Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

gras

Gestart door vindevogelnick, 19 juni 2011, 15:28:17 PM

vindevogelnick

hallo allemaal

heb gisteren 2 grasmaten gekocht voor op men tafel maar hoe kan ik dit best vast maken aan de tafel

vanmiegroet

Behanglijm is altijd wel handig.
Maar kies de juiste, ook al is dit niet zo duidelijk (ik heb per ongeluk zo 'beton' gekocht)
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

vindevogelnick

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Behanglijm is altijd wel handig.
Maar kies de juiste, ook al is dit niet zo duidelijk (ik heb per ongeluk zo 'beton' gekocht)



ken da nog liggen van mijn kamer te doen

thnx

rixke rail

Beste Nick, ik denk dat de meeste collega's hiervoor gewone witte houtlijm (al dan niet verdund) zouden gebruiken, hoor.
Welke grasmatten bedoel je juist ? Die met hele korte vezels, zou ik alleen gebruiken voor een gazon of een ander onderhouden grasveld. In de natuur vind je zelden of nooit mooi gemaaid gras, tenzij een weide met grazers op, en dan nog.
Wil je een echt realistisch uitziende wei, koop dan wat van dat ander strooimateriaal bij : losse grasvezels, bloemen, struiken en dergelijke ...
Niet altijd goedkoop, maar het scheelt heel wat, kwa realiteitsgevoel.
In de # 7 en 8 van LSMagazine staan reportages over dit onderwerp. Ik wil die voor je inscannen en doormailen ...
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

ysbeer

Ik zou inderdaad geen grasmatten kopen maar gras van BV heki
Kijk maar eens op mijn fotos dan weet je wat ik bedoel (Zie de link hier onder)
Als ik jou was vroeg ik voortaan eerst hier(of op ander forum)wat je het best kunt kopen en hoe dat te gebruiken.
spaart veel geld.
wim


ysbeer

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Behanglijm is altijd wel handig.
Maar kies de juiste, ook al is dit niet zo duidelijk (ik heb per ongeluk zo 'beton' gekocht)



[:D][:D][:D][:D][:D][:D]

sorry hoor

wim

vindevogelnick

citaat:
Geplaatst door rixke rail

Beste Nick, ik denk dat de meeste collega's hiervoor gewone witte houtlijm (al dan niet verdund) zouden gebruiken, hoor.
Welke grasmatten bedoel je juist ? Die met hele korte vezels, zou ik alleen gebruiken voor een gazon of een ander onderhouden grasveld. In de natuur vind je zelden of nooit mooi gemaaid gras, tenzij een weide met grazers op, en dan nog.
Wil je een echt realistisch uitziende wei, koop dan wat van dat ander strooimateriaal bij : losse grasvezels, bloemen, struiken en dergelijke ...
Niet altijd goedkoop, maar het scheelt heel wat, kwa realiteitsgevoel.
In de # 7 en 8 van LSMagazine staan reportages over dit onderwerp. Ik wil die voor je inscannen en doormailen ...
Modelspoorse groeten,
Eric.

bedankt voe de tip ke ga eens een foto doorsturen van wat ik gekocht heb http://s656.photobucket.com/albums/uu281/SG_NICK/modelbouw/

vanmiegroet

mooie grasmatten.
Goeie tip misschien: gebruik ook donkere graspsprieten erbij en je hebt een mooi geheel.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

vindevogelnick

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

mooie grasmatten.
Goeie tip misschien: gebruik ook donkere graspsprieten erbij en je hebt een mooi geheel.



dank u

pascalboy

Als je het bog nodig hebt, je kan het ook vast plakken met gewoon alles lijm.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door pascalboy

Als je het bog nodig hebt, je kan het ook vast plakken met gewoon alles lijm.



Ik heb het bog nodig,kun je het even aangeven[:D][:D][?]
wim

swarol

oude verfborstels de haren op de juiste hoogte knippen zo krijg je wel een realitisch effect, lijm verdunde houtlijm,
groetjes swarol
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa