Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM 102 Bomen maken van Hortensia's

Gestart door vandomm, 10 juni 2011, 08:30:24 AM

vandomm


Leuk artikel over het maken van bomen van Hortensia's . Voor mij is de vraag , hoe houd ik de theeblaadjes soepel zodat ik ze over de takken kan strooien ?

Door het gebruik van de verf gaan (bij mij tenminste ) de blaadjes klonteren en kunnen ze niet uitgestrooid worden . Hoe dunner de verf hoe harder de klontjes . Wat doe ik fout ?
Cees .

railman56

cees, na heb gebruik van de thee (ik heb hiervooor theezakjes gebruikt) deze zeer goed laten drogen en vervolgens fijnmalen naar de gewenste grootte. dan een hoeveelheid in een potje doen en dit vermengen met wat sterk verdunde werf op waterbasis. dit gaat zeker samenplakken maar na drogen moet dit terug zijn zoals voorheen maar dan gekleurd. misschien niet de juiste verf gebruikt? de theeblaadjes zullen zeker niet soepel zijn maar dat geeft niets aan het resultaat van je bomen.
hopelijk lukt het nu, anders hoor ik het wel.
mvg
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

vandomm

Railman ,

Voor de blaadjes heb ik verdunde en een potje erg verdunde verf gebruikt . Bij de meest dunne verf waren de blaadjes sterker
geklonterd dan bij de ietwat verdunde .

De verf die ik gebruik is : Acrylverf  GALERIA van Winsor & Newton .

Ga het nog eens proberen met heeeeel erg verdunde verf .
Een oplossing kan ook zijn , eerst lijmen en dan verven .
Met dank en vriendelijke groet,
Cees .

railman56

ik heb nog nooit met die verf gewerkt maar waarschijnlijk ligt daar het probleem. de verf zal te sterk kleven want normaal moet na het drogen de thee terug uit elkaar vallen. het drogen heb ik wel gedaan in de micro-golfoven. de verf die ik gebruik is de goedkoopste soort die je maar kan vinden in de action of aldi en dit ging zonder problemen.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn