Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Stationsaankondigingen

Gestart door Jurgen, 18 juni 2011, 14:31:38 PM

ToThePoint

Kennen we niet iemand die dat doet voor zijn beroep, die aankondigingen ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

Je eigen stem kan je ook vervormen, zodat die niet herkenbaar is. Dat kan je zelf gedeeltelijk, maar met een PC kan je nog een pak meer ...
Dat wil ik toch in elk geval proberen voor wat originele "kermisgeluidjes" [;)]
... en ik zou de nmbs-omroepers niet per s? allemaal professioneel durven noemen [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Pol

Inderdaad een leuk programma. Jammer dat het zo 'Hollands' is ... [xx(][:D][:D][:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

MARKLINRIJDER

Geweldig tof progje.

Wat houdt ons tegen om eens iemand aan te spreken en verschillende stations te laten benoemen, net zoals in dit programma.  Desnoods zelfs tweetalig.

Ik heb inmiddels contact gezocht met deze vriendelijke man en zal jullie op de hoogte houden.  [;)]

Grtjs,

David


MARKLINRIJDER

Bende,

Vandaag contact gehad met Frans.

Hij stelt het open, we kunnen eraan beginnen.

Ik stel voor om eerste eens een eenvoudige database te maken.

Later uitbreidbaar.

Ik hou jullie op de hoogte.

Grtjs,

David

ysbeer

Wat ik niet begrijp is dat iedereen(???)teksten wil laten omroepen zo hard kennelijk dat ze te verstaan zijn.
Op een beetje station zijn de afkondigingen 1 op 1 (grootbedrijf)als soms nauwelijks te verstaan.
De 1 op 87 omroepen moeten wel de toon van een omroep naar heel heel veel zachter worden afgespeeld.
Zeker als het station een eindje van de rand van de tafel ligt,is het idioot dat je de tekst zou kunnen verstaan.
Let dus niet op wat je zegt,dat is echt niet belangrijk,maar wel op de galmende en echo effect
klank.
EChte opname van een willekeurig station klinken absoluut beter,dan in elkaar geknutselde opname.
En nogmaals je moet ze niet kunnen verstaan.

Tenzij je dat natuurlijk wil.
wim

swarol

beste,
ik woon juist aan het station van kapellen (200m )ik hoor dagelijks de aankondigingen in de tuin, nu is dat een simpel station en zoveel geven ze er niet maar als je wil kan ik wel eens proberen ze op te nemen,
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa