMO magneet)
* Susi interface voor sound module - ik wil een aantal analoge/Delta M? stomers ombouwen naar digitaal met geluid

De decoder uit de M? 60760 ombouwset heeft all??n "function" voor de verlichting, verder niet, dat klopt.

Peter

Steven86

#9
[quote@ Steven:
Kuhn T145 is goed, echter ik vind de 76200 de volgende voordelen hebben:
* te gebruiken met M? veldspoelmotor (geen ombouw nodig, zelfs geen HAMO magneet)
* Susi interface voor sound module - ik wil een aantal analoge/Delta M? stomers ombouwen naar digitaal met geluid
[/quote]
Dat is inderdaad een voordeel. Voor dit soort locs heb ik tot nu toe een TAMS LDW-1 of LDW-3 gebruikt. Zeer tevreden van, alleen een zeer eigenzinnige decoder om te programmeren...


Steven

n/a

#10
Ja heb deze beide genoemde TAMS decoders ook liggen - tijdje geleden gekocht - "helaas" ontdekte ik toen de Uhlenbrock 76200 [:D]

Enfin die TAMS'en vinden hun toepassing ook nog wel.

Peter

erik de noorman

#11
Ik steek in al mijn oudere marklin zelfs die met een deltadecoder uitgerust waren een Uhl. 76200. Ik persoonlijk vind dat een fantastische decoder voor zijn prijs. Zoals Peter reeds aangehaald heeft het voordeel van de susi aansluiting ofwel sound of lissysysteem + 8 functieuitgangen. Aansturen DCC of motorola.
Geen ombouw van de originele motor.
Bij een goed onderhouden motor loopt zo'n marklin met Uhl.76200 zeker zo goed als een marklin met hoogvermogen aandrijving ( 5 polig anker). En zijn sterkste eigenschap vind ik de rangeerfunctie. Als de rangeerfunctie aanstaat en de decoder staat op DCC 28 of meer rijstappen ingesteld  dan kruipt of duwt zo'n marklin werkelijk over de baan met een hele sleep. Zelfs mijn omgebouwde 2 rail (gelijkstroom) naar 3 rail kregen sinds kort een Uhl.76200.

Erik een grote fan van de 76200 en sinds kort van de 76400.

n/a

#12
Nog wat info over de Marklin decoder alleen in Duits.

http://www.x-train.de/decoder/digital/60760.htm

In Nederland zijn ze inmiddels uitgeleverd. Ik heb er twee.